Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Een wat vriendelijker toon helpt om de discussie over de inhoud te verbeteren!
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:Het klopt dat ik er niets van weet. Daarom baseer ik me op mensen die het wel weten. Zou jij ook eens moeten doen, in plaats van hier de deskundige uithangen.
Sorry, Ambtenaar, ik baseer mij juist op mensen die het wel weten. En ik weet ook heel goed waarom diverse huisartsen en apothekers dit blijven voorschrijven. Omdat wat er onderzocht is, niet relevant is voor de vroege fase van covid (en omdat zij juist wél goede resultaten zien). Juist het blijven schermen met onderzoeken die nietszeggend zijn voor deze fase is kenmerkend voor pseudowetenschap. Ik kijk iets verder dan mijn neus lang is.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:Een wat vriendelijker toon helpt om de discussie over de inhoud te verbeteren!
Ja, en wellicht wat meer teksten/links delen naar die specifieke onderzoeken ipv 'ik weet uit onderzoeken dat'.
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door KDD »

Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

KDD schreef:ivermectin:
https://c19ivermectin.com/

other treatments:
https://c19early.com/
Dank je wel.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Framboos »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:Het klopt dat ik er niets van weet. Daarom baseer ik me op mensen die het wel weten. Zou jij ook eens moeten doen, in plaats van hier de deskundige uithangen.
Sorry, Ambtenaar, ik baseer mij juist op mensen die het wel weten. En ik weet ook heel goed waarom diverse huisartsen en apothekers dit blijven voorschrijven. Omdat wat er onderzocht is, niet relevant is voor de vroege fase van covid (en omdat zij juist wél goede resultaten zien). Juist het blijven schermen met onderzoeken die nietszeggend zijn voor deze fase is kenmerkend voor pseudowetenschap. Ik kijk iets verder dan mijn neus lang is.
Die huisartsen gaan tegen de richtlijn van het Nederlands Huisartsgenootschap in, het wetenschappelijk instituut dat huisartsen adviseert. Als huisarts heb je gemiddeld 2500-3000 patiënten. Bij het grootste deel verloopt covid van nature mild. Een huisarts die het individueel voorschrijft, kan uit zij populatie dus nooit conclusies trekken. En al helemaal niet, omdat de huisartsen die dit doen, ondanks het advies om het niet voor te schrijven, over het algemeen niet onbevooroordeeld zullen kijken naar ivermectine. Over pseudo wetenschap gesproken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Kan dat spul kwaad eigenlijk?
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Framboos »

https://richtlijnen.nhg.org/standaarden ... ehandeling

Even doorscrollen naar kopje ivermectine
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Framboos schreef:https://richtlijnen.nhg.org/standaarden ... ehandeling

Even doorscrollen naar kopje ivermectine
Het wordt niet aanbevolen omdat het onzeker is of het effect heeft. Het mág dus wel? Ik lees niet dat het kwaad kan, behalve de bijwerkingen dan.
KDD
Berichten: 1534
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door KDD »

Hier is het iets duidelijker:
https://ivmmeta.com/
Ambtenaar
Berichten: 9203
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Sorry, Ambtenaar, ik baseer mij juist op mensen die het wel weten. En ik weet ook heel goed waarom diverse huisartsen en apothekers dit blijven voorschrijven. Omdat wat er onderzocht is, niet relevant is voor de vroege fase van covid (en omdat zij juist wél goede resultaten zien). Juist het blijven schermen met onderzoeken die nietszeggend zijn voor deze fase is kenmerkend voor pseudowetenschap. Ik kijk iets verder dan mijn neus lang is.
Helemaal goed dat jij je baseert op mensen die het wel weten. Ik heb vertrouwen in de Nederlandse instituties. Zo lang als die het gebruik van dit middel niet aanbevelen omdat de werking onvoldoende is aangetoond, acht ik dit middel niet effectief.
Framboos
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Framboos »

eilander schreef:
Framboos schreef:https://richtlijnen.nhg.org/standaarden ... ehandeling

Even doorscrollen naar kopje ivermectine
Het wordt niet aanbevolen omdat het onzeker is of het effect heeft. Het mág dus wel? Ik lees niet dat het kwaad kan, behalve de bijwerkingen dan.
Je mag beargumenteerd afwijken van de richtlijn in individuele gevallen. Daar valt al je patiënten met covid behandelen met ivermectine niet onder denk ik.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:
Ambtenaar schreef:
Dat is niet waar. Die studies hadden betrekking op medicatie van ernstige gevallen na ziekenhuisopname, niet op medicatie in de vroege fase (binnen enkele dagen na infectie). Juist daar wordt het middel voor ingezet.
Je verkondigt absolute kletskoek. Ivermectine is niet effectief.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... gen-corona
Je weet er gewoon niets van, Ambtenaar. Dan kun je beter je mond houden. Ivermectine is nooit goed onderzocht op de werking in de beginfase van de ziekte. Het is alleen onderzocht in ziekenhuizen wanneer mensen al ernstig ziek waren. Je kunt dus ook niet zeggen dat het niet werkt in de beginfase. Ik zal niet zeggen dat het wel werkt, maar we weten het gewoon niet.
Er is echt wel wat onderzoek, zie mijn eerdere link. We weten inderdaad niet dat het niet werkt, maar doordat er zo weinig aanwijzingen zijn, zal het vast niet veel helpen. En ja mensen behandelen voor ziekenhuisopname maar wek besmet is lastig, want korte tijd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Voor zover ik weet is off-labelgebruik in dit specifieke geval niet toegestaan, omdat dat volgens de gezondheidsautoriteiten bewezen ineffectief en gevaarlijk is.
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Framboos schreef:
eilander schreef:
Framboos schreef:https://richtlijnen.nhg.org/standaarden ... ehandeling

Even doorscrollen naar kopje ivermectine
Het wordt niet aanbevolen omdat het onzeker is of het effect heeft. Het mág dus wel? Ik lees niet dat het kwaad kan, behalve de bijwerkingen dan.
Je mag beargumenteerd afwijken van de richtlijn in individuele gevallen. Daar valt al je patiënten met covid behandelen met ivermectine niet onder denk ik.
Men zou natuurlijk prima onder regie van een universiteit onderzoek kunnen doen naar de effecten van ivermectine in een vroege fase.

Dat gebeurt echter niet omdat de instanties zich reeds ingegraven hebben op basis van vooroordelen en onderzoeken die in dit kader volstrekt nietszeggend zijn.

Daarnaast zullen de instanties niet snel terugkomen op hun eerdere beleidslijn omdat men dit als gezichtsverlies ziet.

Daarnaast is de officiële lijn steeds geweest dat vaccinaties de uitweg zijn. In dat kader past het ook niet om serieus onderzoek te doen naar andere opties.
Laatst gewijzigd door Valcke op 24 dec 2021, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie