Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Gabrielle »

oeps, nee, met ons gezin....
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Orchidee »

Gabrielle schreef:oeps, nee, met ons gezin....
Wat is daar mis mee dan :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Gabrielle »

Orchidee schreef:
Gabrielle schreef:oeps, nee, met ons gezin....
Wat is daar mis mee dan :quoi
niks hoor, maar dat is toch iets voor mensen zonder gezin ?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Orchidee »

Gabrielle schreef:
Orchidee schreef:
Gabrielle schreef:oeps, nee, met ons gezin....
Wat is daar mis mee dan :quoi
niks hoor, maar dat is toch iets voor mensen zonder gezin ?
:8| verkeerd ingelicht of begrepen misschien :)
http://www.unoanimo.net/

2 broers van mij zijn er al een paar keer met hun gezin geweest :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door -DIA- »

Dit bedoel ik dus. Er kan van allles geschreven worden. tot de zwaarste dwalingen toe.
Geef je eens een voluit reformatotorische reactie dan kun je op forse tegenwind rekenen.
Zo niet erger...

Begrijpen de moderatoren dat ik hun hulp inriep hierboven? Dit kan toch zo niet?
Is dit hierboven nu nog reformatorich? Als we het heel breed nemen, mogen we
toch wel veronderstellen dat iedereem de 3 formulieren van Enigheid onderschrijft.
Dat iedereen Gods Woord als onfeilbaar beschouwd
Dat we ons weten in de traditie van de Apostolische kerk, de Reformatie,
Nadere Reformatie, en daaruit voortkomende de reformatorische kerken die
in dezelfde lijn staan.
Waarom toch zo'n bittere, of ironische toon aanslaan, want dit is echt niet incidenteel.
En een reden kan ik zelf niet vinden. Ik hoop toch dat de reden dat ik me meer terug trek
duidelijk is?

Het ga u goed op dit forum, en hoop nog wel wat mee te lezen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door blijmoedig »

-DIA- schreef:Dit bedoel ik dus. Er kan van allles geschreven worden. tot de zwaarste dwalingen toe.
Geef je eens een voluit reformatotorische reactie dan kun je op forse tegenwind rekenen.
Zo niet erger...

Begrijpen de moderatoren dat ik hun hulp inriep hierboven? Dit kan toch zo niet?
Is dit hierboven nu nog reformatorich? Als we het heel breed nemen, mogen we
toch wel veronderstellen dat iedereem de 3 formulieren van Enigheid onderschrijft.
Dat iedereen Gods Woord als onfeilbaar beschouwd
Dat we ons weten in de traditie van de Apostolische kerk, de Reformatie,
Nadere Reformatie, en daaruit voortkomende de reformatorische kerken die
in dezelfde lijn staan.
Waarom toch zo'n bittere, of ironische toon aanslaan, want dit is echt niet incidenteel.
En een reden kan ik zelf niet vinden. Ik hoop toch dat de reden dat ik me meer terug trek
duidelijk is?

Het ga u goed op dit forum, en hoop nog wel wat mee te lezen...
Jij bent wel een beetje een huilebalk, of ligt dat aan mij? ;( Of om maar in WK-termen te spreken: Je komt op mij over als een voetballer die de hele tijd de tegenstander een gele kaart probeert aan te smeren. Dat zijn vaak niet de symphatiekste spelers.
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 06 jul 2010, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door -DIA- »

blijmoedig schreef:
-DIA- schreef:Dit bedoel ik dus. Er kan van allles geschreven worden. tot de zwaarste dwalingen toe.
Geef je eens een voluit reformatotorische reactie dan kun je op forse tegenwind rekenen.
Zo niet erger...

Begrijpen de moderatoren dat ik hun hulp inriep hierboven? Dit kan toch zo niet?
Is dit hierboven nu nog reformatorich? Als we het heel breed nemen, mogen we
toch wel veronderstellen dat iedereem de 3 formulieren van Enigheid onderschrijft.
Dat iedereen Gods Woord als onfeilbaar beschouwd
Dat we ons weten in de traditie van de Apostolische kerk, de Reformatie,
Nadere Reformatie, en daaruit voortkomende de reformatorische kerken die
in dezelfde lijn staan.
Waarom toch zo'n bittere, of ironische toon aanslaan, want dit is echt niet incidenteel.
En een reden kan ik zelf niet vinden. Ik hoop toch dat de reden dat ik me meer terug trek
duidelijk is?

