Welke kerk?

moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Dit is ietwat offtopic hier. Over dit alles is al eens eerder gediscussieerd ook hier over dit forum.
Nee, ik sta niet achter de Maria-verering van de RK Kerk. In de RKK wordt echter niet gezegd dat zij de weg tot de zaligheid is. Idem met de goede werken.
Bart heeft e.e.a. op de site al eens uitgelegd. Pas als je je werkelijk verdiept hebt zou je een oordeel kunnen geven.
Ik kom haast iedere week als protestant in de RKK en zou die scherpe veroordelingen niet durven uiten.''t ligt helaas toch iets gecompliceerder.
Maar zoals gezegd bovenin: dit is hiervoor niet het juiste topic!!!!
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Dit is ietwat offtopic hier. Over dit alles is al eens eerder gediscussieerd ook hier over dit forum.
Nee, ik sta niet achter de Maria-verering van de RK Kerk. In de RKK wordt echter niet gezegd dat zij de weg tot de zaligheid is. Idem met de goede werken.
Bart heeft e.e.a. op de site al eens uitgelegd. Pas als je je werkelijk verdiept hebt zou je een oordeel kunnen geven.
Ik kom haast iedere week als protestant in de RKK en zou die scherpe veroordelingen niet durven uiten.''t ligt helaas toch iets gecompliceerder.
Maar zoals gezegd bovenin: dit is hiervoor niet het juiste topic!!!!
ja hallo, Bart RK beweert in dit topic dat de Roomse Kerk de ware kerk is. Neem me niet kwalijk! Daar mag ik niet alleen op reageren, daar moet ik als christen op reageren.
Ook moet ik hem en Rens ernstig waarschuwen.
Niet uit de hoogte, maar uit liefde.
Ik ben heel vaak in een Roomse kerk geweest; de Maria verering is springlevend en neemt een grotere plaats in dan de Christus verering. Er is veel beeldendienst. Lees het tweede gebod eens!
Kijk, ik weet heus wel dat er een paar roomse academici zijn die jullie op het verkeerde spoor zetten met mooie dogmatische verhandelingen waarin ze een paar keer uitdrukkelijk verzekeren dat het alles genade is. Maar als je dan weer heeeeel goed leest, tussen de regels door, geven ze wel degelijk een kardinale betekenis aan de goede werken van de mens!
Dit is zielsmisleidend! U bedriegt zich voor de eeuwigheid.
Lees de Bijbel biddend, en smeek met Luther: Hoe wordt ik met God verzoend?
Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.

[Aangepast op 8/3/04 door Orckie]
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

D'r word hier gewoon gevraagd naar een mening. Mening over een paar puntjes...

Bart's mening is, dat hij gelooft in de RK. Moet hij toch zelf weten.

Jammer dat je er zo fel op ingaat, Orcie. Er zijn al oorlogen genoeg gevoerd om deze reden...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Orckie

Paapse is een scheldwoord en mag jij schelden als christen ?

de RKK zou een dwaalleer zijn Mag jij oordelen ?

Klik eens op mijn naam en zoek naar al mijn berichten en lees deze eens Voordat ik met jou in discussie kan en wil gaan moet je toch echt eerst even iets meer van de RKK weten

Het enige wat je nu doet is in het luchtledige uitspraken doen die ongefundeerd zijn door jou en achterhaald zijn.

Maar goed mij maakt het niet uit ik ben blij dat ik ook naar andere kerken kijk middels dit forum en daar van geleerd heb en dat moet jij eens met de RKK doen Want het enige wat je nu doet is zeer fel reageren op mijn posting wat je in het verleden ook al eens gedaan hebt Dus......kom eens met iets origineels en als je wilt bewijzen dat de RKK slecht is kom maar op ! (alhoewel ik al voldoende uitgelegd heb en fijne reacties hier ontvangen heb blijf ik mijn kerk verdedigen)

groeten van een Rooms Katholiek die ook jou als een oprecht Christen ziet (maar ietwat impulsief reageert
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Orckie
Ook moet ik hem en Rens ernstig waarschuwen.
Bedankt hoor maar nu glij ik van mijn stoel af van het lachen ik moet zeggen je hebt humor

[Aangepast op 9/3/04 door Bart-rk]

[Aangepast op 9/3/04 door Bart-rk]
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Bart-rk
Orckie

Paapse is een scheldwoord en mag jij schelden als christen ?

de RKK zou een dwaalleer zijn Mag jij oordelen ?

