Griepprik

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Griepprik

Bericht door Mara »

Mijn man krijgt een "stereo" inententing, twee tegelijk.
Er zit een oproep voor de pneumokokkenprik bij.
Ik vraag me af hoe noodzakelijk die nu echt is.
We schijnen omringd te worden door allerlei kwalijke beestjes, maar dat wisten we toch al?
Persoonlijk ken ik geen enkele oudere die overleden is aan deze besmetting.
Wel heel jonge kindjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1144
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Griepprik

Bericht door Anselmus »

Mara schreef:Mijn man krijgt een "stereo" inententing, twee tegelijk.
Er zit een oproep voor de pneumokokkenprik bij.
Ik vraag me af hoe noodzakelijk die nu echt is.
We schijnen omringd te worden door allerlei kwalijke beestjes, maar dat wisten we toch al?
Persoonlijk ken ik geen enkele oudere die overleden is aan deze besmetting.
Wel heel jonge kindjes.
Jonge kinderen kunnen overlijden aan een hersenvliesontsteking door pneumokokken. Kwetsbare en oudere mensen aan een pneumokokkenpneumonie, of wel een longontsteking door pneumokokken. Dat komt denk ik vaker voor dan je denkt, omdat artsen wel vaak vertellen dat er een longontsteking is, maar niet per se door welke verwekker de ontsteking wordt veroorzaakt.
Fides Quaerens Intellectum
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Griepprik

Bericht door Susanna »

Goed artikel over de griepprik: https://overnu.nl/griep-en-de-griepprik-in-coronatijd/

Mijn schoonmoeder heeft elk jaar griep, ondanks de griepspuit. Ja, een kuur nodig voor haar longen.

Dick Bijl zegt: "Het is niet aangetoond dat er onder ouderen minder complicaties en sterfgevallen zullen zijn door de griepprik. Er is wel bewijs dat als je dertig ouderen vaccineert, je één griepgeval voorkomt. Dat kan ook een lichte griep zijn, want het zegt niets over de ernst.”

Wat vinden jullie van dit artikel?
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Griepprik

Bericht door Framboos »

Susanna schreef:Goed artikel over de griepprik: https://overnu.nl/griep-en-de-griepprik-in-coronatijd/

Mijn schoonmoeder heeft elk jaar griep, ondanks de griepspuit. Ja, een kuur nodig voor haar longen.

Dick Bijl zegt: "Het is niet aangetoond dat er onder ouderen minder complicaties en sterfgevallen zullen zijn door de griepprik. Er is wel bewijs dat als je dertig ouderen vaccineert, je één griepgeval voorkomt. Dat kan ook een lichte griep zijn, want het zegt niets over de ernst.”

Wat vinden jullie van dit artikel?
Zijn conclusie wordt ondersteund door de cochrane reviews, ik kan hem heel aardig volgen..
Plaats reactie