Sinterklaas

Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Sinterklaas

Bericht door Zeeuw »

Roos2018 schreef:Als een rok voor vrouwen op de knie mag, waarom zou een broek op de knie voor mannen dan niet mogen?
Waarom mogen vrouwen in de Westerse wereld wel hun benen tonen maar mannen niet?
Persoonlijk vind ik het eerder beschamend dat vrouwen uberhaupt hun benen tonen (met of zonder panty´s)
(Al moet ik er tegelijkertijd wel bij vermelden dat ik voor geen van beiden voorkeur heb)
Really? Alles enkellang en nooit zwemmen?
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Sinterklaas

Bericht door Zeeuw »

Luther schreef:
OutOfTheBox schreef:
Luther schreef: Vreemd dat je de verleden tijd gebruikt. Dat is nog heel gebruikelijk in een heel aantal gemeenten. Het wel of niet dragen van een korte broek in het openbaar is in verschillende gemeenten ook reden om wel of niet voor een ambt te kandideren.
Vandaar dat ik nog niet op de lijst van kandidaten ben geplaatst :bobo

Serieus: als dit echt een criterium is voor het al dan niet kandideren van mensen, dan zijn we ver heen en onderscheiden we ons niet meer van de uitzinnige Galaten. Dit staat zover van mij/mijn denkwereld af, dat ik me meer en meer afvraag of ik nog wel pas binnen de Gereformeerde Gemeenten (eigenlijk weet ik het antwoord al.... :? )
Nee, ik verzin dit niet. En eerlijk gezegd: als je weet dat het dragen van een korte broek door volwassen mannen aanstoot geeft, dan zul je het willen laten. Als je dat dan toch bewust doet, kan ik me goed voorstellen dat je niet gekandideerd wordt.
Aanstoot geeft? Of dat men er aanstoot aan neemt? Zo kun je elkaar alles opleggen. Mijn ervaring is dat teveel aandacht voor de buitenkant alleen tot doelloos iets doen, omdat een ander het vindt leidt.
OutOfTheBox
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 okt 2018, 20:52

Re: Sinterklaas

Bericht door OutOfTheBox »

Zeeuw schreef:
Luther schreef:
OutOfTheBox schreef:
Luther schreef: Vreemd dat je de verleden tijd gebruikt. Dat is nog heel gebruikelijk in een heel aantal gemeenten. Het wel of niet dragen van een korte broek in het openbaar is in verschillende gemeenten ook reden om wel of niet voor een ambt te kandideren.
Vandaar dat ik nog niet op de lijst van kandidaten ben geplaatst :bobo

Serieus: als dit echt een criterium is voor het al dan niet kandideren van mensen, dan zijn we ver heen en onderscheiden we ons niet meer van de uitzinnige Galaten. Dit staat zover van mij/mijn denkwereld af, dat ik me meer en meer afvraag of ik nog wel pas binnen de Gereformeerde Gemeenten (eigenlijk weet ik het antwoord al.... :? )
Nee, ik verzin dit niet. En eerlijk gezegd: als je weet dat het dragen van een korte broek door volwassen mannen aanstoot geeft, dan zul je het willen laten. Als je dat dan toch bewust doet, kan ik me goed voorstellen dat je niet gekandideerd wordt.
Aanstoot geeft? Of dat men er aanstoot aan neemt? Zo kun je elkaar alles opleggen. Mijn ervaring is dat teveel aandacht voor de buitenkant alleen tot doelloos iets doen, omdat een ander het vindt leidt.
Eens!
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Sinterklaas

Bericht door Roos2018 »

Zeeuw schreef:
Roos2018 schreef:Als een rok voor vrouwen op de knie mag, waarom zou een broek op de knie voor mannen dan niet mogen?
Waarom mogen vrouwen in de Westerse wereld wel hun benen tonen maar mannen niet?
Persoonlijk vind ik het eerder beschamend dat vrouwen uberhaupt hun benen tonen (met of zonder panty´s)
(Al moet ik er tegelijkertijd wel bij vermelden dat ik voor geen van beiden voorkeur heb)
Really? Alles enkellang en nooit zwemmen?
Wij zwemmen nooit in een zwembad, want dat vinden wij veel te bloot.
Waarom zou zwemmen in zwembroek / badpak wel toegestaan zijn maar op knielengte in kleding rondlopen verboden moeten zijn?
Vreemde en tegenstrijdige redenering.
Toen we als kind zwommen in de Middellandse Zee, dan deden we dat gewoon met kleding aan, zowel kinderen, mannen als vrouwen.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Sinterklaas

