Gezinsvorming

Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Gezinsvorming

Bericht door Carrie »

merel schreef:Het zijn geen uitzonderingen die zwanger raken tijdens het geven van de borstvoeding. Door verloskundigen en artsen wordt volop gewaarschuwd hiervoor.
Ja...
Ik weet niet of ik nu zo onduidelijk ben. Als dat zo is, sorry!!

Ik had het ook niet over nu!!
Ik had het over hoe het in de basis geschapen is.
En kinderen die in een doek op de buik hingen en continu dronken bij de moeder...

En inderdaad, die mooie bescherming hebben wij al lang verstoord.
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: Gezinsvorming

Bericht door Carrie »

 Een betrouwbaarheid van 99-99,5% kan worden bereikt door het toepassen van Ecologisch Borstvoeden EB). EB stelt strengere eisen: vier uur is de maximale tijd tussen twee voedingen, maar een zo lange tussenpoos moet eerder uitzondering dan regel zijn; borstvoeding wordt aangeboden als eten en drinken, en als troost en om allerlei andere mogelijke redenen; alle zuigbehoefte wordt aan de borst voldaan en het kind krijgt geen ander eten of drinken dan borstvoeding; moeder en kind zijn vrijwel constant in elkaars directe lichamelijke nabijheid, dag en nacht. Na een maand of zes komt er steeds meer en vaker op een natuurlijke manier minder direct lichamelijk contact tussen moeder en kind en er wordt het kind ook ander eten aangeboden. Met deze veranderingen, minder contact en de komst van bijvoeding, vervalt de bijna absolute bescherming door borstvoeding.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gezinsvorming

Bericht door refo »

Ah, nu snap ik het! Moeder en kind zitten zo aan elkaar geplakt dat een 'derde persoon' geen kans krijgt. Dan kun je wel uitgaan van 100%.
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Gezinsvorming

Bericht door Carrie »

refo schreef:Ah, nu snap ik het! Moeder en kind zitten zo aan elkaar geplakt dat een 'derde persoon' geen kans krijgt. Dan kun je wel uitgaan van 100%.
Jij snapt het! Afbeelding
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Gezinsvorming

Bericht door Orchidee »

Ik heb "maar" 2 kinderen gekregen, heb ze beiden zelf gevoed tot ongeveer 14 maanden.
Toch menstrueerde ik beide keren binnen 6 weken dus was ik snel weer vruchtbaar.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gezinsvorming

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:Ik heb "maar" 2 kinderen gekregen, heb ze beiden zelf gevoed tot ongeveer 14 maanden.
Toch menstrueerde ik beide keren binnen 6 weken dus was ik snel weer vruchtbaar.
Ik heb van dichtbij het tegenovergestelde meegemaakt tot 3 keer toe.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gezinsvorming

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Ik heb "maar" 2 kinderen gekregen, heb ze beiden zelf gevoed tot ongeveer 14 maanden.
Toch menstrueerde ik beide keren binnen 6 weken dus was ik snel weer vruchtbaar.
Ik heb van dichtbij het tegenovergestelde meegemaakt tot 3 keer toe.
Ook als je niet menstrueerd kun je toch zwanger raken, zo ging het bij mij iig, ik ging me weer zwanger voelen enhet klopte nog ook en ik vond het nog leuk ook.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gezinsvorming

Bericht door Zeeuw »

liz boer schreef:
Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Ik heb "maar" 2 kinderen gekregen, heb ze beiden zelf gevoed tot ongeveer 14 maanden.
Toch menstrueerde ik beide keren binnen 6 weken dus was ik snel weer vruchtbaar.
Ik heb van dichtbij het tegenovergestelde meegemaakt tot 3 keer toe.
Ook als je niet menstrueerd kun je toch zwanger raken, zo ging het bij mij iig, ik ging me weer zwanger voelen enhet klopte nog ook en ik vond het nog leuk ook.
Zo zie je maar. Alle varianten zijn mogelijk :D
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gezinsvorming

Bericht door Dodo »

Soms denk ik dat een vrouwenafdeling op dit forum wel leuk zou zijn. Een waar mannen niet kunnen meelezen. Dan kun je nog eens over dingen praten waar ze toch niks van snappen...
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gezinsvorming

Bericht door liz boer »

Zeeuw schreef:
liz boer schreef:
Zeeuw schreef:
Orchidee schreef:Ik heb "maar" 2 kinderen gekregen, heb ze beiden zelf gevoed tot ongeveer 14 maanden.
Toch menstrueerde ik beide keren binnen 6 weken dus was ik snel weer vruchtbaar.
Ik heb van dichtbij het tegenovergestelde meegemaakt tot 3 keer toe.
Ook als je niet menstrueerd kun je toch zwanger raken, zo ging het bij mij iig, ik ging me weer zwanger voelen enhet klopte nog ook en ik vond het nog leuk ook.
Zo zie je maar. Alle varianten zijn mogelijk :D
Was beiden keren spannend hoe ver ik was...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gezinsvorming

Bericht door liz boer »

Dodo schreef:Soms denk ik dat een vrouwenafdeling op dit forum wel leuk zou zijn. Een waar mannen niet kunnen meelezen. Dan kun je nog eens over dingen praten waar ze toch niks van snappen...
Hahahahaha...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gezinsvorming

Bericht door Zeeuw »

Dodo schreef:Soms denk ik dat een vrouwenafdeling op dit forum wel leuk zou zijn. Een waar mannen niet kunnen meelezen. Dan kun je nog eens over dingen praten waar ze toch niks van snappen...
Binnen de kortste keren ruzie daar... :D
Zo, alle stereotypes weer afgevuurd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4073
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Gezinsvorming

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Het zijn geen uitzonderingen die zwanger raken tijdens het geven van de borstvoeding. Door verloskundigen en artsen wordt volop gewaarschuwd hiervoor.
Zeker, zo zijn de eerste drie geboren.

En ik mijn vrouw maar waarschuwen toen: schat ik ben boer. En koeien worden gewoon weer drachtig terwijl ze melk geven....

Waar natuurlijk het verwijt op volgde dat ik mijn liefhebbende vrouw niet met mijn koeien mocht vergelijken. Geheel terecht trouwens. Maar in biologische zin zijn er wel vergelijkingen te maken, legde ik dan uit.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gezinsvorming

Bericht door eilander »

Maanenschijn schreef:
merel schreef:Het zijn geen uitzonderingen die zwanger raken tijdens het geven van de borstvoeding. Door verloskundigen en artsen wordt volop gewaarschuwd hiervoor.
Zeker, zo zijn de eerste drie geboren.

En ik mijn vrouw maar waarschuwen toen: schat ik ben boer. En koeien worden gewoon weer drachtig terwijl ze melk geven....

Waar natuurlijk het verwijt op volgde dat ik mijn liefhebbende vrouw niet met mijn koeien mocht vergelijken. Geheel terecht trouwens. Maar in biologische zin zijn er wel vergelijkingen te maken, legde ik dan uit.
Ha ha, en die vrouwen maar zeggen dat het gaat over dingen waar mannen niets van snappen. Ja ja...
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gezinsvorming

Bericht door Bertiel »

Oud boeren spreekwoord: er is geen vrouw zo rijk of ze is aan een koe gelijk.
Dit op de negen maanden zwangerschap van zowel vrouw als koe
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie