Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

memento

Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie

Berichtdoor memento » 22 Feb 2011, 19:31

Topic afgesplits

Op verzoek het onderwerp over kleding van een ambtsdrager afgesplitst naar een nieuwe topic: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=10170

Gabrielle

Berichtdoor Gabrielle » 09 Jul 2015, 19:54

Omdat we op ons vakantie adres altijd een lokale kerk of gemeente bezoeken, ben ik nog op zoek naar
een kerk of gemeente in Bergamo ( Italië )

Misschien heeft iemand een tip ?

Van Ewijk

Berichtdoor Van Ewijk » 09 Jul 2015, 20:02

jvdg schreef:Wat mij interesseert is hoe jullie de zondagen hebben doorgebracht, hetzij middels CD's, downloads of preeklezen of het bezoeken van kerkdiensten in binnen- en buitenland.

Ik neem de bijbel mee en als het even kan beluister ik de preek van mijn eigen lokale predikant via internet.
Buitenlandse godshuizen trekken mij niet echt.
Ik heb behoefte aan prediking in mijn eigen taal.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''

DDD

Berichtdoor DDD » 10 Jul 2015, 00:22

Ik ga zo mogelijk tweemaal naar een plaatselijke eredienst, bij voorkeur protestants, althans, als het niet te extreem evangelisch is, want dan ga ik liever naar een RKK. Als dat niet mogelijk is, luister ik een kerkdienst van een favoriete predikant via internet. Als op zondag geen twee diensten te bezoeken zijn, doe ik de eerste op zaterdagavond. Dat kan meestal wel.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 26 Mar 2018, 11:42

Weet iemand of de protestantse evangelisatie (of wat het was) in het Belgische Maasmechelen nog bestaat? Ooit, toen we voor het eerst in een roomse streek op vakantie waren, zal om en nabij 1979 zijn geweest, kerkten we een zondag in Maasmechelen, waar toen een zekere ds. Kip voorging. Jaren niets meer van gehoord. Bestaat het nog? En van welke kerk (of welk kerkverband) ging deze evangelisatie uit? Wij bewaren er vreemde herinneringen aan...
AUB GEEN PB MEER. DRIE MAPPEN ZIJN VOL EN HEEL VEEL AL MOETEN VERWIJDEREN...

heusden-op
Verbannen

Berichtdoor heusden-op » 26 Mar 2018, 12:12

[knip]
dam-leer

J.C. Philpot

Berichtdoor J.C. Philpot » 26 Mar 2018, 12:14

-DIA- schreef:Weet iemand of de protestantse evangelisatie (of wat het was) in het Belgische Maasmechelen nog bestaat? Ooit, toen we voor het eerst in een roomse streek op vakantie waren, zal om en nabij 1979 zijn geweest, kerkten we een zondag in Maasmechelen, waar toen een zekere ds. Kip voorging. Jaren niets meer van gehoord. Bestaat het nog? En van welke kerk (of welk kerkverband) ging deze evangelisatie uit? Wij bewaren er vreemde herinneringen aan...

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... met-ds-kip
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... belgi-over

Jammer dat er nu volgens mij niet zo veel meer van over is van de plannen van deze stichting (?).

Het triggert wel mijn nieuwschierigheid wat ds. Kip voor een persoon was. Hij heeft zelfs een keer aansluiting bij de GGiN gepoogd.
I once laboured hard for the free will of man, until the grace of God at length overcame me. Augustine of Hippo

Credo in unam sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 26 Mar 2018, 12:56

J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Weet iemand of de protestantse evangelisatie (of wat het was) in het Belgische Maasmechelen nog bestaat? Ooit, toen we voor het eerst in een roomse streek op vakantie waren, zal om en nabij 1979 zijn geweest, kerkten we een zondag in Maasmechelen, waar toen een zekere ds. Kip voorging. Jaren niets meer van gehoord. Bestaat het nog? En van welke kerk (of welk kerkverband) ging deze evangelisatie uit? Wij bewaren er vreemde herinneringen aan...

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... met-ds-kip
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... belgi-over

Jammer dat er nu volgens mij niet zo veel meer van over is van de plannen van deze stichting (?).

Het triggert wel mijn nieuwschierigheid wat ds. Kip voor een persoon was. Hij heeft zelfs een keer aansluiting bij de GGiN gepoogd.

Hij paste niet zo goed in de GGiN. Wij hebben hem toen gehoord. Waar de preek over ging weet ik niet eens meer. Wel dat er werd gezongen uit de bundel van Joh. de Heer.
Het was werkelijk een besloten gemeenschap. Het was gevestigd aan een drukke doorgaande weg, en na binnenkomst deed men snel de deuren weer op slot. Wellicht vreesde men voor verstoring? Ik vond het merkwaardig dat nadat je binnenkwam meteen de deur weer op slot ging. Deze bleef ook op slot tot het einde van de dienst, die naar ik me herinner niet echt lang duurde.
AUB GEEN PB MEER. DRIE MAPPEN ZIJN VOL EN HEEL VEEL AL MOETEN VERWIJDEREN...

Terug naar “Kerk en Cultuur - Algemeen”