Bericht door DDD »

OutOfTheBox schreef:
Erskinees schreef:Blijkbaar is die focus er, gelukkig, niet in jouw gemeente. Dan is er toch ook geen probleem?
I don’t know. Expliciet niet, maar misschien toch impliciet? Als ik Luther zn post lees dat kandidaatstelling en het dragen van korte broeken correleert?
Ik vermoed dat dat toch zeer uitzonderlijk is hoor. Ik vind het net zo iets als dat iemand geen ouderling kan worden als hij een spijkerbroek draagt op zondag naar de kerk, maar dan nog extremer. Zulke dingen komen voor. Maar het lijkt me geen goede reden om de kerk te verlaten. Al dachten veel mensen in de afgelopen 20 jaar daar anders over. Helaas. En ik kan het ook begrijpen gezien de rariteiten in sommige gemeenten, zoals die van refo.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Sinterklaas

Bericht door Zeeuw »

Roos2018 schreef:
Zeeuw schreef:
Roos2018 schreef:Als een rok voor vrouwen op de knie mag, waarom zou een broek op de knie voor mannen dan niet mogen?
Waarom mogen vrouwen in de Westerse wereld wel hun benen tonen maar mannen niet?
Persoonlijk vind ik het eerder beschamend dat vrouwen uberhaupt hun benen tonen (met of zonder panty´s)
(Al moet ik er tegelijkertijd wel bij vermelden dat ik voor geen van beiden voorkeur heb)
Really? Alles enkellang en nooit zwemmen?
Wij zwemmen nooit in een zwembad, want dat vinden wij veel te bloot.
Waarom zou zwemmen in zwembroek / badpak wel toegestaan zijn maar op knielengte in kleding rondlopen verboden moeten zijn?
Vreemde en tegenstrijdige redenering.
Toen we als kind zwommen in de Middellandse Zee, dan deden we dat gewoon met kleding aan, zowel kinderen, mannen als vrouwen.
Het begon met het überhaupt tonen van benen. Dan vraag ik me echt af waar je de grens legt. Gesloten schoenen voor de voeten en handschoenen voor de handen?
Ik was overig niet degene die begon over kleding op knielengte icm verboden. Ik vind dat nl niet.
Ik vind normale zwemkleding functioneel, maar kan er best inkomen dat mensen dat niks vinden. Betekent dit dan ook dat er alleen gesport wordt met lange kleding?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Sinterklaas

Bericht door Zita »

Sinterklaas heeft meestal een lange jurk aan. En daarmee gaan we weer ontopic. Over kleding zijn al wel wat topics waarin u verder kunt gaan.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Sinterklaas

Bericht door Zeeuw »

Zita schreef:Sinterklaas heeft meestal een lange jurk aan. En daarmee gaan we weer ontopic. Over kleding zijn al wel wat topics waarin u verder kunt gaan.
Als tip voor de aanbiedingzoekers: vanaf vandaag al het snoepgoed bij Jamin zeer afgeprijst. Dit omdat de Sint het land verlaten schijnt te hebben.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Sinterklaas

Bericht door liz boer »

Luther schreef:
liz boer schreef:
Luther schreef:
helma schreef:Ik kan niet zo goed begrijpen dat er Refomannen hun hoofd kaal scheren en dat daar nooit iemand moeilijk over doet. :huhu
Je bedoelt het wel of niet dragen van een baard/snor? Dat lijkt me geen Bijbels gebod. Het hoort gewoon bij lichaamsverzorging. Hoewel ik wel zie dat het in de huidige mannenmode op dit punt weer ernstig gesteld is met die verzorging. :livre
Het is het natuurlijke verschil tussen man en vrouw, dat ga je er toch niet afscheren???
Er zijn enkele fundamentelere verschillen.
Valt voor mij gewoon onder lichaamsverzorging. Ik vind een snor en baard onverzorgd.
Ik begrijp dat @helma het over biljartballen heeft, d.w.z. een ganselijk kaal geschoren mannenhoofd. Sja... als je als jonge kerel (20-40) al behoorlijk haaruitval hebt, kan ik me wel voorstellen dat je ook dat op een verzorgde manier wil tonen aan de wereld. Overigens ken ik geen mannen die zich dan helemaal kaalscheren.
Hahaha ganselijk kaal
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Sinterklaas

