Praktisch idee voor evangelisatie

NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Praktisch idee voor evangelisatie

Bericht door NorahLinde »

samanthi schreef:
Geytenbeekje schreef:
NorahLinde schreef:In het weekend van 28 en 29 september vindt weer de Kerkproeverij plaats. Zie https://www.raadvankerken.nl/pagina/529 ... verij_2019 voor meer info. Diverse kerk(verband)en doen hier aan mee.
Wij hebben hier als gemeente 1 jaar invulling aan gegeven door zaterdags een historische culturele route langs diverse kerken on het dorp te houden en zondags 'open dienst' te houden. Dat laatste is natuurlijk elke zondag het geval, maar nu was er door de evangelisatiecommissie extra aandacht aan besteed door mensen op te roepen iemand uit te nodigen, de predikant was gevraagd de orde van dienst extra toe te lichten en er was deze zondag een speciaal welkomsteam bij de ingang. Omdat het opzetten veel werk kostte en het in onze omgeving niks 'opleverde' aan gasten heeft men destijds besloten er nu niet meer aan mee te doen.
Feit blijft dat we hier elke dienst bewust van moeten zijn om open te zijn voor gasten!
Jammer dat er geen mensen waren.
Misschien hadden ze liever een dienst vol liedjes en dat soort dingen wat ik overigens wel snap
Als ze er niet waren kunnen ze niet weten wat het is, maar het is de volharding van het diensten houden, dus frequent en op vaste dagen bijvoorbeeld, de eerste zondag in de maand en later vaker, een keer per jaar, dat is tricky, als er een andere activiteit in de buurt is gaan mensen misschien daar heen.
Dat doen we, elke zondag 2x ;-)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Praktisch idee voor evangelisatie

Bericht door Dodo »

Mijn man is gisteren naar de doop- en belijdenisdienst van een collega geweest, in de Gereformeerde Gemeente. Er waren zelfs twee nieuwe lidmaten, allebei waren ze voorheen totaal onkerkelijk.
Opvallend was de moeite die was genomen om de liturgie vorm te geven. Bij elk onderdeel stond in kleine letters een uitleg. Heel mooi gedaan, en met veel begrip voor gasten die niet gewend zijn om naar de kerk te gaan.
Online
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Praktisch idee voor evangelisatie

Bericht door DDD »

Wat leuk. Ik hoorde er gisteren op een verjaardag over. Ik zal eens navragen hoe de gasten de dienst hebben ervaren. Ze gaan zelden naar de kerk, begreep ik, en waren katholiek.
Laatst gewijzigd door DDD op 23 sep 2019, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Praktisch idee voor evangelisatie

Bericht door Geytenbeekje »

Heeft iemand een kennis die naar een linkse kerk gaat ?
Had zaterdag nog een gesprek met iemand die ik goed ken, die vroeg of ik nog een keer meeging naar zijn kerk
Hij gaat naar de gereformeerde PKN kerk
Ik heb hem verteld dat ik de preken in zijn kerk niet waardeer (heel soms wel een verrassende preek die ik niet verwacht in zo'n kerk)
Hij zei dat er ook bij hem over zonde wordt gesproken

Hoe ga ik hier mee om ?
Wat kan ik zeggen, tussen zijn kerk en de mijne zit er behoorlijk verschil
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Praktisch idee voor evangelisatie

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:Mijn man is gisteren naar de doop- en belijdenisdienst van een collega geweest, in de Gereformeerde Gemeente. Er waren zelfs twee nieuwe lidmaten, allebei waren ze voorheen totaal onkerkelijk.
Opvallend was de moeite die was genomen om de liturgie vorm te geven. Bij elk onderdeel stond in kleine letters een uitleg. Heel mooi gedaan, en met veel begrip voor gasten die niet gewend zijn om naar de kerk te gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8937
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Praktisch idee voor evangelisatie

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:Hoe ga ik hier mee om ?
Wat kan ik zeggen, tussen zijn kerk en de mijne zit er behoorlijk verschil
Ik zou een keer een preek luisteren van zijn kerk, en aan hem vragen een keer een preek van jouw kerk te beluisteren (die jij uitzoekt ;) ).

Daarna kunnen jullie met een open bijbel eerlijk de verschillen bespreken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Praktisch idee voor evangelisatie

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Hoe ga ik hier mee om ?
Wat kan ik zeggen, tussen zijn kerk en de mijne zit er behoorlijk verschil
Ik zou een keer een preek luisteren van zijn kerk, en aan hem vragen een keer een preek van jouw kerk te beluisteren (die jij uitzoekt ;) ).

Daarna kunnen jullie met een open bijbel eerlijk de verschillen bespreken.
Dat heb ik ook gedaan
En uitgelegd wat ik miste
Hij vind onze preken prima, maar dat van zijn kerk ook, ja goed ik hoor echt wel hele verschillen.
Hij zegt dat ook bij zijn kerk de wet klinkt (maar goed dan wordt er gezegd dat God gestorven is voor iedereen en dus weer helemaal goed zit.
Plaats reactie