Laatst gekochte boeken

huisman

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
Mara schreef:
Marieke schreef:
Lezen jullie die boeken serieus nog of is het gewoon voor "de heb"?
Ik lees met regelmaat mijn meisjesboeken. Op een regenachtige zondagmiddag bijv. Eenzaam Hanneke, de Goud Elsje serie, Maartje serie, maar ook Witte Raven pockets. Ha, het leven zag er destijds zo overzichtelijk uit :)
goud elsje, heeerlijk!!!
Goudelsje vond ik werkelijk afschuwelijk...................

Mijn dochters hebben er van genoten (alle 4)...vooral de achternaam van goudelsjes man vonden ze mooi. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
Mara schreef:
Marieke schreef:
Lezen jullie die boeken serieus nog of is het gewoon voor "de heb"?
Ik lees met regelmaat mijn meisjesboeken. Op een regenachtige zondagmiddag bijv. Eenzaam Hanneke, de Goud Elsje serie, Maartje serie, maar ook Witte Raven pockets. Ha, het leven zag er destijds zo overzichtelijk uit :)
goud elsje, heeerlijk!!!
Goudelsje vond ik werkelijk afschuwelijk...................
dat kan ik me van jou wel weer voorstellen. :haha
Kinderboeken lees ik eigenlijk nooit meer; of af en toe die van de kids (ter controle)
Pas dacht ik wel waarom tegenwoordig in elk tienerboek afschuwelijke dramaverhalen staan.
Of het staat toch wel erg veel van onze wereld af.
Mara

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Mara »

Vreselijk Helma :fi Ik neem wel eens boeken mee voor de kids, uit de bib, de titels van veel boeken vervullen mij werkelijk met afgrijzen.
Vooral in de jonge meidencategorie, dus 14/15/16 jaar, is het om te huilen.
Onderwerpen: loverboys, mijn moeder heeft een nieuwe vriendin, mijn vader is verslaafd, mijn broertje is dood nu wil ik ook dood. Zomaar wat korte beschrijvingen op de achterflap.
Maar mijn boeken is voor de huidige generatie niet leuk. Saai, langdradig, de onderwerpen spreken niet aan en dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen. Moeders zitten niet meer met vlechten om hun hoofd, sokken te stoppen bij de radio. Vader trekt tevreden aan zijn pijp. Opa en oma slapen in de alkoof. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Goud-Elsje vond en vind ik echt vreselijk. Alles is zo teer-roze, innig-geliefd, stil-weemoedig. Brrrrr. Alle mannen zijn wijs, alle vrouwen zachtmoedig. En als ze mekaar gevonden hebben breekt het ware geluk aan. Ja doei.

Van een goed kinderboek kan ik echt wel genieten. De serie van Laura Ingalls Wilder vind ik geweldig. Ook Astrid Lindgren lees ik voor mijn plezier. Pas ook nog een boek gelezen van Thea Beckman, en ik denk dat ik Koning van Katoren nu maar eens als treinboek meeneem.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

@ auto: wat lach je nou?
@ helma: dank voor wat meer begrip ;)
@ zita: inderdaad ja: een gezin met noooooit ruzie, iedereen schattig en aardig voor elkaar..... nou is dat in de meeste boeken die ik toendertijd las wel het geval, ze leefden allen nog lang en gelukkig, maar zo zoet en roze.... daar werd ik toen al boos van.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:@ auto: wat lach je nou?
@ zita: inderdaad ja: een gezin met noooooit ruzie, iedereen schattig en aardig voor elkaar..... nou is dat in de meeste boeken die ik toendertijd las wel het geval, ze leefden allen nog lang en gelukkig, maar zo zoet en roze.... daar werd ik toen al boos van.
tja....een Goud-Elsje ben je nooit geweest :nananere
alhoewel....enige raakvlakken zijn er eigenlijk wel.
henriët

Bericht door henriët »

Zita schreef:Goud-Elsje vond en vind ik echt vreselijk. Alles is zo teer-roze, innig-geliefd, stil-weemoedig. Brrrrr. Alle mannen zijn wijs, alle vrouwen zachtmoedig. En als ze mekaar gevonden hebben breekt het ware geluk aan. Ja doei.
Helemaal praktijk toch :slurp
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:@ auto: wat lach je nou?
tja....een Goud-Elsje ben je nooit geweest :nananere
alhoewel....enige raakvlakken zijn er eigenlijk wel.
Psychologisch is MM's reactie wel verklaarbaar: Goud Elsje vertegenwoordigt een van haar verstoten ikken. :)
Desiree

Bericht door Desiree »

Ah.. tijdje geleden nog opgedoken. Goud-Elsje. Nou ja, 1e drie delen dan. Die andere delen heb ik niet.

