Laatst gekochte boeken

Jongere

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Jongere »

albion schreef:
Jongere schreef:Een paar boeken van Chaim Potok. Ik lees op dit moment voor het eerst een boek van hem: Mijn naam is Asjer Lev. Ik begrijp niet goed dat ik tot nu toe nog niets van hem had gelezen. Ik vind het indrukwekkend.
Dat vind ik een van zijn mooiste boeken. Ik geloof dat er ook een vervolg op is.
Klopt, 'De gave van Asjer Lev'. Die heb ik ook besteld.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Jongere schreef:
albion schreef:
Jongere schreef:Een paar boeken van Chaim Potok. Ik lees op dit moment voor het eerst een boek van hem: Mijn naam is Asjer Lev. Ik begrijp niet goed dat ik tot nu toe nog niets van hem had gelezen. Ik vind het indrukwekkend.
Dat vind ik een van zijn mooiste boeken. Ik geloof dat er ook een vervolg op is.
Erg mooi, ja!
~~Soli Deo Gloria~~
vlinder

Bericht door vlinder »

Schemerlichtje schreef:(...) en een boekje voor jonge kinderen over het Heilig Avondmaal (Ada Schouten)
Die zag ik van de week bij de boekhandel staan. Zag er goed uit! Misschien dat ik het nog eens aanschaf!
huisman schreef:
huisman schreef:Nog niet gekocht maar al wel heel wat in gelezen (in de boekhandel)..een prachtige studie van Ds W van Vlastuin.

Afbeelding
Persoonlijke vernieuwing of heiligmaking behoort tot het hart van het christelijke leven. Luisterend naar de Schrift en in gesprek met diverse theologen presenteert de auteur een actueel ontwerp.

Vanuit de geestelijke gemeenschap met Christus wordt ingegaan op de mate van de vernieuwing, de blijvende zondige aard van de gelovige, de functie van de wet, heiliging als positie of proces, Gods Geest en de menselijke geest en de verhouding met het eschaton.
Inmiddels wel gekocht, hopelijk gaan nog meer RF'ers het lezen want het is echt een onderwerp voor een vruchtbare discussie.
Hier staat hij intussen op het verlanglijstje van manlief. We weten alleen nog niet of we hem gaan krijgen of kopen... :hum
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
dennis

Bericht door dennis »

Jongere schreef:
albion schreef:
Hij heeft heel veel geschreven. Mooi zijn ook Davita's harp en uitverkoren. En het eerste gedeelte van "het boek van het licht"
De latere boeken - hij was toen al op leeftijd - vind ik persoonlijk een stuk minder (maar dat is een kwestie van smaak).
Het stof der aarde, dat zich afspeelt in Vietnam, vond ik zelfs bijna onleesbaar. Heel abstract: de personen hebben geen naam etc.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
Jongere schreef:
albion schreef:
Erg mooi, ja!
OK, die ga ik ook eens opzoeken. De boeken van Chaim Potok vind ik geweldig sinds ik ze las voor mijn boekenlijst engels.. voor het mooie moet je ze eigenlijk ook in het engels lezen. Tegenwoordig ga ik voor het snelle lezen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Van The Chosen zou ook een verfilming moeten zijn. Ik weet dat ik die in 6VWO voor een deel gezien heb onder de lessen Engels. Helaas kan ik 'm nu nergens vinden, terwijl het me wel heel gaaf lijkt om het leven van de Chassidiem wat meer te kunnen visualiseren. Ik heb het idee dat ik ze nu een beetje te reformatorisch voor me zie.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:Van The Chosen zou ook een verfilming moeten zijn. Ik weet dat ik die in 6VWO voor een deel gezien heb onder de lessen Engels. Helaas kan ik 'm nu nergens vinden, terwijl het me wel heel gaaf lijkt om het leven van de Chassidiem wat meer te kunnen visualiseren. Ik heb het idee dat ik ze nu een beetje te reformatorisch voor me zie.
http://www.amazon.com/Chosen-Maximilian ... B00009WVSG
~~Soli Deo Gloria~~
learsi

Bericht door learsi »

Zo verging het mij ook! Schitterende boeken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Hendrikus schreef:
Zita schreef:Van The Chosen zou ook een verfilming moeten zijn. Ik weet dat ik die in 6VWO voor een deel gezien heb onder de lessen Engels. Helaas kan ik 'm nu nergens vinden, terwijl het me wel heel gaaf lijkt om het leven van de Chassidiem wat meer te kunnen visualiseren. Ik heb het idee dat ik ze nu een beetje te reformatorisch voor me zie.
http://www.amazon.com/Chosen-Maximilian ... B00009WVSG
Ha! Dankje!
Overigens vind ik van alle Potok-boeken die ik heb 'De Belofte' en 'De rechtvaardiging' de mooiste.
Jongere

Bericht door Jongere »

Aan de reacties te zien heb ik er geen kwaad aan gedaan wat Potok-boeken in te slaan. Gelukkig zijn ze momenteel heel erg ruim aanwezig op boekwinkeltjes.nl.
huisman

Bericht door huisman »

learsi schreef:
Zo verging het mij ook! Schitterende boeken.
Voor diegenen die angst voor dikke boeken hebben is de Arkenbouwer van Chaim Potok een aanrader (nog geen 100 blz maar een erg mooi boek)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Afbeelding

Mooi boekje. "De meditaties van Bonar over offers en ambtsdragers, over rein en onrein nog wel actueel? Jawel! De auteur onderstreept in dit boek steeds wat het wil zeggen dat in Jezus Christus de oudtestamentische schaduwdienst volmaakt is vervuld.

Bonar schreef zelf in zijn voorwoord: ‘In geen Bijbelboek is God zo vaak Zélf aan het woord als in Leviticus."
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

Jongere schreef:
albion schreef:
Nieuw zijn beide boeken te verkrijgen voor € 12,50 per stuk. echt een koopje voor zulke mooie boeken.

Afbeelding

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

Op de boekverkoping GerGemGouda:

Martin Buber - Ik en Gij
W. Heyns - Gereformeerde geloofsleer
Gedenkboek 300 jaar remonstrantse broederschap
Gerda Nefkens - De familie Bartels voedt zichzelf
Uit eigen land - Nederlandsch leesboek voor scholen
Alle klokken luiden - verhalen
Mr Rijksen - Gespiegeld in kerkeglas
A Comrie - Eigenschappen des geloofs. Erg oud
Atlas
Charles Reade - De pastor van Tergouw (=Gouda)
A Egginks - Ewiet Gerritsz de Goudsche chirurgijn

Dit alles voor 11 euro.
vlinder

Bericht door vlinder »

Op de boekenkraam in de koopgoot:
Humoristisch heelmeesters
Verpleegsterskronieken.

Koop niet zo vaak boeken die met m'n vak te maken hebben, maar deze zagen er wel leuk uit en samen voor 4 euro.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie