Begraven of cremeren??

Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Roeline »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Van de week een agressieve man aan te telefoon. De verzekeringsmaatschappij was overgenomen door een zekere Ar***ta. "Nou, weet je wel dat je veel te laag verzekerd bent?" Ik zei: "ik weet het niet?" "Nou je bent 66 geweest en wat wil je met je crematie?" Ik: "Ik ben tegen cremeren.." "Hmmm.." "Weet je wel dat je voor dat geld niet begraven wordt?" Ik: "Ik wil dit eerst overleggen." Zo'n agressieve taal staat me niet aan. Ik heb ook niet voor Ar***ta gekozen. Misschien zijn er vriendelijker maatschappen? :bobo

Je kunt je verzekeren van wieg tot graf. Maar je kunt gewoon ook een spaarpotje achter de hand houden voor de begrafenis.
Dat is niet voor iedereen 'gewoon' mogelijk, wanneer elke maand elke cent noodzakelijkerwijze op gaat.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door eilander »

Roeline schreef:
Bezorgd schreef:Je kunt je verzekeren van wieg tot graf. Maar je kunt gewoon ook een spaarpotje achter de hand houden voor de begrafenis.
Dat is niet voor iedereen 'gewoon' mogelijk, wanneer elke maand elke cent noodzakelijkerwijze op gaat.
... aan verzekeringen :hum
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Mara »

Roeline schreef: Dat is niet voor iedereen 'gewoon' mogelijk, wanneer elke maand elke cent noodzakelijkerwijze op gaat.
Het komt voor of voelt misschien aan als een spaarplan, maar het is een uitvaartVERZEKERING.
Het geld dat je aan maandelijkse premie kwijt zou zijn, kun je beter in een spaarpotje gooien en dat op deposito zetten als je het gewenste bedrag bereikt hebt. Dat kun je kosteloos opnemen als het vanwege een sterfgeval is.
De verzekering stelt zich voor als rupsje-nooit-genoeg als je er bijna bent.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Roeline »

eilander schreef:
Roeline schreef:
Bezorgd schreef:Je kunt je verzekeren van wieg tot graf. Maar je kunt gewoon ook een spaarpotje achter de hand houden voor de begrafenis.
Dat is niet voor iedereen 'gewoon' mogelijk, wanneer elke maand elke cent noodzakelijkerwijze op gaat.
... aan verzekeringen :hum
Zeker niet altijd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:
Roeline schreef: Dat is niet voor iedereen 'gewoon' mogelijk, wanneer elke maand elke cent noodzakelijkerwijze op gaat.
Het komt voor of voelt misschien aan als een spaarplan, maar het is een uitvaartVERZEKERING.
Het geld dat je aan maandelijkse premie kwijt zou zijn, kun je beter in een spaarpotje gooien en dat op deposito zetten als je het gewenste bedrag bereikt hebt. Dat kun je kosteloos opnemen als het vanwege een sterfgeval is.
Dit is rekenkundig onjuist.

Tussentijds overlijden:
Want een spaarpot heeft na één maand bijv. € 25,- opgebouwd. Wanneer de verzekerde persoon dan komt te overlijden is dit het opgebouwde kapitaal.
Een verzekering heeft na één maand bijv. € 25,- gekost. Het verzekerde kapitaal (of dienstenpakket) vertegenwoordigd echter vanaf het begin de volledige waarde van bijv. € 8.000.

Overlijden na betaaltermijn van polis:
Zelfs als de hele looptijd van de polis (doorgaans 30 jaar) wordt betaald, dan blijven vrijwel alle betaalde premies onder het verzekerde bedrag. (Tenminste, als je geen gebruik maakt van een DELA-polis.)
De verzekering stelt zich voor als een rupsje-nooit-genoeg als je er bijna bent.
Herstel: de inflatie.

Probleem hierbij is dat veel mensen een slechte verzekering aangepraat krijgen via een verzekeringsadviseur. Een goede tussenpersoon houdt rekening met verwachte toekomstige inflatie o.b.v. historische gegevens. Om die reden zijn verzekeringsmaatschappijen de geïndexeerde polissen gaan ontwikkelen.