Ik heb wel even lekker met boek op de bank, plaid erbij, chocolaatje, kopje thee, gezeten. Echtgenoot erbij, ook op de bank (maar niet storen..!)
Tja, heb ook heel andere boeken, maar het had wel weer wat. Ze genoot overal van... huisje, boompjes, beestje, bloemetjes, gedichtjes.. Lekker ontspannen verhaaltje, mag ook wel een keertje.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Goud-Elsje vond en vind ik echt vreselijk. Alles is zo teer-roze, innig-geliefd, stil-weemoedig. Brrrrr. Alle mannen zijn wijs, alle vrouwen zachtmoedig. En als ze mekaar gevonden hebben breekt het ware geluk aan. Ja doei.

Van een goed kinderboek kan ik echt wel genieten. De serie van Laura Ingalls Wilder vind ik geweldig. Ook Astrid Lindgren lees ik voor mijn plezier. Pas ook nog een boek gelezen van Thea Beckman, en ik denk dat ik Koning van Katoren nu maar eens als treinboek meeneem.
Nou Zita, daar ben ik inmiddels ook wel achter :) Maar voor mij is het nostalgie. Ik vraag me alleen af wat ik met die boeken aanmoet, onze kinderen zijn er vooralsnog niet in geínteresseerd. Dat is er trouwens toch ook met de oudere boeken van de VCL? Je ziet altijd min of meer grijze hoofden boven die dozen met boeken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Nou Zita, daar ben ik inmiddels ook wel achter :) Maar voor mij is het nostalgie. Ik vraag me alleen af wat ik met die boeken aanmoet, onze kinderen zijn er vooralsnog niet in geínteresseerd. Dat is er trouwens toch ook met de oudere boeken van de VCL? Je ziet altijd min of meer grijze hoofden boven die dozen met boeken.
Wat lezen jouw kinderen dan?
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Nou Zita, daar ben ik inmiddels ook wel achter :) Maar voor mij is het nostalgie. Ik vraag me alleen af wat ik met die boeken aanmoet, onze kinderen zijn er vooralsnog niet in geínteresseerd. Dat is er trouwens toch ook met de oudere boeken van de VCL? Je ziet altijd min of meer grijze hoofden boven die dozen met boeken.
Wat lezen jouw kinderen dan?
Oh, veel. Als ik naar de bieb ga, neem ik voor hen ook mee, maar moet altijd heel lang zoeken (openbare bieb) Helaas wilde dochter toch Carry Slee lezen, want al haar klasgenoten deden dat. En toen was ze inmiddels toe aan de verplichte boekenlijst, dat heeft wat zuchten gekost :jongle
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Oh, veel. Als ik naar de bieb ga, neem ik voor hen ook mee, maar moet altijd heel lang zoeken (openbare bieb) Helaas wilde dochter toch Carry Slee lezen, want al haar klasgenoten deden dat. En toen was ze inmiddels toe aan de verplichte boekenlijst, dat heeft wat zuchten gekost :jongle
Oh, Carry Slee. Dat zijn in feite toch ook echte huis-, tuin-, keukenboeken. Ik heb er ook een staan. Het leest wel makkelijk weg, maar diepgang ontbreekt.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Oh, veel. Als ik naar de bieb ga, neem ik voor hen ook mee, maar moet altijd heel lang zoeken (openbare bieb) Helaas wilde dochter toch Carry Slee lezen, want al haar klasgenoten deden dat. En toen was ze inmiddels toe aan de verplichte boekenlijst, dat heeft wat zuchten gekost :jongle
Oh, Carry Slee. Dat zijn in feite toch ook echte huis-, tuin-, keukenboeken. Ik heb er ook een staan. Het leest wel makkelijk weg, maar diepgang ontbreekt.
Ik kan me voorstellen dat meiden zich hiertoe aangetrokken voelen, maar ik vind het niks.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
Afgewezen schreef:
Ik kan me voorstellen dat meiden zich hiertoe aangetrokken voelen, maar ik vind het niks.
Waarom kun je je dat voorstellen en waarom vind je het toch niks? Wat zou je willen dat ze lazen? :)
Plaats reactie