nee, de kleintjes luisteren boven hun niveauMara schreef:Dus jouw zoon van 19 zit mee te luisteren naar een boek voor een grietje van 11?helma schreef:Hier werkt het wel. (leeftijd 7-21) Als ze aangeven het boek niet mooi te vinden zoek ik een ander boek; maar dat is nog maar 1 keer gebeurd.Afgewezen schreef:Ik zou zelf ook weglopen, als ik het onderwerp zo bekijk. Ik heb zelf ook helemaal niks met historische romans, of boeken met een thema dat erg ver van mijn (huis-tuin-keuken) leefwereld afstaat.Mara schreef:uhhh, dat werkt niet met een meisje van 16 hoor
Voor de rest luistert iedereen mee en is het altijd een waardevol gezinsmoment. Meestal wordt er gesmeekt of ik verder lees. Angela Hunt heeft historie in een mooi verhaal verweven en er zit ook een goede boodschap in.Ik noem maar even een zijstraat, geen idee hoe oud jouw kroost precies is en hoe verdeeld. Mijn zoons hebben een totaal andere belevingswereld dan mijn dochter. Wat ik ook logisch vind.
Mijn vader las mij vroeger ook voor, maar mijn broers en oudste zuster vluchtten dan de kamer uit.

Het zijn gewoon spannende boeken. Een deel gaat bijvoorbeeld over Pocahontas. Het begint met de komst van de eerste kolonisten in Roanoke; de strijd met de Indianen. De worsteling om het evangelie te brengen bij de Indianen en de verwachting van de kolonisten dat de Indianen ook puritein worden. De fouten die gemaakt worden; de consequenties die dat heeft enz. Je volgt in 5 delen een familie (5 generaties ofzo) die begint in deel 1 met een predikant uit Engeland die in de 16 eeuw met een 17 jarig meisje emigreert naar het nieuwe land.
Het is een heel stuk geschiedenis wat ze zo meekrijgen.