Klik eens op mijn naam en zoek naar al mijn berichten en lees deze eens Voordat ik met jou in discussie kan en wil gaan moet je toch echt eerst even iets meer van de RKK weten

Het enige wat je nu doet is in het luchtledige uitspraken doen die ongefundeerd zijn door jou en achterhaald zijn.

Maar goed mij maakt het niet uit ik ben blij dat ik ook naar andere kerken kijk middels dit forum en daar van geleerd heb en dat moet jij eens met de RKK doen Want het enige wat je nu doet is zeer fel reageren op mijn posting wat je in het verleden ook al eens gedaan hebt Dus......kom eens met iets origineels en als je wilt bewijzen dat de RKK slecht is kom maar op ! (alhoewel ik al voldoende uitgelegd heb en fijne reacties hier ontvangen heb blijf ik mijn kerk verdedigen)

groeten van een Rooms Katholiek die ook jou als een oprecht Christen ziet (maar ietwat impulsief reageert
Beste Bart;
het is misschien wat gemakkelijk voor jou om de zaak af te doen als zou ik niet weten waar ik over praat. Dat zal je dan vies tegenvallen. Ik heb me jarenlang verdiept in het Roomse geloof, en ken verschillende mensen van dichtbij die Rooms zijn. Prima mensen, ik kan goed met ze opschieten. Daar gaat het niet over.
Maar die leer, is een dwaalleer, wat jij ook in je postings allemaal geschreve moge hebben. Jij bent tenslotte kardinaal Simonis niet...
De Roomsen hebben al hun concilies met godslasterlijke bepalingen NOOIT herroepen. Als je een willekeurige parochie of kathedraal binnenloopt zul je zien hoe springlevend de beeldendienst is. En welke buitenproportionele en faliekant onbijbelse waarde aan Maria gegeven wordt.

Lees eens wat goede boeken van de Banner of Truth:

Ankerberg, John, and John Weldon. The Facts on Roman Catholicism. Eugene, OR: Harvest House, 1993.

Webster, William. The Church of Rome at the Bar of History. Carlisle, PA: The Banner of Truth Trust, 1995.
_____. The Matthew 16 Controversy: Peter and the Rock. Battle Ground, WA: Christian Resources, 1996.
_____. Roman Catholic Tradition: Claims and Contradictions. Rev. ed. Battle Ground, WA: Christian Resources, 1999.
_____. Salvation, The Bible and Roman Catholicism. Carlisle, PA: The Banner of Truth Trust, 1990.
_____. Saving Faith: How Does Rome Define It? Battle Ground, WA: Christian Resources, 1997.
White, James R. The Roman Catholic Controversy. Minneapolis: Bethany House, 1996.

kijk eens op:
http://www.justforcatholics.org/index.htm
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Orckie
beeldendienst
ik ken alleen de Mis met een lezing uit het OT en NT de rest van de Mis indeling weet jij kennelijk

Het zal wel wat je zegt
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Jammer, maar we zijn voor dit onderwerp in een verkeerde topic.

Jammer jammer jammer, maar kunnen we niet ergens anders, hierover verder discuseren?


Bijvoorbeeld deze:

Toch ff over hebben (RK-OSW)

deze kwam aan de hand van een ander topic, die ook op deze manier ontspoorde.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Jammer, maar we zijn voor dit onderwerp in een verkeerde topic.

Jammer jammer jammer, maar kunnen we niet ergens anders, hierover verder discuseren?


