Was JC de messias?

Wietse

Bericht door Wietse »

reactie Eliyahu

Zoals ik al eerder zei, het mes snijd van 2 kanten.
En het feit dat iemand overtuigd is van zijn waarheid omtrent zijn geloof, zal het voorelkaar krijgen om zijn eigen geloof kracht bij te zetten.

Ikzelf heb niet de kennis omtrent de waarheid, ik kom niet eens in de buurt...
Ik ben zoekende, en al zoekende kwam ik een site tegen die letterlijk jou tekst beargumenteerd.

http://www.wat-is-waarheid.info/messias.htm

En er is een stuk te vinden omtrent de drie-eenheid.

http://www.wat-is-waarheid.info/drie-eenheid.htm
Wiggle

Bericht door Wiggle »

Origineel gepost door Eliyahu
## God verlangt geen perfectie. Mensen zijn niet perfect. Als God van onperfecte mensen perfectie zou verlangen dan zou hij ze vervloekt hebben door ze de wet te geven die ze niet na kunnen leven.
Wat God verlangt is serieuze inzet om de wet na te leven.
En mocht het een keer fout gaan dan kan je altijd terugkeren naar God en Zijn wet, en vergeving vragen, en dan zal God elke zonde vergeven.
Waar haal je het vandaan dat God geen perfectie eist. Hoe kan Hij nou zeggen. Hier heb je een paar geboden. Maar als je ze niet allemaal kunt houden is niet erg hoor als je het maar probeert en dan moet je zelf nog wat extra geboden er bij verzinnen en dan gaat het allemaal goed. Nou dan ken je je eigen God niet. Hij is een ijverig God, een God die eist dat aan ZIJN geboden voldaan wordt. Jezus Christus heeft dan ook iedere woord van de wet vervuld. Nou is hij niet ontbonden omdat Jezus hem vervuld heeft. Hij zegt zelf in Mattheus 5:
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota noch één tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Hier staat ook dat God perfectie eist Jozua 24 :
19 Toen zeide Jozua tot het volk: Gij zult den HEERE niet kunnen dienen, want Hij is een heilig God; Hij is een ijverig God; Hij zal uw overtredingen en uw zonden niet vergeven.

Groeten Wigle
Wiggle

Bericht door Wiggle »

Als ik het over de wet heb heb ik het niet over jullie zedelijke wetten. Maar over de tien geboden. Dit zijn dan ook de enigste geboden die je niet kan houden al wil je het wel. Heb je het wel eens geprobeert. Je ziet een mooie vrouw lopen. Wat denk je dan? Je ben dan al snel in overtredeing tegen het 7e en het 10e gebod. Kijk ook maar eens naar je eigen volk Israel. Jaar in jaar uit hebben die gezondigt tegen de tien geboden want ze konden ze niet houden. Ja God vergaf het ze weer, maar alleen omdat Hij wist dat dat er aan Zijn eis voldaan zou worden door Jezus Christus. God heeft de offer dienst in gesteld als een verwijzing naar de dood van Zijn Zoon. Denk je nou echt dat God zonden vergeeft doordat er een dier sterft?

[quote]God vergeeft: Exodus 34:6 “Als nu de HEERE voor zijn aangezicht voorbijging, zo riep Hij: HEERE, HEERE, God, barmhartig en genadig, lankmoedig en groot van weldadigheid en waarheid. Die de weldadigheid bewaart aan vele duizenden, Die de ongerechtigheid, en overtreding, en zonde vergeeft; Die den schuldige geenszins onschuldig houdt, bezoekende de ongerechtigheid der vaderen aan de kinderen, en aan de kindskinderen, in het derde en vierde geslacht.â€
roseline

Bericht door roseline »

Eliyahu,

Denk je dan niet dat de christenen niet geloven dat de Messias inderdaad nog eens komt om aan alle oorlogen een einde te maken? Dat Hij uit de hemel nederdaalt en komt om Israel te bevrijden van zijn onderdrukkers?

Belegering en bevrijding van Jeruzalem (Zach. 12)

vs. 9 'Te dien dage zal Ik zoeken te verdelgen alle volken die tegen Jeruzalem oprukken.'

Dat zal de eerste keer zijn dat vele Israelieten zien wie de Messias is. Dan komt Hij op de manier waarop ze Hem al die tijd verwachtten. Maar:

'Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen hem aanschouwen die zij doorstoken hebben en over hen een rouwklacht aanheffen, als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over hem bitter leed dragen als om een eerstgeborene.' Zach. 12:10.

Tja, het volk Israël heeft veel dingen pas na de tweede keer begrepen. De eerste keer gingen zij het beloofde land niet in vanwege ongeloof. Ze bleven 40 jaar langer in de woestijn en een hele generatie stierf. De tweede keer namen zij het in, door geloof in God. De eerste keer verstootte de broers van Jozef hem, omdat ze hem arrogant vonden en zijn dromen afwezen. De tweede keer smeekten ze hem om genade, en hadden ze berouw, dat was in Egypte - toen stond hij ver boven hen, was onderkoning geworden en had al een bruid genomen - uit Egypte.

Er staat ergens dat Jozef het meest volmaakte beeld is uit het O.T. van de Christus...

Groetjes, Rose.
Wiggle

Bericht door Wiggle »

Als je Jezus niet aan neemt zal je wel het wel merken hoe zwaar Gods toorn over de zonden is. Jezus heeft deze toorn kunnen dragen omdat hij menselijk God en Goddelijk Mens is. God vraagt van ons dat wij tot zijn eer leven en dat kan alleen als we de gehel tien geboden kunnen houden of door Jezus. en aangezien we de wet niet kunnen houden is Jezus ons enige red middel. Maar eenmaal zal het volk Israel Jezus aannemen tot hun redder en zaligmaker. Ik hoop dat het niet te laat is voor jou.

Ik bid tot God of dat Hij je wil laten zien dat Jezus de messias was en is.

Het ga je goed,

Wigle
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Eliyahu, hoe zie je het vers uit Genesis 1:26, daar zegt God zelf hij 'meervoud' is, want hij het over 'Ons'.

En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.

H. groeten,
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Waar gaat Psalm 110 dan over Eliyahu, God zegt toch niet tegen Zichzelf 'Zit aan Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden gezet zal hebben tot een voetbank Uwer voeten.'(vs 1)?
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

[quote]Origineel gepost door Eliyahu
Bs'd

Hier is een copy & paste van een post van mij van hierboven:

En als iemand ergens in wat voor text dan ook het woordje “onsâ€
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Eliyahu, ik ontken helemaal niet dat God 1 is. Daar ben ik zelfs van overtuigd. Ik heb het helemaal niet over 3 goden. Het gaat over de 3-1-heid. 3 personen die 1 God is.
Plaats reactie