Hoed van de vrouw

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door DDD »

Maar voorgangers kunnen ondertussen nog wel een hoop aanvaringen hebben, natuurlijk...
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Verder vond ik het hinderlijk dat kinderen werden uitgenodigd om de doop van dichtbij te bekijken. Voor mij persoonlijk vind ik dit een zaak die van de doop meer een show van het uiterlijkemaakt.
Vanzelf, een sacrament is een zichtbaar teken en zegel, maar kinderen op het podium die nog niet eens eerbiedig stil kunnen staan vind ik echt niet nodig, en maakt het meer tot een show.
Het besef van 'in zonde ontvangen en geboren te zijn' lijkt totaal afwezig. Een iedereen lijkt ineens een 'kind des verbonds' te zijn. Ik zeg dit niet om te schamperen, maar om mijn diepe zorgen over deze gang van zaken kenbaar te maken.
Als de kinderen worden uitgenodigd om rondom de doopvont te komen staan, is dat om hen de betekenis van de doop uit te leggen. Zo gebeurt het ook in de praktijk. Triest dat je dat negatief duidt en als show afschrijft. Het doet geen recht aan de intenties waarmee de predikant de kinderen bij hun eigen doop wil bepalen.

Ik vraag me oprecht af waarom je naar zulke diensten kijkt. Het levert je blijkbaar niets positiefs op, het inspireert je alleen maar om weer negatief over "die anderen" te schrijven op dit forum. Zitten we daarop te wachten? En is er in je eigen kring niet genoeg mis om je diepe zorgen over te maken?
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door huisman »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Verder vond ik het hinderlijk dat kinderen werden uitgenodigd om de doop van dichtbij te bekijken. Voor mij persoonlijk vind ik dit een zaak die van de doop meer een show van het uiterlijkemaakt.
Vanzelf, een sacrament is een zichtbaar teken en zegel, maar kinderen op het podium die nog niet eens eerbiedig stil kunnen staan vind ik echt niet nodig, en maakt het meer tot een show.
Het besef van 'in zonde ontvangen en geboren te zijn' lijkt totaal afwezig. Een iedereen lijkt ineens een 'kind des verbonds' te zijn. Ik zeg dit niet om te schamperen, maar om mijn diepe zorgen over deze gang van zaken kenbaar te maken.
Als de kinderen worden uitgenodigd om rondom de doopvont te komen staan, is dat om hen de betekenis van de doop uit te leggen. Zo gebeurt het ook in de praktijk. Triest dat je dat negatief duidt en als show afschrijft. Het doet geen recht aan de intenties waarmee de predikant de kinderen bij hun eigen doop wil bepalen.

Ik vraag me oprecht af waarom je naar zulke diensten kijkt. Het levert je blijkbaar niets positiefs op, het inspireert je alleen maar om weer negatief over "die anderen" te schrijven op dit forum. Zitten we daarop te wachten? En is er in je eigen kring niet genoeg mis om je diepe zorgen over te maken?

Geldt dat ook voor jou Hendrikus ? is er in je eigen kring niet genoeg mis om je diepe zorgen over te maken?

Als CGK'er heb ik genoeg zorgen over mijn eigen kerkverband om mij druk te maken over andere kerkverbanden.
Als PKN'er zullen die zorgen toch minstens zo groot zijn ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Zita »

Ontopic, aub.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Verder vond ik het hinderlijk dat kinderen werden uitgenodigd om de doop van dichtbij te bekijken. Voor mij persoonlijk vind ik dit een zaak die van de doop meer een show van het uiterlijkemaakt.
Vanzelf, een sacrament is een zichtbaar teken en zegel, maar kinderen op het podium die nog niet eens eerbiedig stil kunnen staan vind ik echt niet nodig, en maakt het meer tot een show.
Het besef van 'in zonde ontvangen en geboren te zijn' lijkt totaal afwezig. Een iedereen lijkt ineens een 'kind des verbonds' te zijn. Ik zeg dit niet om te schamperen, maar om mijn diepe zorgen over deze gang van zaken kenbaar te maken.
Als de kinderen worden uitgenodigd om rondom de doopvont te komen staan, is dat om hen de betekenis van de doop uit te leggen. Zo gebeurt het ook in de praktijk. Triest dat je dat negatief duidt en als show afschrijft. Het doet geen recht aan de intenties waarmee de predikant de kinderen bij hun eigen doop wil bepalen.

