Wat doen we met het echte MANIFEST

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Wat doen we met het echte MANIFEST

Bericht door Pim »

Mensen,

In een andere topickunnen we inhoudelijk discussieren over het MANIFEST, maar we moeten ook na gaan denken over wat we er mee gaan doen?!

Laten we die discussies een beetje scheiden, zodat de andere topic 'schoon' bijft.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Waar gaat dit over?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Waar gaat dit over?


Een 'breekje' van Breekijzertje

Ik heb echt GEEN idee....
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

13 mei beweging?


Een 'breekje' van Breekijzertje
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Goeie scheiding Pim. daarom ook in dit topic nog maar even de route die naar mijn bescheiden mening de enige kerkrechtelijk juiste is en daarmee ook de enige is waarlangs zegen mag worden verwacht. Hoe terecht ebnadrukt Ds Visscher in zijn artikelenserie de noodzaak om steeds te handelen volgens het kerkrecht. Daarom nogmaals:

Enige formele status kan alleen worden verkregen als iemand een kerkenraad zover krijgt zón voorstel aan een classis te sturen met verzoek om doorleiding naar particuliere en generale synode. Dit is de route wat betreft de GG. De exacte route in andere kerkgenootschappen kan hiervan verschillen.
Stel dat we hier een open brief van maken in bijv. het RD? Met de oproep aan alle kerkenraden met dit stuk in de hand de kerkelijke weg op te gaan?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Goeie scheiding Pim. daarom ook in dit topic nog maar even de route die naar mijn bescheiden mening de enige kerkrechtelijk juiste is en daarmee ook de enige is waarlangs zegen mag worden verwacht. Hoe terecht ebnadrukt Ds Visscher in zijn artikelenserie de noodzaak om steeds te handelen volgens het kerkrecht. Daarom nogmaals:

Enige formele status kan alleen worden verkregen als iemand een kerkenraad zover krijgt zón voorstel aan een classis te sturen met verzoek om doorleiding naar particuliere en generale synode. Dit is de route wat betreft de GG. De exacte route in andere kerkgenootschappen kan hiervan verschillen.
Stel dat we hier een open brief van maken in bijv. het RD? Met de oproep aan alle kerkenraden met dit stuk in de hand de kerkelijke weg op te gaan?
Lijkt mij een strak plan. Maar zoals altijd in dit soort kwesties, wie neemt het voortouw. (kwaaie-pier-syndroom)


Een 'breekje' van Breekijzertje
limosa

Bericht door limosa »

Goed idee Zeeuw! Laat het grondvlak z'n verantwoordelijkheid ook maar eens nemen. Het zal een lange weg worden maar da's niet erg. Alleen al uit de samensprekingen rondom dit Manifest kunnen mooie dingen ontstaan.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
Als je elkaar daar in mag herkennen geloof ik niet dat je behoefte hebt om elkaar vliegen af te vangen op dogmatische verschillen.
Ik kan wel weer een heel antwoord dichten maar hier zeg je eigenlijk precies wat ik bedoel.
Orckie

Bericht door Orckie »

Opinie artikel in RD met Manifest er in verweven lijkt me een heel goed idee. Dan kan het zich tenminste bottom-up ontwikkelen, het RD heeft tenslotte meer dan 100.000 lezers...

Wel zou het mooi zijn als het in de krant geschreven wordt door een consortium van auteurs waarin één belijdend lid van elk kerkgenootschap dat mee zou moeten doen. Is dat haalbaar?
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik hou me warm aanbevolen Orckie.

Trouwens zodra er consensus is, wil ik het op de kerkenraad aanbieden.

Groeten,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie