Ad Anker schreef:Ik vind het buitengewoon jammer dat een opmerking van GerefGemeentelid zoveel reactie oproept. Ik betreur dat hij opmerkingen als deze maakt. Het is zinloos, onterecht en niet tot Gods eer. Zoals altijd ben ik daar wat fel op. Wat heeft het voor zin om deze predikant hier zo te bespreken?
Oneens.
Ik ben zelf iemand die graag hamert op de eenheid in verscheidenheid binnen de gemeenten. Er wordt zo vaak gesproken over bepaalde verschillen binnen gemeenten of kerkenraden die meningen hebben over de geestelijke ontwikkelingen binnen de gemeente(n) dat een bepaalde postiviteit binnen het kerkverband gelijk als stemmingmakerij wordt gezien.
Juist het benoemen van bepaalde overeenkomsten laat zien dat er ook goede ontwikkelingen of zaken kunnen zijn binnen het geheel van de gemeenten. En dat is zeker niet tot oneer van God, mijns inziens, maar juist tot verheerlijking, zie Johannes 17. Juist door te wijzen op zulk soort ontwikkelingen wordt meer benadrukt dat er ook eenheid kan zijn, ondanks soms zeer grote verschillen binnen het geheel van de gemeenten. En dat is toch een mooi lichtpuntje, ondanks allerlei zorgelijke ontwikkelingen. Die lichtpuntjes wil ik graag benoemen.