Gekrookte Riet

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Ditbenik »

Augustienus schreef:Heeft een flinke rol in de scheuring van 2004 gehad, dit soort groepsvorming met gelijkgestemden, zoals het Gekrookte Riet. Ook het beleggen van aparte zendingsdagen werd niet gewaardeerd door de Gereformeerde Bond en de rest van de NHK. Overigens denk ik niet dat de invloed van het voormalige Gekrookte riet zo groot is binnen de HHK. De stromingen leven gewoon langs elkaar heen en kunnen over het algemeen goed met elkaar overweg. Predikanten die eerst niet in gemeenten mochten komen staan er nu op de kansel.
Nou, in dat toenmalige comité tot behoud van de HK zaten voor GB-ers. Ik kan zo maar 2 predikanten bedenken die deel uit maakten van de groep rond het Gekro.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Gekrookte Riet

Bericht door emigrant »

en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Ditbenik »

emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Zita »

Ditbenik schreef:
emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.
Is 'het Gekro' een gebruikelijke afkorting voor Het Gekrookte Riet? Ik ken het Gekro namelijk als een akelig kadaver-destructie-bedrijf, dus de associatie is voor mij nogal vreemd.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gekrookte Riet

Bericht door liz boer »

Zita schreef:
Ditbenik schreef:
emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.
Is 'het Gekro' een gebruikelijke afkorting voor Het Gekrookte Riet? Ik ken het Gekro namelijk als een akelig kadaver-destructie-bedrijf, dus de associatie is voor mij nogal vreemd.
Ja bah als ik er vroeger achter fietste rook dat echt niet lekker.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Ditbenik »

Zita schreef:
Ditbenik schreef:
emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.
Is 'het Gekro' een gebruikelijke afkorting voor Het Gekrookte Riet? Ik ken het Gekro namelijk als een akelig kadaver-destructie-bedrijf, dus de associatie is voor mij nogal vreemd.
Nee, het is geen gebruikelijke afkorting maar het scheelde weer wat letters typen. Inderdaad, die Gekro zit een luchtje aan :)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gekrookte Riet

Bericht door J.C. Philpot »

Ik hoorde een tijd geleden eens een grapje over een op handen zijnde fusie van " Bewaar het Pand" en "Het Gekrookte Riet". De nieuwe naam zou "Het Gekraakte Pand" worden...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Dodo »

Die grap is al tientalken jaren oud.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gekrookte Riet

Bericht door liz boer »

J.C. Philpot schreef:Ik hoorde een tijd geleden eens een grapje over een op handen zijnde fusie van " Bewaar het Pand" en "Het Gekrookte Riet". De nieuwe naam zou "Het Gekraakte Pand" worden...
hij is oud maar blijft leuk!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gekrookte Riet

Bericht door refo »

Sinds 2015 staat deze mop al op dit forum.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Ditbenik »

refo schreef:Sinds 2015 staat deze mop al op dit forum.
En dat terwijl het GR toen al 11 jaar was opgeheven.
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Piet Puk »

J.C. Philpot schreef:Ik hoorde een tijd geleden eens een grapje over een op handen zijnde fusie van " Bewaar het Pand" en "Het Gekrookte Riet". De nieuwe naam zou "Het Gekraakte Pand" worden...
Zitten zij in Amsterdam of Amstelveen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gekrookte Riet

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:Zitten zij in Amsterdam of Amstelveen?
Het kwartje valt niet bij mij, kun je het eens uitleggen wat je bedoelt? :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gekrookte Riet

Bericht door Piet Puk »

J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Zitten zij in Amsterdam of Amstelveen?
Het kwartje valt niet bij mij, kun je het eens uitleggen wat je bedoelt? :)
In Amsterdam en daarna in Amstelveen zat de kraakgroep We are Here, die van het ene naar het andere pand hopten.
Plaats reactie