Het ga u goed op dit forum, en hoop nog wel wat mee te lezen...
Jij bent wel een beetje een huilebalk, of ligt dat aan mij? ;(
Nee hoor, ik ben wel recht door zee, en dat kan niet iedereen hebben denk ik.
Maar goed, het is anderzijds ook niet zo plezierig als je merkt dat het halve forum een
toon tegen je aanslaat of je van een andere wereld komt. Zacht gezegd...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Marnix »

Misschien omdat dit een rechts forum is maar minstens de helft van de forums wat minder rechts is dan jij? ;)

En als je dan scherp bent kan je allicht ook wel snel aanvallend voor mensen overkomen. Het is prima dat je scherp bent, maar je moet dan wel accepteren dat tegenreacties ook wat scherp kunnen zijn. Maar je bent heel scherp, soms misschien ook wel eens wat veroordelend en als mensen daar tegen in het verweer komen ben je opeens enorm verbaasd dat dat hier kan. Alsof iedereen het toch wel met jou eens moet zijn en anders hier niets te zoeken heeft. Je moet accepteren dat de reformatorische kerken breder zijn dan alleen jouw kerkverband, of jouw lijn. Maar goed, ik zou het jammer vinden als je hier niet meer zou reageren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door refo »

Wij zijn hier geweest, vorige week zondag.

http://www.haus-barnabas.com/

Volgens hun blog was het de bestbezochte bijeenkomst ooit. gepreekt werd in het Engels. Iedere zin werd in het Duits vertaald. Zelfs onze jongste van 10 kon het volgen.

http://haus-barnabas.blogspot.com/
Op de foto staan behalve Engelsen, Duisters en Amerikanen ook enkele Gouwenaars, Rijssenaaren en Veenendalers.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Wij zijn hier geweest, vorige week zondag.

http://www.haus-barnabas.com/

Volgens hun blog was het de bestbezochte bijeenkomst ooit. gepreekt werd in het Engels. Iedere zin werd in het Duits vertaald. Zelfs onze jongste van 10 kon het volgen.

http://haus-barnabas.blogspot.com/
Op de foto staan behalve Engelsen, Duisters en Amerikanen ook enkele Gouwenaars, Rijssenaaren en Veenendalers.
grappig om zo wat bekenden tegen te komen ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Gabrielle »

hé, dat zijn goede bekenden.

wij hebben twee diensten bij de duitse baptisten meegemaakt,
en twee, ned. kerkdiensten.

Bij de baptisten zeer welkom !
de eerste zondag vd maand was er Heilig Avondmaal en na de dienst "Kaffee und Kuchen".
Goede gesprekken gehad, de mensen vroegen van alles, hoe het er bij ons aan toe ging enz.
christenen vormen daar echt een minderheid, slechts vijf procent in die omgeving, dan heb je óók geen christelijke scholen bijv.
Het waren goede zondagen.
De kinderen konden het niet allemaal volgen, maar gelukkig lag er een doos met Bijbelse strips, kinderbijbels ed, zodat de kleinsten zich niet hoefden te vervelen ( het waren best lange diensten)
Een aantal liederen met een bekende melodie gezongen en de kinderen kennen nu ook een duits christelijk kinderlied....

de nederlandse diensten waren zoals we het thuis ook gewend zijn..........
Marc W
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2010, 19:44

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Marc W »

Wij gaan meestal naar Frankrijk of Italie. Voor mij als katholiek is het dan ook niet moeilijk om een kerk te vinden waar ik naar een eucharistieviering kan. Ik neem mijn nederlandse missaal mee om de lezingen te kunnen volgen. De lezingen en de vaste gebeden zijn over de hele wereld hetzelfde. Het enige wat voor mij niet goed of niet te volgen is dat is de preek. Ik neem meestal een gebedsboek of andere religeuze lectuur mee om tijdens de preek te lezen en te bidden.
Ik vind altijd erg mooi om in een ander land naar de kerk te gaan en beleef op die manier dat ik deel uit maak van een wereldkerk.
Ik zou niet snel naar een protestante kerk gaan omdat voor een katholiek het bezoeken van de Mis een zondagsplicht is.
Is het niet mogelijk om naar een Eucharistieviering te gaan dan zou ik wel naar een protestante eredienst gaan. Dan hoor ik toch Gods woord en kan bidden en zingen met de gemeenschap die daar samen is. Op die manier kan ik de aanwezigheid van Jezus toch beleven. "Want waar twee of drie in Mijn Naam aanwezig is daar ben Ik".