Bijvoorbeeld deze:

Toch ff over hebben (RK-OSW)

deze kwam aan de hand van een ander topic, die ook op deze manier ontspoorde.
ach ja, laat ook maar...

ik heb in ieder geval duidelijk gewaarschuwd!
anne

Bericht door anne »

Orckie, ik vind dat je er goed aan deed...
Ik dacht ook dat wij hier op een Gereformeerd forum waren, dan moeten we wel wat laten horen, welk geluid daarbij past. Onze vaderen zouden zich omdraaien in het graf als ze wisten dat gereformeerden zich zo bewegen met de Roomsen. Dit wil niet zeggen, dat ik zelf geen sympathie op breng voor de Roomse Kerk. Verre van dat zelfs. Ook ik heb ik mijn vrienden en kennissen-kring te maken met Roomsen. Veel hierover gepraat. Samen eruit komen doe je niet, tenzij er een wonder gebeurt. En daarbij is mijn moeder is afkomstig van een Hugenoten-familie. En dan zet dat soms toch aan het denken. De voorvaderen vochten het behoud van de ware leer... En wij praten er zo makkelijk mee heen...
Laten we deze discussie hierbij laten en verder gaan met wat degene die deze topic opende wilden horen.
DAG
strik

Bericht door strik »

Speciaal voor Orckie en Anne:

HET VASTENGEBED VAN DE HEILIGE EFRAïM DE SYRIëR (+373)

Heer en Meester van mijn leven,
bewaar mij voor de geest van ledigheid,
moedeloosheid, heerszucht en ijdel gepraat.

Maar schenk mij, Uw dienaar,
de geest van reinheid*),
nederigheid, geduld en liefde.

Ja, Heer en Koning,
doe mij mijn eigen fouten zien
en niet mijn broeder veroordelen,
want Gij zijt gezegend
in de eeuwen der eeuwen.
Amen

Heer, reinig mij zondaar

*): letterlijk: heelheid van geest en lichaam
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door strik
Speciaal voor Orckie en Anne:

HET VASTENGEBED VAN DE HEILIGE EFRAïM DE SYRIëR (+373)

Heer en Meester van mijn leven,
bewaar mij voor de geest van ledigheid,
moedeloosheid, heerszucht en ijdel gepraat.

Maar schenk mij, Uw dienaar,
de geest van reinheid*),
nederigheid, geduld en liefde.

Ja, Heer en Koning,
doe mij mijn eigen fouten zien
en niet mijn broeder veroordelen,
want Gij zijt gezegend
in de eeuwen der eeuwen.
Amen

Heer, reinig mij zondaar

*): letterlijk: heelheid van geest en lichaam
speciaal voor strik een citaat van de apostel Paulus:

"Beproef de geesten, of ze uit God zijn".

als iemand kritiek geeft kun je dat niet zomaar afdoen met de loze kreet "je mag niet veroordelen" enz. Probeer er juist eens je winst mee te doen. Bij een open Bijbel en gevouwen handen.
Jezus Zelf was overigens bij tijden vlijmscherp hoor.
strik

Bericht door strik »

als iemand kritiek geeft kun je dat niet zomaar afdoen met de loze kreet "je mag niet veroordelen" enz. Probeer er juist eens je winst mee te doen.

Ik doe dat niet, jongeman (of jongedame), ik citeer een prachtig gebed, waar iedereen, los van zijn kerkelijke achtergrond, heel veel aan kan hebben.

Ik draag het speciaal aan jullie op.

[Aangepast op 9/3/04 door strik]
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door strik
als iemand kritiek geeft kun je dat niet zomaar afdoen met de loze kreet "je mag niet veroordelen" enz. Probeer er juist eens je winst mee te doen.

Ik doe dat niet, jongeman (of jongedame), ik citeer een prachtig gebed, waar iedereen, los van zijn kerkelijke achtergrond, heel veel aan kan hebben.

Ik draag het speciaal aan jullie op.
Doe dat dan ergens anders...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door strik
HET VASTENGEBED VAN DE HEILIGE EFRAïM DE SYRIëR (+373)

Heer en Meester van mijn leven,
bewaar mij voor de geest van ledigheid,
moedeloosheid, heerszucht en ijdel gepraat.

Maar schenk mij, Uw dienaar,
de geest van reinheid*),
nederigheid, geduld en liefde.

Ja, Heer en Koning,
doe mij mijn eigen fouten zien
en niet mijn broeder veroordelen,
want Gij zijt gezegend
in de eeuwen der eeuwen.
Amen

Heer, reinig mij zondaar

*): letterlijk: heelheid van geest en lichaam
Mooi strik! Ook al heb ik persoonlijk niet zoveel affiniteit met het vasten als ritiueel. Blijf gerust hier posten!

[Aangepast op 9/3/04 door limosa]
Plaats reactie