Bericht door liz boer »

Zita schreef:Sinterklaas heeft meestal een lange jurk aan. En daarmee gaan we weer ontopic. Over kleding zijn al wel wat topics waarin u verder kunt gaan.
Das toch een vrouwenkleed haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Sinterklaas

Bericht door Luther »

OutOfTheBox schreef:
Erskinees schreef:Luther zegt: in een aantal gemeenten. Vervolgens betrek jij het onmiddellijk op je eigen gemeente en vraag je jezelf zelfs af of je wel binnen het kerkverband past, beetje overdreven. Dat hoeft toch helemaal niet n.a.v. Luthers' post? Het verschilt namelijk per gemeente.
Maar is die afkeuring expliciet of impliciet? Als het laatste het geval is, dan vind ik het nog kwalijker.

En of het overdreven is: tsja, dat kan. Maar deze overdreven focus op dit soort issues, vind ik misselijkmakend en ver af staan van de Bijbelse boodschap
Volgens mij is hoe je je kleedt niet om het even, toch? Bovendien is het kleed van Sinterklaas niet voor niets zo lang: mannenbenen zijn bepaald niet fraai.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Sinterklaas

Bericht door huisman »

Luther schreef:
OutOfTheBox schreef:
Erskinees schreef:Luther zegt: in een aantal gemeenten. Vervolgens betrek jij het onmiddellijk op je eigen gemeente en vraag je jezelf zelfs af of je wel binnen het kerkverband past, beetje overdreven. Dat hoeft toch helemaal niet n.a.v. Luthers' post? Het verschilt namelijk per gemeente.
Maar is die afkeuring expliciet of impliciet? Als het laatste het geval is, dan vind ik het nog kwalijker.

En of het overdreven is: tsja, dat kan. Maar deze overdreven focus op dit soort issues, vind ik misselijkmakend en ver af staan van de Bijbelse boodschap
Volgens mij is hoe je je kleedt niet om het even, toch? Bovendien is het kleed van Sinterklaas niet voor niets zo lang: mannenbenen zijn bepaald niet fraai.
Speak For Yourself. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Sinterklaas

Bericht door Wandelende »

OutOfTheBox schreef:
Luther schreef: Vreemd dat je de verleden tijd gebruikt. Dat is nog heel gebruikelijk in een heel aantal gemeenten. Het wel of niet dragen van een korte broek in het openbaar is in verschillende gemeenten ook reden om wel of niet voor een ambt te kandideren.
Vandaar dat ik nog niet op de lijst van kandidaten ben geplaatst :bobo

Serieus: als dit echt een criterium is voor het al dan niet kandideren van mensen, dan zijn we ver heen en onderscheiden we ons niet meer van de uitzinnige Galaten. Dit staat zover van mij/mijn denkwereld af, dat ik me meer en meer afvraag of ik nog wel pas binnen de Gereformeerde Gemeenten (eigenlijk weet ik het antwoord al.... :? )
Het is maar de vraag of dit werkelijk nog breed gedragen wordt binnen de GG. In een tweetal behoorlijk rechtse gemeenten wordt er in ieder geval niet moeilijk over gedaan. Weliswaar wordt het nog steeds van een ambtsdrager niet op prijs gesteld, maar voor andere gemeenteleden denkt men al een stuk genuanceerder.

En gemeenteleden (en ook kerkenraadsleden) van andere gemeenten die ik ken, lopen zomers echt wel in een korte broek. In onze eigen gemeente is het zeker geen criterium, we hebben binnenkort verkiezing voor ambtsdragers en driekwart van de kandidaten draagt weleens of regelmatig een korte broek.

Dus als dit het criterium is om je niet meer thuis te voelen in de GG, dan zou ik zeggen steek de spade eens dieper. :)
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Sinterklaas

Bericht door Wandelende »

Luther schreef:mannenbenen zijn bepaald niet fraai.
Zou dat niet per kerk / gemeente verschillen?
(~)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Sinterklaas

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:mannenbenen zijn bepaald niet fraai.
Een beetje seksistische opmerking, dit.
Daarbij komt dat fraaiheid een kwestie van smaak is.
Gesloten