Begraven of cremeren??

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Delftenaar »

Nu is dat bedrag wel extreem hoog. Een nul minder is wel een normaal tarief voor een uitvaart.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Orchidee »

Sorry maar ik vind 10.000€ ook geen "normaal" tarief hoor!
Woekerwinst is in die branche niet vreemd
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Wandelende »

Orchidee schreef:Sorry maar ik vind 10.000€ ook geen "normaal" tarief hoor!
Woekerwinst is in die branche niet vreemd
Gemiddelde uitvaartkosten liggen al rond de € 8.000. Wel afhankelijk van eigen graf of huurgraf en allerhande extra's.
Zie: https://www.monuta.nl/grafkostenmeter/

Rouw- en trouwbranche kennen inderdaad hoge tarieven. Voor momenten waarbij emotie en gevoel de boventoon voeren is de commercie erbij.

Dus: op tijd zijn met alles regelen.
(~)
DDD
Berichten: 28488
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door DDD »

Toch betwijfel ik of daar nu zulke bizarre winsten worden gemaakt. Ik geloof daar niets van.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Mara »

DDD schreef:Toch betwijfel ik of daar nu zulke bizarre winsten worden gemaakt. Ik geloof daar niets van.
Sommige kosten staan vast, grafrechten, porto, administratie gemeentehuis enz.
Maar er zijn variabele kosten en daar wordt echt dik op verdiend.
In een rouwcentrum wordt bijv. 2 kopjes koffie/thee en 3 luxe broodjes berekend per persoon.
Maar veel mensen drinken maar 1 kopje en eten 1 broodje of helemaal niet.
En er zijn ondoorzichtige kosten.
Als je een foto op de gesloten kist wilt, kost dat 100 euro extra. Waarom?
Mensen zijn bijv verzekerd voor 1 lijkauto = 2 volgwagens, wil je dan toch nog een 3e volgwagen, kost dit 500 euro.
Een mevrouw was verzekerd bij D. en kon uit 2 crematoria kiezen, die beide ver van haar huis waren en ook niet in de omgeving van hun familie. Dus ze koos het andere crematorium, kostte haar wel 1.000 euro extra!
Mensen denken vaak met een all in polis, of naturaverzekering volledig afgedekt te zijn voor de kosten, maar dat is niet zo.
En dit zijn geen Siebelinkiaanse ankedotes, ik heb de rekeningen gezien. Ook is dit te verifiëren.
Wandelende schreef:Gemiddelde uitvaartkosten liggen al rond de € 8.000.
Er zijn begrafenisondernemingen die verschillende pakketten aanbieden, dan kun je kiezen uit basic, eenvoudig of persoonlijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Orchidee »

DDD schreef:Toch betwijfel ik of daar nu zulke bizarre winsten worden gemaakt. Ik geloof daar niets van.
Ja daar worden bizarre winsten gemaakt én op emoties ingespeeld.
Schoonzoon en dochter van goede vrienden van ons hebben een begrafenisonderneming.
Ik heb daar de afgelopen 30 jaar véél van meegekregen, geef echt niet zomaar een kreet.
Overigens zeer amabele mensen hoor en doen hun werk goed en netjes.
Staan hoog aangeschreven maar het "verdiend" méér dan goed.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Erskinees »

Dan zijn het goede ondernemers. Fijn dat ze hun gekregen talenten op deze wijze zo mogen inzetten.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Delftenaar »

En op zo'n emotioneel moment als na het overlijden van een dierbare ga je niet uitgebreid onderhandelen om de prijs omlaag te krijgen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Orchidee »

Daarom is het goed om je er al in te verdiepen als je nog in leven bent.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Dodo »

Wij hebben het er wel over gehad met de kinderen. Je kunt alles in handen van de begrafenisondernemer leggen, maar dat kost goud geld. Je kunt ook zelf aangifte doen op het gemeentehuis, de kaarten schrijven, bloemen bestellen, een zaaltje regelen voor condoleance etc. Het scheelt misschien of het een verwacht overlijden is, dan heb je wat meer tijd om je voor te bereiden op de praktische dingen. Als het heel onverwacht is, is het anders. Maar waarom grote sommen geld uitgeven als het niet nodig is?
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door -DIA- »

Van de week een agressieve man aan te telefoon. De verzekeringsmaatschappij was overgenomen door een zekere Ar***ta. "Nou, weet je wel dat je veel te laag verzekerd bent?" Ik zei: "ik weet het niet?" "Nou je bent 66 geweest en wat wil je met je crematie?" Ik: "Ik ben tegen cremeren.." "Hmmm.." "Weet je wel dat je voor dat geld niet begraven wordt?" Ik: "Ik wil dit eerst overleggen." Zo'n agressieve taal staat me niet aan. Ik heb ook niet voor Ar***ta gekozen. Misschien zijn er vriendelijker maatschappen? :bobo
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door eilander »

Dat weet ik niet, daar heb ik geen verstand van. Een betere verzekering is er wel.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Van de week een agressieve man aan te telefoon. De verzekeringsmaatschappij was overgenomen door een zekere Ar***ta. "Nou, weet je wel dat je veel te laag verzekerd bent?" Ik zei: "ik weet het niet?" "Nou je bent 66 geweest en wat wil je met je crematie?" Ik: "Ik ben tegen cremeren.." "Hmmm.." "Weet je wel dat je voor dat geld niet begraven wordt?" Ik: "Ik wil dit eerst overleggen." Zo'n agressieve taal staat me niet aan. Ik heb ook niet voor Ar***ta gekozen. Misschien zijn er vriendelijker maatschappen? :bobo

Je kunt je verzekeren van wieg tot graf. Maar je kunt gewoon ook een spaarpotje achter de hand houden voor de begrafenis.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Van de week een agressieve man aan te telefoon. De verzekeringsmaatschappij was overgenomen door een zekere Ar***ta. "Nou, weet je wel dat je veel te laag verzekerd bent?" Ik zei: "ik weet het niet?" "Nou je bent 66 geweest en wat wil je met je crematie?" Ik: "Ik ben tegen cremeren.." "Hmmm.." "Weet je wel dat je voor dat geld niet begraven wordt?" Ik: "Ik wil dit eerst overleggen." Zo'n agressieve taal staat me niet aan. Ik heb ook niet voor Ar***ta gekozen. Misschien zijn er vriendelijker maatschappen? :bobo
Nou DIA, dat slaat al helemaal nergens op en is zo niet klantvriendelijk dat ik meteen over zou stappen.
Toevallig is onze gezinsschadepolis ook overgenomen door een andere maatschappij, daar kregen wij een brief over en dat was het.
Als ze me zouden bellen en ze kwamen met zo'n dominante meneer of mevrouw, zou ik dat niet accepteren.
Het is mogelijk dat je te laag verzekerd bent en dat ze je daarop willen wijzen. Maar dat kan wel met wat meer respect.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Begraven of cremeren??

Bericht door Wandelende »

Ardanta ken ik als een hele solide, betrouwbare verzekeringsmaatschappij.

De meeste van hun polissen worden gevoerd door een tussenpersoon (verzekeringsagent). Ik vraag mij dan ook af of dit gesprek wel is gevoerd door een eigen medewerker van Ardanta. Ardanta staat, in tegenstelling tot bijv. DELA, niet bekend om hun directe verkoopkanaal met commerciële acquistie richting de particuliere klant.

Sommige tussenpersonen zijn wél gericht op het behalen van verkoopresultaten. Dan is er in de 'levenbranche' van de verzekeringen voldoende te verdienen.
(~)
Plaats reactie