Waar 50 jaar geleden een begrafenis een paar honderd gulden kostte, spreken we nu al snel over € 6.000 - € 8.000. Dan hebben we het dus over een exorbitante prijsstijging, die wordt veroorzaakt door de verschillende ondersoorten van inflatie.
(~)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Bezorgd »

Roeline schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Van de week een agressieve man aan te telefoon. De verzekeringsmaatschappij was overgenomen door een zekere Ar***ta. "Nou, weet je wel dat je veel te laag verzekerd bent?" Ik zei: "ik weet het niet?" "Nou je bent 66 geweest en wat wil je met je crematie?" Ik: "Ik ben tegen cremeren.." "Hmmm.." "Weet je wel dat je voor dat geld niet begraven wordt?" Ik: "Ik wil dit eerst overleggen." Zo'n agressieve taal staat me niet aan. Ik heb ook niet voor Ar***ta gekozen. Misschien zijn er vriendelijker maatschappen? :bobo

Je kunt je verzekeren van wieg tot graf. Maar je kunt gewoon ook een spaarpotje achter de hand houden voor de begrafenis.
Dat is niet voor iedereen 'gewoon' mogelijk, wanneer elke maand elke cent noodzakelijkerwijze op gaat.
Toch is dat sparen in onze kringen heel gebruikelijk. Of je nu een premie betaald of iets spaart. Dat is om het even.
Een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, maar dit verbaasde me van Dia. In andere zaken kan hij soms zo principieel zijn.
Maar hij gaat er verder ook niet op in, ook dat is opvallend ;)
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
Roeline schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Van de week een agressieve man aan te telefoon. De verzekeringsmaatschappij was overgenomen door een zekere Ar***ta. "Nou, weet je wel dat je veel te laag verzekerd bent?" Ik zei: "ik weet het niet?" "Nou je bent 66 geweest en wat wil je met je crematie?" Ik: "Ik ben tegen cremeren.." "Hmmm.." "Weet je wel dat je voor dat geld niet begraven wordt?" Ik: "Ik wil dit eerst overleggen." Zo'n agressieve taal staat me niet aan. Ik heb ook niet voor Ar***ta gekozen. Misschien zijn er vriendelijker maatschappen? :bobo

Je kunt je verzekeren van wieg tot graf. Maar je kunt gewoon ook een spaarpotje achter de hand houden voor de begrafenis.
Dat is niet voor iedereen 'gewoon' mogelijk, wanneer elke maand elke cent noodzakelijkerwijze op gaat.
Toch is dat sparen in onze kringen heel gebruikelijk. Of je nu een premie betaald of iets spaart. Dat is om het even.
Een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, maar dit verbaasde me van Dia. In andere zaken kan hij soms zo principieel zijn.
Maar hij gaat er verder ook niet op in, ook dat is opvallend ;)
Persoonlijk ben ik alleen verzekerd waar het verplicht is. Dit is door derden geregeld. Tegenwoordig hebben we ook zorgverzekeringen. Mijn vader was er altijd tegen.
Het was zo, dat dit in het dorp waar we opgroeiden niet werd begrepen. Mijn vader moest meedoen, en ze hadden wat bedacht. Een soort onderlinge verzekering. Kort daarna kreeg mijn vader een ongeluk. Een zware hersenschudding. Een buurman die hem kwam bezoeken zei tegen mijn vader: Wat fijn toch dat we nu die onderlinge verzekering hebben...
Mijn vader kon toen nog niet praten. Maar hij dacht temeer. Hij had een innerlijke strijd: Waarom heb ik meegedaan? Het eerste wat hij deed toen hij weer kon: Uit de onderlinge verzekering. Hij had het gevoeld dat hij tegen zijn consciëntie in was gegaan, en wist voor zich dat dit ongeluk hem daarom moest treffen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Van de week een agressieve man aan te telefoon. De verzekeringsmaatschappij was overgenomen door een zekere Ar***ta. "Nou, weet je wel dat je veel te laag verzekerd bent?" Ik zei: "ik weet het niet?" "Nou je bent 66 geweest en wat wil je met je crematie?" Ik: "Ik ben tegen cremeren.." "Hmmm.." "Weet je wel dat je voor dat geld niet begraven wordt?" Ik: "Ik wil dit eerst overleggen." Zo'n agressieve taal staat me niet aan. Ik heb ook niet voor Ar***ta gekozen. Misschien zijn er vriendelijker maatschappen? :bobo

Je kunt je verzekeren van wieg tot graf. Maar je kunt gewoon ook een spaarpotje achter de hand houden voor de begrafenis.

