Curatorium GG heeft vandaag één student aangen

jacob

Bericht door jacob »

nou ja het maakt in onze gemeente niet uit.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Vind het ook allemaal wel vaag hoor. Zouden die andere 17 dan puur uit eigen gewin komen ofzo, vraag ik me dan af. Kijk, dat er 18 doorgaan lijtk me ook iets overdreven, maar 1 op de 18???
Waar komt nou dat aantal van 18 (gisteren was het nog 17) vandaan? Is dat echt zo, of zitten we elkaar maar na te praten en wordt het elke dag iets meer? Zoals in Annie M.G. Schmitdt's "Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan heeft de kraan open laten staan"? Serieus: ik zou zo graag eens horen of dat aantal van 17 (18?) echt klopt.
~~Soli Deo Gloria~~
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Serieus: ik zou zo graag eens horen of dat aantal van 17 (18?) echt klopt.
Ik snap niet waarom je dat nu serieus zo graag wilt weten. Je hebt er niets aan.
england

Bericht door england »

Idd, triester vind ik dat kleine regeltje onderaan, om te zeggen dat er in Amerika niemand kwam opdagen...Dat is nog veel erger! En om dan in hun gemis te voorzien nemen ze predikanten uit Nederland weg... Zouden die trouwens wel door hun curatorium heen gekomen zijn?
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door england
Idd, triester vind ik dat kleine regeltje onderaan, om te zeggen dat er in Amerika niemand kwam opdagen...Dat is nog veel erger! En om dan in hun gemis te voorzien nemen ze predikanten uit Nederland weg... Zouden die trouwens wel door hun curatorium heen gekomen zijn?
eerst schoppen ze er in amerika een berg uit en daarna inporteren ze uit nederland

tmoet niet gekken worden :)
england

Bericht door england »

Helemaal mee eens, Jacob!
Ben trouwens wel benieuwd naar of deze mensen, neem iemand als ds Sonnevelt die net er heen is, zouden die predikanten uit Nederland daar wel door het curatorium komen? En op grond van welke criteria mogen deze mensen dan wel als volleerd dominee overkomen?!
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door england
Helemaal mee eens, Jacob!
Ben trouwens wel benieuwd naar of deze mensen, neem iemand als ds Sonnevelt die net er heen is, zouden die predikanten uit Nederland daar wel door het curatorium komen? En op grond van welke criteria mogen deze mensen dan wel als volleerd dominee overkomen?!
tja, ik weet het natuurlijk niet. Zolang er niemand ds wil worden daar in amerika kan het curatorium ook niemand toelaten.

ik weet niet wat de criteria zijn. Die zullen wel ongeveer hetzelfde zijn als in Nederland.

Ksnap van dat hele curatorium geen snars. Ze zullen het heus wel goed proberen te doen. Maar ja het is onmenselijk om mensen dit werk te laten doen. Eigenlijk heb ik wel medelijden met die ds's.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Lijkt me daar een drukke baan als hoogleraar met zoveel studenten op je universiteit.............................


Een 'breekje' van Breekijzertje
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Volgens mij is het voor het overzicht beter om deze discussie voor te zetten in het topic 'Vergadering Curatorium'.

[Aangepast op 27/5/04 door Kislev]
prinses

Bericht door prinses »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Lijkt me daar een drukke baan als hoogleraar met zoveel studenten op je universiteit.............................


Een 'breekje' van Breekijzertje
... ik meen dat de gergem een school heeft en geen universiteit. Overigens: een student toegelaten, beter dan geen... maar niet voldoende om de gaten te vullen...
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Volgens mij is het voor het overzicht beter om deze discussie voor te zetten in het topic 'Vergadering Curatorium'.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Laten we hier wat actuele dingen behandelen als daar behoefte aan is en in die andere topic de achtergrond gedachten.

Ik heb nog 2 vragen:

A. De linksen onder ons hebben veelal wat vraagtekens bij de afwijzing van velen (ik noem geen getal) van afgelopen dagen. Wie zegt dat jullie deze mannen hadden willen hebben? Misschien waren het wel allemaal zware praters en passen die helemaal niet in jullie straatje. Al wel eens aan gedacht?

B. Er wordt nu gedankt en geschreven dat God ons 1 student heeft doen toeschikken. Dan is mijn vraag. Het goedkeuren door het curatorium wordt als toeschikken van God gezien. Maar hoe is dat dan met het oordeel van de kerkenraad? Zijn er niet x (allen die door de kerkenraad zijn doorverwezen) ons van God toegeschikt?

In de achtergrond discussie ga ik hier ook nog een vraag over stellen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door lily
Thanks for saying in dutch the point that I introduced Pim. The difference between the consistory and the curatorium over a candidates qualifications has to be reconciled,
otherwise there is a double standard.

[Aangepast op 27/5/04 door lily]
Sorry, you are right.

All,

This point is earlier introduced by lily.

But what's in the name:D

[Aangepast op 27/5/04 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie