Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door DDD »

Vlakbij Oosterbeek is Arnhem, en daar is een ruime GG. Als je oplet waar je gratis kunt parkeren, is er voor de auto en in de kerk alle ruimte.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Vlakbij Oosterbeek is Arnhem, en daar is een ruime GG. Als je oplet waar je gratis kunt parkeren, is er voor de auto en in de kerk alle ruimte.
Wij hebben geen auto.
Dus die ruimte heb ik niet nodig.
We gaan meestal een midweek. Alleen deze x niét.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door DDD »

Oosterbeek is gelukkig goed bereikbaar per trein.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Oosterbeek is gelukkig goed bereikbaar per trein.
:haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Mara »

liz boer schreef:In Oosterbeek konden we de CGK niet vinden, het is een heel klein kerkje een stukje van de weg af, we kwamen dus veel te laat, tot overmaat van ramp zat de kerk overvol en moesten we tussen de ouderlingen zitten.
Oeps, was er opeens een vrouwelijke ouderling ingeslopen :D
Als een kerk al begonnen is, of te vol, ga ik niet naar binnen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
liz boer schreef:In Oosterbeek konden we de CGK niet vinden, het is een heel klein kerkje een stukje van de weg af, we kwamen dus veel te laat, tot overmaat van ramp zat de kerk overvol en moesten we tussen de ouderlingen zitten.
Oeps, was er opeens een vrouwelijke ouderling ingeslopen :D
Als een kerk al begonnen is, of te vol, ga ik niet naar binnen.
Ja toen al hahahaha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door DDD »

Waarom niet? Ook niet als het je eigen kerk is?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Mara »

DDD schreef:Waarom niet? Ook niet als het je eigen kerk is?
Vraag je dat aan mij? :)
De kans dat onze kerk vol zit, is nihil.
Ik heb me 1 x in een overvolle kerk laten proppen, nooit meer.
We waren ruim op tijd voor de doopdienst, maar we mochten niet gaan zitten, eerst moest het lampje aan gaan.
Toen het eindelijk zover was, hadden we nog een paar minuten, en zaten we met het hele gezin verspreid, geklemd tussen andere mensen.
Ik kreeg het spaans benauwd.
En mensen die te laat komen verstoren de dienst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door DDD »

Ik vroeg dat aan jou, inderdaad. Maar nu weet ik het antwoord nog niet;-)

Ik vind ook dat je beter op tijd kunt zijn, natuurlijk. Maar je verstoort de dienst niet meer dan iemand die naar de WC gaat.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ben weleens 15 minuten voor het einde van een dienst binnengekomen in een Ghanese Presbyteriaanse kerk in Brussel. De tijden waren gewijzigd. We werden wel gastvrij ontvangen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik vroeg dat aan jou, inderdaad. Maar nu weet ik het antwoord nog niet;-)
Ik vind ook dat je beter op tijd kunt zijn, natuurlijk. Maar je verstoort de dienst niet meer dan iemand die naar de WC gaat.
Toch wel want in veel gevallen wordt er aan de deur gerammeld, of gebeld, koster staat op en als er een groepje binnenkomt zit de halve kerk met de hoofden omgedraaid.
En een oude lieve man wees mij eens op het feit dat je voorbereid moet zijn op de kerkdienst.
Je kunt dan vast het te lezen hoofdstuk doornemen, luisteren naar het orgel, en tot rust komen.
Er zijn zaken die je in de loop van je leven hoort, ze parkeert en het dan later toch tot je door laat werken en serieus neemt.
Zo ook de kerkgang. Die duurt vanaf het moment dat je plaats neemt tot het moment dat je de deur uitloopt.

Te laat komen bij een rouwdienst vind ik helemaal verschrikkelijk. Dat heb ik pas meegemaakt. Terwijl op de kaart stond: gelieve een kwartier voor aanvang kerkdienst aanwezig te zijn.
Natuurlijk kunnen er onvoorziene omstandigheden zijn, hebben wij ook eens gehad. Tergende file. Omdat het een warme dag was stonden de deuren van de kapel op de begraafplaats open en hebben wij in de hal mee staan luisteren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Mara schreef:
DDD schreef:Ik vroeg dat aan jou, inderdaad. Maar nu weet ik het antwoord nog niet;-)
Ik vind ook dat je beter op tijd kunt zijn, natuurlijk. Maar je verstoort de dienst niet meer dan iemand die naar de WC gaat.
Toch wel want in veel gevallen wordt er aan de deur gerammeld, of gebeld, koster staat op en als er een groepje binnenkomt zit de halve kerk met de hoofden omgedraaid.
En een oude lieve man wees mij eens op het feit dat je voorbereid moet zijn op de kerkdienst.
Je kunt dan vast het te lezen hoofdstuk doornemen, luisteren naar het orgel, en tot rust komen.
Er zijn zaken die je in de loop van je leven hoort, ze parkeert en het dan later toch tot je door laat werken en serieus neemt.
Zo ook de kerkgang. Die duurt vanaf het moment dat je plaats neemt tot het moment dat je de deur uitloopt.

Te laat komen bij een rouwdienst vind ik helemaal verschrikkelijk. Dat heb ik pas meegemaakt. Terwijl op de kaart stond: gelieve een kwartier voor aanvang kerkdienst aanwezig te zijn.
Natuurlijk kunnen er onvoorziene omstandigheden zijn, hebben wij ook eens gehad. Tergende file. Omdat het een warme dag was stonden de deuren van de kapel op de begraafplaats open en hebben wij in de hal mee staan luisteren.
Dit zijn allemaal goede argumenten om op tijd te komen. Toch kom ik liever te laat, dan niet. In onze gemeente begint de dienst gebruikelijk om 9.30 uur. Maar soms ook om 9.00 uur. Het gebeurt zeer regelmatig dat er mensen dan te laat zijn, die het gewijzigde begintijdstip niet weten of niet in de gaten hebben. Die blijven dan keurig in de hal wachten tot een gepast moment (vaak de collecte, of net na het bijblellezen) om de kerk in te komen.

Mijn voorkeur gaat uit naar liever te laat bij de levende bediening, dan later via de techniek een preek ‘inhalen’.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door DDD »

Eens. Ik vind ook dat je op tijd hoort te komen hoor. Het zou raar zijn als je de groet van de Heere ook wel kunt missen. Maar om dan maar gelijk helemaal niet te komen, vind ik wel het andere uiterste.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door Thuisvrouw »

DDD schreef: Het zou raar zijn als je de groet van de Heere ook wel kunt missen.
Zo had ik het nog niet bekeken. Inderdaad, dat zou al een reden opzich moeten zijn.
luisteraar
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 apr 2019, 08:44

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Bericht door luisteraar »

liz boer schreef:In Oosterbeek konden we de CGK niet vinden, het is een heel klein kerkje een stukje van de weg af, we kwamen dus veel te laat, tot overmaat van ramp zat de kerk overvol en moesten we tussen de ouderlingen zitten.
Dit is wel een vrij uitzonderlijke ervaring in de CGK Oosterbeek. De paar keer dat ik daar in de kerk was, was er ruimte genoeg voor gasten en was de gemeente blij met iedere gast die de dienst bijwoonde.
Plaats reactie