Het lijkt me inderdaad voor reformatorische christenen lastig om toch de zondag te vieren in de kerk. Vooral in de zuidelijke landen. Goed dat er dan vanuit Nederland predikanten zijn die diensten verzorgen.

Ik hoop dat iedereen een goede vakantie heeft gehad en dat God daar onderdeel van heeft mogen zijn.

Met vriendelijke groeten,
Marc
Ubi caritas et amor, Deus ibi est!
(Waar liefde is en vriendschap, daar is God)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door huisman »

Marc W schreef:Wij gaan meestal naar Frankrijk of Italie. Voor mij als katholiek is het dan ook niet moeilijk om een kerk te vinden waar ik naar een eucharistieviering kan. Ik neem mijn nederlandse missaal mee om de lezingen te kunnen volgen. De lezingen en de vaste gebeden zijn over de hele wereld hetzelfde. Het enige wat voor mij niet goed of niet te volgen is dat is de preek. Ik neem meestal een gebedsboek of andere religeuze lectuur mee om tijdens de preek te lezen en te bidden.
Ik vind altijd erg mooi om in een ander land naar de kerk te gaan en beleef op die manier dat ik deel uit maak van een wereldkerk.
Ik zou niet snel naar een protestante kerk gaan omdat voor een katholiek het bezoeken van de Mis een zondagsplicht is.
Is het niet mogelijk om naar een Eucharistieviering te gaan dan zou ik wel naar een protestante eredienst gaan. Dan hoor ik toch Gods woord en kan bidden en zingen met de gemeenschap die daar samen is. Op die manier kan ik de aanwezigheid van Jezus toch beleven. "Want waar twee of drie in Mijn Naam aanwezig is daar ben Ik".

Het lijkt me inderdaad voor reformatorische christenen lastig om toch de zondag te vieren in de kerk. Vooral in de zuidelijke landen. Goed dat er dan vanuit Nederland predikanten zijn die diensten verzorgen.

Ik hoop dat iedereen een goede vakantie heeft gehad en dat God daar onderdeel van heeft mogen zijn.

Met vriendelijke groeten,
Marc
Welkom op dit forum , als katholiek is dit misschien een interessant topic
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=9749
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Bert Mulder »

Marc W schreef:Wij gaan meestal naar Frankrijk of Italie. Voor mij als katholiek is het dan ook niet moeilijk om een kerk te vinden waar ik naar een eucharistieviering kan. Ik neem mijn nederlandse missaal mee om de lezingen te kunnen volgen. De lezingen en de vaste gebeden zijn over de hele wereld hetzelfde. Het enige wat voor mij niet goed of niet te volgen is dat is de preek. Ik neem meestal een gebedsboek of andere religeuze lectuur mee om tijdens de preek te lezen en te bidden.
Ik vind altijd erg mooi om in een ander land naar de kerk te gaan en beleef op die manier dat ik deel uit maak van een wereldkerk.
Ik zou niet snel naar een protestante kerk gaan omdat voor een katholiek het bezoeken van de Mis een zondagsplicht is.
Is het niet mogelijk om naar een Eucharistieviering te gaan dan zou ik wel naar een protestante eredienst gaan. Dan hoor ik toch Gods woord en kan bidden en zingen met de gemeenschap die daar samen is. Op die manier kan ik de aanwezigheid van Jezus toch beleven. "Want waar twee of drie in Mijn Naam aanwezig is daar ben Ik".

Het lijkt me inderdaad voor reformatorische christenen lastig om toch de zondag te vieren in de kerk. Vooral in de zuidelijke landen. Goed dat er dan vanuit Nederland predikanten zijn die diensten verzorgen.

Ik hoop dat iedereen een goede vakantie heeft gehad en dat God daar onderdeel van heeft mogen zijn.

Met vriendelijke groeten,
Marc

Ik behoor ook tot de katholieke kerk, zoals we ook belijden met de apostolische belijdenis: Ik geloof in 1 katholieke (algemene) christelijke kerk.

Maar ik ben niet ROOMS katholiek.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marc W
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2010, 19:44

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Marc W »

Volgens mij weet je heel goed wat ik bedoel. Je hebt gelijk dat katholiek algemeen betekend. Je weet ook dat in de volkmond met de katholieke kerk vaak de Rooms Katholieke kerk wordt bedoeld.
In mijn bijdrage was volgens mij duidelijk dat ik als Rooms-katholiek in Frankrijk en Italie geen probleem heb met het vinden van een kerk.
Ubi caritas et amor, Deus ibi est!
(Waar liefde is en vriendschap, daar is God)
Plaats reactie