Toch is dat sparen in onze kringen heel gebruikelijk. Of je nu een premie betaald of iets spaart. Dat is om het even.
Een ieder is in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd, maar dit verbaasde me van Dia. In andere zaken kan hij soms zo principieel zijn.
Maar hij gaat er verder ook niet op in, ook dat is opvallend ;)
Persoonlijk ben ik alleen verzekerd waar het verplicht is. .

Dan heb ik je niet goed begrepen, ik ging nav bovenstaande er vanuit dat je ook een begrafenis verzekering had.
Maar dat is dus niet zo?
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef: Dan heb ik je niet goed begrepen, ik ging nav bovenstaande er vanuit dat je ook een begrafenis verzekering had.
Maar dat is dus niet zo?
De RF-recherche doet hier weer goed werk :bobo
"Dit is door derden geregeld." Moet ik nog meer zeggen?
Dank voor het diepgaande onderzoek!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Wandelende »

Bezorgd schreef: Toch is dat sparen in onze kringen heel gebruikelijk. Of je nu een premie betaald of iets spaart. Dat is om het even.


Wat bedoel je hiermee?
(~)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef: Dan heb ik je niet goed begrepen, ik ging nav bovenstaande er vanuit dat je ook een begrafenis verzekering had.
Maar dat is dus niet zo?
De RF-recherche doet hier weer goed werk :bobo
"Dit is door derden geregeld." Moet ik nog meer zeggen?
Dank voor het diepgaande onderzoek!
Nou zeg. Je begint zelf met een posting. En ik was wat verbaasd. Ik had dit van jou niet verwacht.
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef: Dan heb ik je niet goed begrepen, ik ging nav bovenstaande er vanuit dat je ook een begrafenis verzekering had.
Maar dat is dus niet zo?
De RF-recherche doet hier weer goed werk :bobo
"Dit is door derden geregeld." Moet ik nog meer zeggen?
Dank voor het diepgaande onderzoek!
Nou zeg. Je begint zelf met een posting. En ik was wat verbaasd. Ik had dit van jou niet verwacht.
Graag gedaan hoor!
Ik bedoelde alleen hier op te merken hoe ongevoelig en zelfs agressief men mensen omtrent deze zaken benaderd. Dat kwartje viel dus niet meteen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Bezorgd »

Wandelende schreef:
Bezorgd schreef: Toch is dat sparen in onze kringen heel gebruikelijk. Of je nu een premie betaald of iets spaart. Dat is om het even.


Wat bedoel je hiermee?
Dat, als je een premie betaald je dit ook apart kunt leggen als spaarpotje.
En dat dit soort verzekeringen zeker niet gebruikelijk warne in onze gezindte. Ook mensen die opzich niet tegen verzekeren waren, stonden vaak wel wat afwijzender tov begrafenis- of levensverzekeringen. Maar blijkbaar is dit ook aan het verschuiven.
Ik heb er persoonlijk niets op tegen. Maar ik denk dat het voor het merendeel niet nodig is als je een spaarpotje aanhoudt.
Verzekeren is meestal duurder op de lange termijn.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef: Dan heb ik je niet goed begrepen, ik ging nav bovenstaande er vanuit dat je ook een begrafenis verzekering had.
Maar dat is dus niet zo?
De RF-recherche doet hier weer goed werk :bobo
"Dit is door derden geregeld." Moet ik nog meer zeggen?
Dank voor het diepgaande onderzoek!
Nou zeg. Je begint zelf met een posting. En ik was wat verbaasd. Ik had dit van jou niet verwacht.
Graag gedaan hoor!
Ik bedoelde alleen hier op te merken hoe ongevoelig en zelfs agressief men mensen omtrent deze zaken benaderd. Dat kwartje viel dus niet meteen?
Neen zeker niet. Ik was vooral verbaasd dat jij met soms best wat stevige opvattingen geen moeite leek te hebben met een begrafenisverzekering. Ik hoop dat je dat een beetje kunt begrijpen.
Je moet het niet groter maken dan het is.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Wandelende »

Bezorgd schreef:
Verzekeren is meestal duurder op de lange termijn.
Blijkbaar heb je mijn eerdere post niet gelezen. Prima overigens. Maar dan moet je rekenkundige onjuistheden niet vol blijven houden.

In nagenoeg alle gevallen heeft een verzekering een financieel voordeel.

Dat staat overigens geheel los van mijn standpunt over wel of niet verzekeren. Dat is namelijk méér dan o.b.v. wel of geen financieel voordeel.
(~)
Plaats reactie