Dankdag

Dimdi
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:42

Dankdag

Bericht door Dimdi »

Morgen is het in de meeste plaatsen dankdag.
Naast veel zaken op het kerkelijk erf die we moeten betreuren en die op dit forum ook uitgemeten worden, zijn er ook zaken die we zeker op mogen merken.
Laten we dat in het kader van dankdag dan ook doen!
Laatst gewijzigd door Dimdi op 06 nov 2007, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dimdi
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jun 2007, 21:42

Re: Dankdag

Bericht door Dimdi »

Code: Selecteer alles

Laten we dat in het kader van dankdag dan ook doen!
Laat ik maar beginnen.
Binnen de Gereformeerde Gemeenten werden twee studenten toegelaten tot de studie aan de theologische school.
Een teken dat de Heere Zijn kerk nog wil vergaderen door middel van de ambten.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: Dankdag

Bericht door Daphne »

Dimdi schreef:

Code: Selecteer alles

Laten we dat in het kader van dankdag dan ook doen!
Laat ik maar beginnen.
Binnen de Gereformeerde Gemeenten werden twee studenten toegelaten tot de studie aan de theologische school.
Een teken dat de Heere Zijn kerk nog wil vergaderen door middel van de ambten.
Kun je niet beter bidden dat er nog veel meer studenten worden toegelaten... 2 studenten is bizar weinig.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Dankdag

Bericht door Herman »

Daphne schreef:
Kun je niet beter bidden dat er nog veel meer studenten worden toegelaten... 2 studenten is bizar weinig.
Als je honger hebt en liefst 4 boterhammen en een bord soep eet, en je krijgt één boterham, dan zie ik niet in waarom je in plaats van te danken om de andere 3 boterhammen en het bord soep moet bidden.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Re: Dankdag

Bericht door Daphne »

Herman schreef:
Daphne schreef:
Kun je niet beter bidden dat er nog veel meer studenten worden toegelaten... 2 studenten is bizar weinig.
Als je honger hebt en liefst 4 boterhammen en een bord soep eet, en je krijgt één boterham, dan zie ik niet in waarom je in plaats van te danken om de andere 3 boterhammen en het bord soep moet bidden.
hoeveel gemeenten zitten er in de GerGem zonder ds.?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Dankdag

Bericht door memento »

Dimdi schreef:Laten we dat in het kader van dankdag dan ook doen!
Laten we, voordat we alle gróte gaven gaan opsommen, eerst eens stil staan bij de kleine dingen. Want het feit dat we leven, dat we gezond zijn, dat we in vrede leven, dat we eten en drinken genoeg hebben, en vooral: dat elke zondag het evangelie mogen horen, is al een wonder genoeg...
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Thema van de dankdag is bij ons "danken moet je doen" nav de geschiedenis van Zacheus. Laten wij ook dat aspect niet vergeten!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Dankdag

Bericht door Gian »

Herman schreef:
Daphne schreef:
Kun je niet beter bidden dat er nog veel meer studenten worden toegelaten... 2 studenten is bizar weinig.
Als je honger hebt en liefst 4 boterhammen en een bord soep eet, en je krijgt één boterham, dan zie ik niet in waarom je in plaats van te danken om de andere 3 boterhammen en het bord soep moet bidden.
Toch blijft het vervelend van 1 boterham te moeten leven als er een heel brood in de kast ligt.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Volgens mij kun je dit topic nu al beter sluiten.

Het lijkt er al weer flink op dat de GG het weer moet gaan ontgelden!
Ik vind het discuseren over het aantal studenten werkelijk elke zinnigheid tarten (zeker i.c.m. het onderwerp Dankdag)
10 jaar gelden waren het er misschien 5 5 jaar gelden misschien 1 en volgend jaar misschien weer 3..................Gods weg is in de zee

Ga geen wiskunde bedrijven met Zijn wijs beleid a.u.b.

Een gezegende Dankdag gewenst!
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Oude Paden schreef:Volgens mij kun je dit topic nu al beter sluiten.

