Besneden naar het hart of besneden naar het vlees?

The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door MadticePS zit ik nog steeds wel een beetje met de vraag WAT dan precies hetgene is van de besnijdenis wat er voor zorgt dat je minder kans op HIV loopt? Dat het is zo is neem ik nu wel aan, maar waarom dan?
Inderdaad!!!!!
'k Heb deze discussie al eens eerder ergens gevolgd, maar een goede medische onderbouwing komt er nooit uit.
Is ook na enig speurwerk niet te vinden in de medisch-wetenschappellijke bladen.
Zelfs 'The Lancet' (toch de nummer één van de wereld voor de medici) doet de 'besnijdenis als aidsremmer' af als zijnde pure nonsens!


The Critical Brother (niet van onderbouwde argumenten hoor!)
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Dank je wel, ja je hebt me betrapt, ik had die artikelen inderdaad nog niet doorgelezen, maar je had ze wel al gegeven. Ik heb jou dus net zo goed hard aangepakt en vals beschuldigt, dus ik moet mijn oprechte excuses aanbieden hier.

Goh, maar dan wel even herhalend wat ik al eerder zei: het is toch uitermate interessant dat Gods geboden niet alleen om te pesten zijn, maar wel degelijk een functie hebben. God wist dat de mens (man) zijn je-weet-wel niet netjes in zijn broek opgeborgen kon houden, en schreef onder andere daarom misschien wel besnijdenis voor. Puur hygiene. Ik denk bijvoorbeeld ook het niet eten van varkensvlees was omdat het onnodig moeilijk is om 40 jaar met varkens door een woestijn te zeulen. De regel lijkt soms wat misplaatst, maar als je bedenkt dat het met varkens niet fijn vertoeven is in de woestijn (nou ja, hoe fijn kan het daar uberhaubt zijn), dan is het toch wel weer een logische regel.

Toch blijf ik er bij dat mensen die zogenaamd besneden zijn van hart, dus bekeerd tot het christendom, waarschijnlijk ook minder kans op HIV lopen, simpelweg omdat ze (over het algemeen) zuiniger omspringen met hun sexualiteit. Dus dat is het simpele feit: wie niet met teveel mensen naar bed gaat loopt ook een kleinere (statistische) kans op HIV, en wie maar met een andere persoon in zijn leven naar bed gaat die ook alleen maar met een andere persoon naar bed gaat, loopt nagenoeg 0% kans op HIV.

Dus, hebben we allebei gelijk... :) Maar het is echt wel interessant dit, ik zal het nog eens met mijn vader over hebben. Dank je wel voor je informatie!
strik

Bericht door strik »

Mag ik een (een beetje diagonaal door al die engelstalige teksten lezend) heel simpel concluderen dat:
Een besneden geslachtsdeel over het algemeen 'sterker' is dan een onbesneden, en derhalve minder vatbaar voor wondjes en verontreiniging?

En dan is mijn conclusie verder dat dit een al lang bekend gegeven is, los van AIDS en HIV.
Plaats reactie