Dankdag

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Dankdag

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:
helma schreef:Verrassende maar erg beschamende preek van Ds Breure Dankdag Waarder
Over Mefiboseth. (morgendienst)
http://kerkdienstgemist.nl/assets/315-H ... te-Waarder
geluisterd, ik snap je!
Jullie hebben mijn "nieuwsgierigheid" verder aangewakkerd. En aangezien hier nog wat strijkgoed staat.... :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Dankdag

Bericht door JolandaOudshoorn »

JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:
helma schreef:Verrassende maar erg beschamende preek van Ds Breure Dankdag Waarder
Over Mefiboseth. (morgendienst)
http://kerkdienstgemist.nl/assets/315-H ... te-Waarder
geluisterd, ik snap je!
Jullie hebben mijn "nieuwsgierigheid" verder aangewakkerd. En aangezien hier nog wat strijkgoed staat.... :super
idd beschamend....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Dankdag

Bericht door Zita »

Is het erg onterecht dat ik mij ergerde aan de foto op de voorkant van de RD-bijlage over dankdag? Bidden lijkt me niet iets wat je fotografeert, maar al helemaal niet iets waar je voor poseert. Of ben ik nou overgevoelig op dat gebied?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Dankdag

Bericht door Luther »

Zita schreef:Is het erg onterecht dat ik mij ergerde aan de foto op de voorkant van de RD-bijlage over dankdag? Bidden lijkt me niet iets wat je fotografeert, maar al helemaal niet iets waar je voor poseert. Of ben ik nou overgevoelig op dat gebied?
Ik dacht hetzelfde. En dacht ook: ik zet het niet op RF, want dan krijg ik het hele forum over me heen, net als rond Wegwijs.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Dankdag

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Zita schreef:Is het erg onterecht dat ik mij ergerde aan de foto op de voorkant van de RD-bijlage over dankdag? Bidden lijkt me niet iets wat je fotografeert, maar al helemaal niet iets waar je voor poseert. Of ben ik nou overgevoelig op dat gebied?
Ik dacht hetzelfde. En dacht ook: ik zet het niet op RF, want dan krijg ik het hele forum over me heen, net als rond Wegwijs.
Ik dacht ook hetzelfde ;)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Dankdag

Bericht door huisman »

Auto schreef:
Luther schreef:
Zita schreef:Is het erg onterecht dat ik mij ergerde aan de foto op de voorkant van de RD-bijlage over dankdag? Bidden lijkt me niet iets wat je fotografeert, maar al helemaal niet iets waar je voor poseert. Of ben ik nou overgevoelig op dat gebied?
Ik dacht hetzelfde. En dacht ook: ik zet het niet op RF, want dan krijg ik het hele forum over me heen, net als rond Wegwijs.
Ik dacht ook hetzelfde ;)
Positief vind ik dat het RD aandacht aan de dankdag besteed met een extra omslag. Verder vond ik het interview met Dhr Dankers indrukwekkend. Dat is nu met recht danken vanuit de diepte.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dankdag

Bericht door Hendrikus »

Merkwaardig, het is vandaag dankdag (behalve bij die eigenwijze Zeeuwen ;) ), maar ik lees er niks van op het forum.

Wat hebben we mooie diensten gehad! Onderwijzend, actueel, praktisch maar tegelijkertijd indringend. En wat hebben we fijn gezongen! Een oase, zo'n dag middenin de week!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Dankdag

Bericht door huisman »

Hendrikus schreef:Merkwaardig, het is vandaag dankdag (behalve bij die eigenwijze Zeeuwen ;) ), maar ik lees er niks van op het forum.

Wat hebben we mooie diensten gehad! Onderwijzend, actueel, praktisch maar tegelijkertijd indringend. En wat hebben we fijn gezongen! Een oase, zo'n dag middenin de week!

Dank U voor de Heere Jezus bad onze predikant...hebben wij wel eens gedankt voor Gods grootste Gave ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dankdag

Bericht door -DIA- »

Morgendienst:
Gezongen psalmen:
74:1,2
94:5,6,8
51:2
145:6

Tekst:
1 KRONIEKEN 21 samengevat in vers 17
Thema:
DAVIDS BUIGEN ONDER HET RECHTVAARDIG OORDEEL
1. Davids zonde
2. Davids schuldaanvaarding
3. Davids smeekbede