Het lijkt er al weer flink op dat de GG het weer moet gaan ontgelden!
Ik vind het discuseren over het aantal studenten werkelijk elke zinnigheid tarten (zeker i.c.m. het onderwerp Dankdag)
10 jaar gelden waren het er misschien 5 5 jaar gelden misschien 1 en volgend jaar misschien weer 3..................Gods weg is in de zee

Ga geen wiskunde bedrijven met Zijn wijs beleid a.u.b.

Een gezegende Dankdag gewenst!
Dan moet men er ook niet over beginnen!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Geachte forummers,

Het is heel jammer als dit topic zou eindigen in kerkelijke zaken.

Als er niet inhoudelijk meer wordt gereageerd, ga ik dit topic, triest genoeg, sluiten.

Een kenmerk van Dankstond is o.a. ootmoed.

Laat dit ook in onze postings merkbaar zijn.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

jvdg schreef: Het is heel jammer als dit topic zou eindigen in kerkelijke zaken.

Als er niet inhoudelijk meer wordt gereageerd, ga ik dit topic, triest genoeg, sluiten.

Een kenmerk van Dankstond is o.a. ootmoed.

Laat dit ook in onze postings merkbaar zijn.
Helemaal mee eens.


Persoonlijk heb ik heel veel om voor te danken. Geen overlijdensgevallen dichtbij, dak boven mn hoofd, fijne baan waarin ik het naar mn zin heb, kan vrouw en kind (dit jaar ontvangen!) onderhouden, allemaal in goede gezondheid, elke zondag opgang onder Zijn Woord mogelijk, zielevrind gekregen waarmee over de wegen des Heeren gesproken kan worden, iemand uit de gemeente die op de Theologische School van de GG mag studeren, geliefde dominee in onze gemeente. Maar bovenal dat de Heere me niet alleen een jaar heeft gedragen maar maar vooral verdragen. Dat laatste mag/moet vaak tot een wonder worden.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Er is zo ontzaglijk veel om voor te danken!

Maar dankbaar zijn lijkt in voorspoed niet zo moeilijk.
De ervaring leert echter dat voorspoed veelal niet tot dankbaarheid leidt.

Misschien in woorden, maar in daden...........

Anderzijds, als ik denk aan hen die tegenslagen ondervinden op vele terreinen en facetten van dit leven...........
Wordt de schuld dan niet gevoeld?
Ik heb veel, de ander weinig of niets en heeft tegenslagen, waarom ik wel, en wordt rijk gezegend?

Kijk, daar kom ik niet uit.
Dat leidt als het goed ligt tot ootmoed.

En dan heb ik het alleen nog maar over "aardse" zaken.
Hoeveel temeer als de Heere ons geestelijke gaven heeft geschonken, dwars tegen alle weerstand van ons in.

Mocht die ootmoedige gestalte ons deel zijn op de dankdag.

In die ootmoed gaat het Loflied tot Gods Eer rijzen!
Zingt nu blij temoe!

Zijn Zegen toegewenst op dankdag 2007 aan jullie allen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Dankdag

Bericht door refo »

Dimdi schreef:

Code: Selecteer alles

Laten we dat in het kader van dankdag dan ook doen!
Laat ik maar beginnen.
Binnen de Gereformeerde Gemeenten werden twee studenten toegelaten tot de studie aan de theologische school.
Een teken dat de Heere Zijn kerk nog wil vergaderen door middel van de ambten.
Het is dankdag voor gewas en arbeid. Niet voor twee studenten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Dankdag

Bericht door jvdg »

refo schreef:
Dimdi schreef:

Code: Selecteer alles

Laten we dat in het kader van dankdag dan ook doen!
Laat ik maar beginnen.
Binnen de Gereformeerde Gemeenten werden twee studenten toegelaten tot de studie aan de theologische school.
Een teken dat de Heere Zijn kerk nog wil vergaderen door middel van de ambten.
Het is dankdag voor gewas en arbeid. Niet voor twee studenten.
Als je dit topic zou hebben doorgelezen had je kunnen merken dat we het niet meer over deze niet relevante zaken zouden hebben.
Plaats reactie