Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken [2]
Ik kan me nog herinneren dat mijn broer alleen maar zijn boterhammen met jam at vanwege het zegeltje om zo gauw mogelijk een boekje van Flipje te kunnen bestellen.
Zelf heb ik de boekjes van Arretje Nof (die kwamen van Calvé pindakaas als ik me niet vergis).
Zelf heb ik de boekjes van Arretje Nof (die kwamen van Calvé pindakaas als ik me niet vergis).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Arretje Nof kan ik me niet herinneren, wel Piggelmee natuurlijkalbion schreef:Ik kan me nog herinneren dat mijn broer alleen maar zijn boterhammen met jam at vanwege het zegeltje om zo gauw mogelijk een boekje van Flipje te kunnen bestellen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Arretje Nof is een klein manneke met een tulband om en die maakt van alles mee. Arretje Nof in Wolkenland. Het zijn een stuk of 7 boekjes denk ikMara schreef:Arretje Nof kan ik me niet herinneren, wel Piggelmee natuurlijkalbion schreef:Ik kan me nog herinneren dat mijn broer alleen maar zijn boterhammen met jam at vanwege het zegeltje om zo gauw mogelijk een boekje van Flipje te kunnen bestellen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Piggelmee en TureluurtjeMara schreef:Arretje Nof kan ik me niet herinneren, wel Piggelmee natuurlijkalbion schreef:Ik kan me nog herinneren dat mijn broer alleen maar zijn boterhammen met jam at vanwege het zegeltje om zo gauw mogelijk een boekje van Flipje te kunnen bestellen.
Kijk ze vliegen, kijk ze gaan,
Saam op weg naar Piggelmanus,
Piggelmanus op de maan.

(Wij hadden van die kleine grammofoonplaatjes.)
Ik had wel de grammofoonplaatjes van B iotex.
Mijn moeder heeft een heel stapeltje van dergelijke oude boekjes. Helaas kwam onlangs mijn nichtje, en houdt die heel veel van boeken verscheuren. Het leverde haar vijf minuten op de trap op (en een zachtzinnige pedagogische tik).
Hadden we er ook eentje van.Mara schreef:Ik had wel de grammofoonplaatjes van B iotex.
Al die oude plaatjes zijn volgens mij bij mijn oudste broer terechtgekomen. Dus als het goed is, zijn ze er nog.

Phoe ZitaZita schreef:Mijn moeder heeft een heel stapeltje van dergelijke oude boekjes. Helaas kwam onlangs mijn nichtje, en houdt die heel veel van boeken verscheuren. Het leverde haar vijf minuten op de trap op (en een zachtzinnige pedagogische tik).

Ik hoop dat de straf geholpen heeft.

Afgewezen schreef:Hadden we er ook eentje van.Mara schreef:Ik had wel de grammofoonplaatjes van B iotex.
Al die oude plaatjes zijn volgens mij bij mijn oudste broer terechtgekomen. Dus als het goed is, zijn ze er nog.
Als je ze wilt horen: http://members.chello.nl/l.dekker/biotex.html
- MarthaMartha
Niet uit deel 5 en 6 ....Afgewezen schreef:Nog even over Flipje:
Maar bovenbuurman Bever was
de wanhoop schier nabij
.....................................
"Ik word nog gek", riep hij.
Wie vult de regel op de stippeltjes in? Die weet ik namelijk niet meer. Flipje was aan het musiceren met een of ander dier, maar de bovenbuurman kon het niet waarderen.
Ik voel me geregeld bovenbuurman Bever, dus ik begrijp 'm best.
Maar binnenkort krijg ik 2, 3 en 7, dus wie weet kan ik je dan helpen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
refo schreef:Afgewezen schreef:Hadden we er ook eentje van.Mara schreef:Ik had wel de grammofoonplaatjes van B iotex.
Als je ze wilt horen: http://members.chello.nl/l.dekker/biotex.html

Maar ik heb alleen die ene van Biotex maar gevonden.
- Johann Gottfried Walther
UITVERKIEZING. Een lofrede op Gods soevereiniteit.
Dr. Pieter Weeber.
Dr. Pieter Weeber.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Net gekregen.
Korte levensbeschrijving van ds. W. Hage. met veel mooie foto`s.
Korte levensbeschrijving van ds. W. Hage. met veel mooie foto`s.
Nog niet gekocht maar wel van plan. Wie kent dit boek? Het is in vroegere jaren ook uitgegeven.

Omschrijving
Hardcover, 617 pagina's.
Jan Nupoort (1733-1781) was catecheet te Schoonhoven en later predikant te Batavia in Oost-Indië. Hij catechiseerde de kerkelijke jeugd uit het Kort Begrip en de Heidelbergse Catechismus. De belijdeniscatechisanten onderwees hij uit het bekende Voorbeeld der Goddelijke waarheden van Abraham Hellenbroek. Nupoorts liefde voor de waarheid in zijn bemoeienis met de jeugd van de gemeenten zijn treffend en maken hem tot een gewaardeerd catecheet.
De Korte en eenvoudige catechisatie van Nupoort kunnen we een handleiding bij het catechisatieboekje van Hellenbroek noemen. Elke vraag van Hellenbroek is uitgebreid met een aantal vragen en antwoorden die er dieper op ingaan. Het geheel vormt een basis voor een gedegen kennis van de geloofsleer. Het is een betrouwbaar leerboek, niet alleen voor oudere catechisanten en belijdeniscatechisanten, maar ook voor degenen die catechisatie mogen geven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.