Kanselruil over kerkmuren heen

heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door heusden-op »

ik ken de CGK niet goed, maar ik denk dat jullie op oren aan je hoofd moeten hopen
dam-leer
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door heusden-op »

En iemand die echt valt voor de prediking van Jansen, kan helemaal niet op refoforum actief zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.
dam-leer
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door eilander »

heusden-op schreef:En iemand die echt valt voor de prediking van Jansen, kan helemaal niet op refoforum actief zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Jazeker kan dat, je kunt zelfs moderator zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Herman »

heusden-op schreef:ik ken de CGK niet goed, maar ik denk dat jullie op oren aan je hoofd moeten hopen
Dank je wel. Wederkerig hoop ik dan op het gebruik van je verstand.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door heusden-op »

@eilander: :) maar zijn mediastandpunt laat u wel voor wat het is?
dam-leer
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door eilander »

heusden-op schreef:@eilander: :) maar zijn mediastandpunt laat u wel voor wat het is?
Iemand die 'valt voor de prediking' om jouw woorden te gebruiken, neemt daarmee niet elke uiting voor z'n rekening. Ik heb nog nooit een preek van hem gehoord waarin hij dit aan de orde stelde. Die uitspraak kwam in een lezing voor.
Ook zijn standpunt over politiek neem ik niet over. Maar ook dat staat los van zijn prediking.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Auto »

heusden-op schreef:Kand. Jansen zit heel nadrukkelijk op de lijn van ds. Kort.
Misschien kan je beter zeggen dat ds Kort op de oude cgk lijn zit ;)
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door heusden-op »

van prof. Wisse? Dat is toch de oude CGK-lijn, zegt familie altijd. Maar volgens mij zit er behalve veel overeenkomst toch nogal wat verschil tussen Kort en Wisse.
dam-leer
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door CvdW »

heusden-op schreef:Kand. Jansen zit heel nadrukkelijk op de lijn van ds. Kort.
Ook op de lijn van ds. Du Marchie?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door J.C. Philpot »

heusden-op schreef:En iemand die echt valt voor de prediking van Jansen, kan helemaal niet op refoforum actief zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb deze week nog onder zijn prediking gezeten, en deze is voluit Reformatorisch en in lijn met de Puriteinen. Duidelijk, afsnijdend, radicaal, bevindelijk en Christocentrisch. Ik ben dankbaar dat dit geluid nog mag klinken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door eilander »

CvdW schreef:
heusden-op schreef:Kand. Jansen zit heel nadrukkelijk op de lijn van ds. Kort.
Ook op de lijn van ds. Du Marchie?
Ja.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door merel »

Het is mij, na het noemen van vele namen van dominees, nog volkomen onduidelijk waarom de betreffende predikant in op 2 verschillende cgk kerken op Urk kan preken. Waarom is dat bijbels niet mogelijk?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Piet Puk »

merel schreef:Het is mij, na het noemen van vele namen van dominees, nog volkomen onduidelijk waarom de betreffende predikant in op 2 verschillende cgk kerken op Urk kan preken. Waarom is dat bijbels niet mogelijk?
Zal er voornamelijk in liggen dat deze kandidaat of predikant preekbevoegdheid heeft gekregen binnen CGK. Kan ook een eigen zet zijn van de gemeente. Kerkenraad mag zelf beslissen wie voorgaat, maar zal door zustergemeenten niet worden gewaardeerd denk ik
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Wandelende »

Ik begrijp niet zo goed waarom een voorganger uit de CGK besproken moeten worden in het topic "Kanselruil over kerkmuren heen" als hij in twee verschillende CGK gemeenten voorgaat.
(~)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kanselruil over kerkmuren heen

Bericht door Auto »

Wandelende schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom een voorganger uit de CGK besproken moeten worden in het topic "Kanselruil over kerkmuren heen" als hij in twee verschillende CGK gemeenten voorgaat.
Het aparte is dat hij voorgaat in een gemeente, en die vergadert zondags in twee kerkgebouwen. Verschil zit dan alleen in de bouwdata van de kerkgebouwen :OO3
Plaats reactie