Avonddienst:
Gezongen psalmen:
66:6,7
85:2,4
103:5
32:1

Tekst:
1 KRONIEKEN 21 samengevat in vers 26-27
DAVID VERLOST VAN HET RECHTVAARDIG OORDEEL
1. De oorsprong van deze verlossing
2. De Grondslag van deze verlossing
3. De vrucht van deze verlossing
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Dankdag

Bericht door Wilhelm »

Bij ons ook bijzondere diensten. 's morgens een student en 's avonds een 'bijna emeritus'. Maar allebei hadden ze heldere Christocentrische preken waarbij gewezen werd dat ware dankbaarheid vanuit de diepte opkomt. Maar ook dat er ondanks de zorgen die er (kunnen)zijn, persoonlijk, landelijk, Europees, er verwachting is omdat Hij doorgaat met Zijn werk!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dankdag

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef:
Hendrikus schreef:Merkwaardig, het is vandaag dankdag (behalve bij die eigenwijze Zeeuwen ;) ), maar ik lees er niks van op het forum.

Wat hebben we mooie diensten gehad! Onderwijzend, actueel, praktisch maar tegelijkertijd indringend. En wat hebben we fijn gezongen! Een oase, zo'n dag middenin de week!

Dank U voor de Heere Jezus bad onze predikant...hebben wij wel eens gedankt voor Gods grootste Gave ?
Hee, zat je bij ons in de kerk?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Dankdag

Bericht door helma »

Het was een bijzondere Dankdag.
In het offer aan het kruis op Golgotha ligt de bron van al onze gaven.
Achter al het voedsel wat op onze tafels ligt staat het kruis.....álles verdiend door Christus.
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Dankdag

Bericht door SecorDabar »

-DIA- schreef:Morgendienst:
Gezongen psalmen:
74:1,2
94:5,6,8
51:2
145:6

Tekst:
1 KRONIEKEN 21 samengevat in vers 17
Thema:
DAVIDS BUIGEN ONDER HET RECHTVAARDIG OORDEEL
1. Davids zonde
2. Davids schuldaanvaarding
3. Davids smeekbede



Avonddienst:
Gezongen psalmen:
66:6,7
85:2,4
103:5
32:1

Tekst:
1 KRONIEKEN 21 samengevat in vers 26-27
DAVID VERLOST VAN HET RECHTVAARDIG OORDEEL
1. De oorsprong van deze verlossing
2. De Grondslag van deze verlossing
3. De vrucht van deze verlossing
Beste DIA,
Vraagje:
1.Hoe werd "het rechtvaardig oordeel" doorvertaald naar onze tijd?
2. Wat werd er gezegd over dat buigen van David en het buigen van de gelovigen?
3. Kwam in de avondpreek ook naar voren waarin deze verlossing bestaat?
4. Werd er ook gesproken waardoor en door Wie en deze verlossing wordt teweeggebracht?
5. Werd er ook gesproken aan wie deze verlossing geschonken werd?
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dankdag

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Hendrikus schreef:Merkwaardig, het is vandaag dankdag (behalve bij die eigenwijze Zeeuwen ;) ), maar ik lees er niks van op het forum.

Wat hebben we mooie diensten gehad! Onderwijzend, actueel, praktisch maar tegelijkertijd indringend. En wat hebben we fijn gezongen! Een oase, zo'n dag middenin de week!

Dank U voor de Heere Jezus bad onze predikant...hebben wij wel eens gedankt voor Gods grootste Gave ?
Wat bijzonder Huisman!
Wegens ziekte via internet geluisterd. Maar ik mocht erbij bepaald worden dat we zoveel hebben om te danken, ook in tegenspoed.
We zijn soms zo geneigd om die tegenspoed onder een vergrootglas te leggen.
Want dit alles gebeurt ter wille van u, opdat de genade, die meer en meer is toegenomen, door de dankzegging van velen overvloedig wordt tot verheerlijking van God.
Het feit dat wij in rust en vrede een dankdag kunnen houden is al bijzonder.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Dankdag

Bericht door Desiree »

Ook via internet geluisterd en live gekeken. Dat is mogelijk bij de gemeente waar ik vroeger weleens kwam. 's Morgens een kinderdienst en 's avonds een volwassendienst.

Het sprak me erg aan. Eerst die kinderdienst, die wil ik later nog eens 'live' meemaken als het gegeven wordt. Die volwassendienst was indrukwekkend en ook voor vandaag bijvoorbeeld. Eerst lofprijzing, alsof je het al gekregen hebt. Lofprijzing voor, tijdens en na een strijd. Ik denk dat ik terug ga denken aan deze preek.
Feitelijk precies wat Matthew Henry in mijn onderschrift zegt..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie