Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken [2]
Bezig in 'Up to date gereformeerd'. Kent iemand hier dat boek?
En gekocht ter ontspanning: 'Bedreigd' , detective rond de reformatorische politieinspecteur Martiz. (Is al een eerder deel van en die vond ik wel sterk.)
En gekocht ter ontspanning: 'Bedreigd' , detective rond de reformatorische politieinspecteur Martiz. (Is al een eerder deel van en die vond ik wel sterk.)
Volgens mij hebben Refo en Wilhelm het gelezen.
Zoals het spreekwoord al zegt: "God is best, maar we houden Hem voor 't lest".Luther schreef:Pffff.... nou dan lees ik toch liever dit:
Luther schreef:Ik zoek nog sponsors om de Evangelische Jesaja (8 delen - Kok - hertaling) aan te kunnen schaffen.
Ik vermag niet in te zien wat je wil zeggen en waarom je dit spreekwoord aanhaalt.WimA schreef:Zoals het spreekwoord al zegt: "God is best, maar we houden Hem voor 't lest".Luther schreef:Pffff.... nou dan lees ik toch liever dit:
Luther schreef:Ik zoek nog sponsors om de Evangelische Jesaja (8 delen - Kok - hertaling) aan te kunnen schaffen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Misschien bedoelt WimA dat Tim Keller niks met God te maken heeft en Hellenbroek wel. Een beetje à la dr. De Vries.
In de bovenste titel wordt gewag gemaakt van vrijgevigheid, voor de onderste boekenreeks worden sponsors gevraagd. Misschien dat WimA daarin iets ziet?
Wij zijn in blijde verwachting van een reactie van WimA.Anker schreef:In de bovenste titel wordt gewag gemaakt van vrijgevigheid, voor de onderste boekenreeks worden sponsors gevraagd. Misschien dat WimA daarin iets ziet?
Mijn nieuwsgierigheid stijgt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Up to date gereformeerd of the Sjoerd veenman ??Tiberius schreef:Volgens mij hebben Refo en Wilhelm het gelezen.
Goedemiddag,huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel op mijn verlanglijstje voor de vaderdag (Ik zag het vandaag in de boekhandel dus het is verschenen)
Heb je dit boek inmiddels gelezen, of weet je hier iets meer over te vertellen?
Ik zit te denken het voor m'n vader te kopen, alleen weet ik niet of hij dat geschikt vind om te lezen.
Hij is nogal redelijk behoudend om het maar zo te zeggen (oud gereformeerd) en aangezien jij veel verstand van boeken hebt, zou dit boek geschikt zijn?
Dank
vr gr
EJvL
@ejvl: voor mijn moeder kocht ik "Het is bij den avond" van ds. A. Hoogerland.
Het zijn meditaties die door de dominee voor de kerktelefoon zijn uitgesproken, voor eenzamen, bejaarden en langdurig zieken.
Ze heeft er heel vaak in zitten lezen en het was haar tot troost.
Ik heb het boekje later ook voor een oude vriendin en een tante gekocht, die er ook heel erg van genieten.
Mijn moeder was ook behoudend. Maar ach, wat is behoudend?
Het zijn meditaties die door de dominee voor de kerktelefoon zijn uitgesproken, voor eenzamen, bejaarden en langdurig zieken.
Ik heb het boekje later ook voor een oude vriendin en een tante gekocht, die er ook heel erg van genieten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het boek van ds. A. Hoogerland heb ik ook.Mara schreef:@ejvl: voor mijn moeder kocht ik "Het is bij den avond" van ds. A. Hoogerland.
En al ben je jong en kerngezond, toch kan ik het je dan ook van
harte aanbevelen!
Zoekt de Heere in je gezonde dagen, want er zullen dagen komen
waarvan je zegt: Ik heb geen lust meer...
