Hoed van de vrouw

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door helma »

merel schreef:
Orchidee schreef:"Hoeden - JJ's House" https://www.jjshouse.com/nl/Cheap-Hats-c196/#/
Wat vind je betaalbaar?
Of wat heb je er voor over?
Er zijn tegenwoordig best wel wat webwinkels en/of kleine ondernemers die betaalbare hoofdbedekking verkopen.
Wat een leuke hoeden! Soms best jammer dat ik alleen een hoed naar het strand draag.
Je kan altijd beginnen he Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Dodo »

helma schreef:
J.C. Philpot schreef:
Orchidee schreef:"Hoeden - JJ's House" https://www.jjshouse.com/nl/Cheap-Hats-c196/#/
Als ik zo vluchtig op de link klikt, zijn er een hoop hoeden die niet voldoen aan de bijbelse richtlijn (een hoofdbedekking welke nederigheid symboliseerd).

Wat mij betreft gaan we terug naar de bijbelse hoofdbedekking (een hoofddoek of een sjaal).
Dat klopt. Dat is een beetje mijn dilemma.
Koop ik een 'feestelijke' hoed voor de bruiloft...dat lijkt me passend.
Maar het moet voor kerkdiensten erna ook nog 'passend' zijn.

En is tot eer van God altijd zo eenvoudig mogelijk...? of moet de nadruk met name liggen op teken van onderdanigheid.

En dan betrap ik mezelf erop dat ook met eenvoudig kleden "verborgen" hoogmoed kan opborrelen. Zie mij eens eenvoudig zijn...
Maar je mag je toch ook leuk aankleden? Dat doe je met je gewone kleding ook, dan kies je ook niet de meest neutrale eenvoudige stukken.
Tussen "zo simpel/saai mogelijk" en "designeroutfit" zit een heel gebied.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door JvW »

Ditbenik schreef:
Ora et labora schreef:Het zou wat zijn als een hoed voor de man ook verplicht werd in de Kerk. ;) :jongle
Mij niet gezien. Dat is meer in mijn beleving voor senioren. Maar goed dat is meer mijn mening/smaak.
Valt best mee hoor. Ik draag al 29 jaar een hoed en 29 jaar geleden was ik echt nog geen senior. Altijd van het merk Jacaru. Alleen voor de begrafenis van mijn moeder heb ik even een andere, meer gangbare, gekocht, omdat mijn zwarte Jacaru er niet meer uit zag en ik geen bruine op wilde doen.
Leuk! Ik draag ook regelmatig een hoed (nu een jaar of vier denk ik). Het valt me wel op dat het niet echt algemeen geaccepteerd wordt, je krijgt al snel opmerkingen zeg maar....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door J.C. Philpot »

Dodo schreef:Maar je mag je toch ook leuk aankleden? Dat doe je met je gewone kleding ook, dan kies je ook niet de meest neutrale eenvoudige stukken.
Tussen "zo simpel/saai mogelijk" en "designeroutfit" zit een heel gebied.
Eenvoudig hoeft toch niet saai te zijn? Mijn vrouw heeft een eenvoudige bloemetjesjurk die haar prachtig staat.
JvW schreef:Leuk! Ik draag ook regelmatig een hoed (nu een jaar of vier denk ik). Het valt me wel op dat het niet echt algemeen geaccepteerd wordt, je krijgt al snel opmerkingen zeg maar....
Een hoed staat mij niet, vind ik. Ik heb vaak een pet op als ik buiten het huis kom.

Ik ben wel benieuwd wat voor opmerkingen je krijgt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door JvW »

J.C. Philpot schreef:
JvW schreef:Leuk! Ik draag ook regelmatig een hoed (nu een jaar of vier denk ik). Het valt me wel op dat het niet echt algemeen geaccepteerd wordt, je krijgt al snel opmerkingen zeg maar....
Een hoed staat mij niet, vind ik. Ik heb vaak een pet op als ik buiten het huis kom.

Ik ben wel benieuwd wat voor opmerkingen je krijgt.
In het verleden had ik vaak een pet op, maar in de zon helpt een hoed veel beter tegen verbranden is mijn ervaring. En in de winter is het lekker warm.
De opmerkingen variëren heel erg:
- Op straat: Cowboy
- Bij de kerk: geef je hem binnen aan je vrouw. Of er wordt hard gelachen.
Nu heb ik een vrij gladde rug, dus het zal allemaal wel. Ik stoor me er niet aan en loop ermee rond als ik dat wil, maar ik kan me voorstellen dat het anderen er van weerhoudt om een hoed op te zetten.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Ora et labora »

JvW schreef:
Ditbenik schreef:
Ora et labora schreef:Het zou wat zijn als een hoed voor de man ook verplicht werd in de Kerk. ;) :jongle
Mij niet gezien. Dat is meer in mijn beleving voor senioren. Maar goed dat is meer mijn mening/smaak.
Valt best mee hoor. Ik draag al 29 jaar een hoed en 29 jaar geleden was ik echt nog geen senior. Altijd van het merk Jacaru. Alleen voor de begrafenis van mijn moeder heb ik even een andere, meer gangbare, gekocht, omdat mijn zwarte Jacaru er niet meer uit zag en ik geen bruine op wilde doen.
Leuk! Ik draag ook regelmatig een hoed (nu een jaar of vier denk ik). Het valt me wel op dat het niet echt algemeen geaccepteerd wordt, je krijgt al snel opmerkingen zeg maar....
Een platte pet zou ik wel overwegen of cap.
Zo een donkerbruine Amerikaanse hoed is wel stijlvol. :super
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Dodo schreef:Maar je mag je toch ook leuk aankleden? Dat doe je met je gewone kleding ook, dan kies je ook niet de meest neutrale eenvoudige stukken.
Tussen "zo simpel/saai mogelijk" en "designeroutfit" zit een heel gebied.
Eenvoudig hoeft toch niet saai te zijn? Mijn vrouw heeft een eenvoudige bloemetjesjurk die haar prachtig staat.