Ik vraag me oprecht af waarom je naar zulke diensten kijkt. Het levert je blijkbaar niets positiefs op, het inspireert je alleen maar om weer negatief over "die anderen" te schrijven op dit forum. Zitten we daarop te wachten? En is er in je eigen kring niet genoeg mis om je diepe zorgen over te maken?
Ik heb elders al gezegd waarom ik keek. Mijn enige broer is overgegaan naar die kerk, en over geestelijke zaken, en wat hij in de kerk hoort is hij zeer gesloten. Vandaar dat het bekijken een uitkomst is, als ik belang stel in wat hij nu hoort. We mogen toch met bewogenheid met elkaar zielenheil begaan zijn? Niet: Ben ik mijns broeders hoeder, toch?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Ik heb elders al gezegd waarom ik keek. Mijn enige broer is overgegaan naar die kerk, en over geestelijke zaken, en wat hij in de kerk hoort is hij zeer gesloten. Vandaar dat het bekijken een uitkomst is, als ik belang stel in wat hij nu hoort. We mogen toch met bewogenheid met elkaar zielenheil begaan zijn? Niet: Ben ik mijns broeders hoeder, toch?
Je hebt dat al vaker verteld, dus ik geloof graag dat dat de diepste beweegreden is.
Maar als je van alles wat je dan ziet en wat je niet accordeert vervolgens verslag gaat uitbrengen op dit forum, is dat noch voor jou, noch voor je broer, noch voor iemand op dit forum tot nut. Het wekt alleen maar ergernis.
Bewogenheid met je broer: prima, mooi. Maar praat er dan over met je broer. Deel met ons maar positieve dingen. :super
~~Soli Deo Gloria~~
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door PvS »

...spreekt tot ons zachte dingen? Dat wekt pas ergernissen, Hendrikus!
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef: Bewogenheid met je broer: prima, mooi. Maar praat er dan over met je broer. Deel met ons maar positieve dingen. :super
Ik zou niet weten waarom iemand die tamelijk eenzaam is, zich niet op een christelijk forum zou mogen uiten over hetgeen hem bezighoudt.
In dit geval, het zieleheil van zijn broer.
Een forum is er voor om zaken met elkaar te delen. Als iets je niet aanspreekt, reageer dan niet!
Als ergens het orgelspel niet accordeert, deel je dat ook met ons, dusss...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Hendrikus »

PvS schreef:...spreekt tot ons zachte dingen? Dat wekt pas ergernissen, Hendrikus!
Wie heeft het hier over zachte dingen? Ik heb het over positieve bijdragen. Daar gaat meer van uit dan van het beschuldigende vingertje naar andere kerken waar het allemaal toch o zo slecht is.
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door eilander »

Graag on-topic verder. De toon zou ook wel wat vriendelijker mogen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Mara »

Wat leuk om te lezen op Telegraafnl, de hoed is helemaal IN.
En dan met name het zgn. mannenmodel.
Afbeelding

I like it.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door helma »

Ik vind em ook leuk; als je ooit zoiets in 't donkerblauw ziet mag je me ff tippen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Mara »

Prijzen vallen mee zeg :super
Afbeelding

Deze kost maar 59 euro

Afbeelding

En deze een tientje duurder.
En Helma, het is dichter bij jou dan bij mij. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door refo »

Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw.

En de Telegraaf zal men ook niet lezen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door helma »

refo schreef:Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw.

En de Telegraaf zal men ook niet lezen.
staan best leuke dingen vandaag in de Telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/relatie/2 ... zin__.html

http://www.telegraaf.nl/digitaal/236167 ... gen__.html
Plaats reactie