En... de lust zal vergaan.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik heb hem nog niet gelezen wel ingekeken. ds R van Kooten gebruikt bij elk hoofdstuk de SV en de HSV , beide vertalingen zijn afgedrukt en ik weet natuurlijk niet of jouw vader dat kan waarderen. De uitleg van het Bijbelboek Ruth is ook ontdaan van veel allegorische exegese die nogal dierbaar in sommige kringen gevonden wordt. Misschien toch niet zo'n geschikt boek voor je vader maar dat kan jij beter beoordelen.ejvl schreef:Goedemiddag,huisman schreef:Nog niet gekocht maar wel op mijn verlanglijstje voor de vaderdag (Ik zag het vandaag in de boekhandel dus het is verschenen)
Heb je dit boek inmiddels gelezen, of weet je hier iets meer over te vertellen?
Ik zit te denken het voor m'n vader te kopen, alleen weet ik niet of hij dat geschikt vind om te lezen.
Hij is nogal redelijk behoudend om het maar zo te zeggen (oud gereformeerd) en aangezien jij veel verstand van boeken hebt, zou dit boek geschikt zijn?
Dank
vr gr
EJvL
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Anker heeft het idd wel goed gezien. Eerder in dat draadje sponsors werven - zo ook nog in andere topics vandaag! - om vervolgens, na de ontboezeming van @Huisman over z'n nieuwste prentenboek, te melden: 'Pffff, DAN lees ik nog liever een boek getiteld "De VRIJGEVIGE God" doet mij enigszins verbaasd zijn. Tip: Vraag niet wie jouw wil sponsoren, vraag wie jij mag sponsoren. Dan heb je direct het juist filter om het enkel voor zinvolle dingen te doenLuther schreef:Wij zijn in blijde verwachting van een reactie van WimA.Anker schreef:In de bovenste titel wordt gewag gemaakt van vrijgevigheid, voor de onderste boekenreeks worden sponsors gevraagd. Misschien dat WimA daarin iets ziet?
Mijn nieuwsgierigheid stijgt.

In het topic: "Zijn onze zonden ons van harte leed" staat een veel belangwekkender posting nog op een reactie van @Luther en @GJdeBruijn te wachten. Deze posting:
WimA schreef:Ik zal er blij om zijn als dat inderdaad de reden is.Afgewezen schreef:Ik denk dat niet iedereen de portee van refo's woorden goed beseft. Anders zouden Luther en GJdeBruijn wel anders hebben gereageerd.WimA schreef:Bovenstaande dwaling: Als het Woord opengaat ontdekt de Geest je aan de zonde. Met deze verlichting van de Geest - door het opengaan van het Woord - kan de mens dus naar Christus gaan en de zaligheid verkrijgen. (geschonken gaven, aan elke hoorder)
Maar eigenlijk heb ik niet veel zin hier weer over te discussiëren. Ik zal pogen de dwalingen hieromtrent op dit forum voorlopig maar te negeren.
1. Sponsor-opmerking was een grapje.WimA schreef:Anker heeft het idd wel goed gezien. Eerder in dat draadje sponsors werven - zo ook nog in andere topics vandaag! - om vervolgens, na de ontboezeming van @Huisman over z'n nieuwste prentenboek, te melden: 'Pffff, DAN lees ik nog liever een boek getiteld "De VRIJGEVIGE God" doet mij enigszins verbaasd zijn. Tip: Vraag niet wie jouw wil sponsoren, vraag wie jij mag sponsoren. Dan heb je direct het juist filter om het enkel voor zinvolle dingen te doen
2. Als ik moet kiezen tussen een JSF-boek en Tim Keller, kies ik de laatste. Zouden huisman en jij ook moeten doen... (tip)
3. Deze uitleg maakt voor mij nog steeds niet duidelijk wat dit alles met het spreekwoord te maken heeft 'God is best, maar we houden Hem voor 't lest.'
Dat is geen prentenboek maar een boek over het leven van een ace van de Israeli Air Force.WimA schreef:na de ontboezeming van @Huisman over z'n nieuwste prentenboek, te melden
http://en.wikipedia.org/wiki/Yiftah_Spector
Ik heb hem zelfs in levende lijve ontmoet....indrukwekkend.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.