.
Een paar post terug gaf je nog aan dat jij een hoofddoek voor een vrouw zou prefereren. Ik denk jouw en mijn beeld van bijbels verantwoorde kleding mijlenver uit elkaar ligt.
Laatst gewijzigd door merel op 30 apr 2021, 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Maanenschijn »

JvW schreef:
Ditbenik schreef:
Ora et labora schreef:Het zou wat zijn als een hoed voor de man ook verplicht werd in de Kerk. ;) :jongle
Mij niet gezien. Dat is meer in mijn beleving voor senioren. Maar goed dat is meer mijn mening/smaak.
Valt best mee hoor. Ik draag al 29 jaar een hoed en 29 jaar geleden was ik echt nog geen senior. Altijd van het merk Jacaru. Alleen voor de begrafenis van mijn moeder heb ik even een andere, meer gangbare, gekocht, omdat mijn zwarte Jacaru er niet meer uit zag en ik geen bruine op wilde doen.
Leuk! Ik draag ook regelmatig een hoed (nu een jaar of vier denk ik). Het valt me wel op dat het niet echt algemeen geaccepteerd wordt, je krijgt al snel opmerkingen zeg maar....
Ik ben ook hoeddragend. Zeker al 15 jaar. Ben nu inmiddels 45. Ik heb de hoed niet altijd op, maar wel vaak.

Ik heb er verschillende. Van lederen hoeden voor in de regen, zomerhoeden en mijn dagelijks favoriet is Italiaanse vilten hoed.

Hoed dragen is een beetje een familie trekje. Ik kan mijn vader niet zonder hoed herinneren. Mijn broers dragen ook hoeden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door merel »

Dodo schreef:
helma schreef:
J.C. Philpot schreef:
Orchidee schreef:"Hoeden - JJ's House" https://www.jjshouse.com/nl/Cheap-Hats-c196/#/
Als ik zo vluchtig op de link klikt, zijn er een hoop hoeden die niet voldoen aan de bijbelse richtlijn (een hoofdbedekking welke nederigheid symboliseerd).

Wat mij betreft gaan we terug naar de bijbelse hoofdbedekking (een hoofddoek of een sjaal).
Dat klopt. Dat is een beetje mijn dilemma.
Koop ik een 'feestelijke' hoed voor de bruiloft...dat lijkt me passend.
Maar het moet voor kerkdiensten erna ook nog 'passend' zijn.

En is tot eer van God altijd zo eenvoudig mogelijk...? of moet de nadruk met name liggen op teken van onderdanigheid.

En dan betrap ik mezelf erop dat ook met eenvoudig kleden "verborgen" hoogmoed kan opborrelen. Zie mij eens eenvoudig zijn...
Maar je mag je toch ook leuk aankleden? Dat doe je met je gewone kleding ook, dan kies je ook niet de meest neutrale eenvoudige stukken.
Tussen "zo simpel/saai mogelijk" en "designeroutfit" zit een heel gebied.
Mee eens!

Als je dochter gaat trouwen mag je best een mooie, feestelijke hoed opzetten. Niets mis mee om deze later ook naar de kerk te dragen.
Laatst gewijzigd door merel op 30 apr 2021, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door DDD »

Waarom zou een hoed voor in de kerk eenvoudig moeten zijn?
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Christen »

Omdat je met een hoed, als je het goed doet, net een verschil kan maken. En misschien wil ze in de kerk minder opvallend zijn omdat het in de kerk niet over haar gaat? Zoiets?

Mijn laatste komt bij een kledingzaak vandaan.. maar daar is niet veel keuze.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Lilian1975 »

https://dehoedenman.nl/product-category ... den-dames/

Voor heren, dames en meisjes.

Op de markt staat hij ook.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door helma »

Dodo schreef:
helma schreef:
J.C. Philpot schreef:
Orchidee schreef:"Hoeden - JJ's House" https://www.jjshouse.com/nl/Cheap-Hats-c196/#/
Als ik zo vluchtig op de link klikt, zijn er een hoop hoeden die niet voldoen aan de bijbelse richtlijn (een hoofdbedekking welke nederigheid symboliseerd).

Wat mij betreft gaan we terug naar de bijbelse hoofdbedekking (een hoofddoek of een sjaal).
Dat klopt. Dat is een beetje mijn dilemma.
Koop ik een 'feestelijke' hoed voor de bruiloft...dat lijkt me passend.
Maar het moet voor kerkdiensten erna ook nog 'passend' zijn.

En is tot eer van God altijd zo eenvoudig mogelijk...? of moet de nadruk met name liggen op teken van onderdanigheid.

En dan betrap ik mezelf erop dat ook met eenvoudig kleden "verborgen" hoogmoed kan opborrelen. Zie mij eens eenvoudig zijn...
Maar je mag je toch ook leuk aankleden? Dat doe je met je gewone kleding ook, dan kies je ook niet de meest neutrale eenvoudige stukken.
Tussen "zo simpel/saai mogelijk" en "designeroutfit" zit een heel gebied.
Dank je. Daar heb je gelijk in!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Hoed van de vrouw

Bericht door Orchidee »

Lilian1975 schreef:https://dehoedenman.nl/product-category ... den-dames/

Voor heren, dames en meisjes.

Op de markt staat hij ook.
Klopt, hier staat hij ook.
Maar ik vind het een nare en opdringerige man/verkoperAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie