Nogmaals, dat is niet waar! Het zijn geen naieve mensen die ooit eens iets afgesloten hebben. Het betrof hier mensen die een eigen bedrijf hadden geleid, eentje was notabene zelf jurist! Zijn vrouw liet me ook bepaalde dingen lezen die in de polis stonden, maar ze had de fut niet om er nog tegenin te gaan en haar oudste zoon zei, "laat maar moeder", we hebben dat geld, dus spaar je die moeite.Wandelende schreef: Dat is precies wat ik zeg. Dan heb je dus geen goede polis. Want als de wensen hoger of anders zijn, dan had je daarvan tevoren al over na kunnen denken. De verzekeraar zal zich altijd aan de afspraken op papier houden. Het probleem is allee dat gemiddeld genomen maar weinig mensen de moeite nemen om zich tijdens hun leven goed te laten informeren. Want de verzekeraars leveren de naturapakketten. Als je daarvan wilt afwijken, dat kan, maar dan gaat inderdaad de teller lopen. Alleen dan vraag je dus als consument achteraf om een ander product dan waar je vooraf om had gevraagd.
Dat bedoel ik, jij begrijpt het!Gijs Diederik schreef:Om maar te zwijgen over Dela en collega's. natura-polissen waarbij mensen uitgeknepen worden. Polis geeft aan 100 koffie tijdens condoleanceavond en 100 koffie na de begrafenis. Maar heb je geen condoleanceavond, dan ben je zonder terugbetaling die 100 koffie kwijt. Dragen de kinderen of kleinkinderen de kist. Prima, geen dragers. Maar geen reductie.
Opeens heb je de vrijheid niet meer om thuis op te baren, ja, tegen hoge meerkosten.
Ik las toch echt in die polis dat er een keuzevrijheid was voor bepaalde zaken, maar zij toverden dan een uitsluitsel uit hun hoge zwarte begrafenishoed. En je gaat in je rouwtijd niet bakkeleien over 100 kopjes koffie, een volgauto van 500 euro (echt belachelijk, een taxi was goedkoper geweest)
Er werd ook nazorg aangeboden. Ik kan je vertellen, dat slaat helemaal nergens op, ik heb bij zo'n gesprek gezeten.
Er werden zulke voorspelbare vragen gesteld en dat slechts eenmalig zo'n vier/vijf weken na de plechtigheid. Dan begint rouw pas!!
Tevens kon mevrouw even bijsturen over de tekst die op de bedankkaartjes moest komen.
Het is één groot commercieel gebeuren.
De mooie belofte dat ze zorg uit handen nemen, is maar een reclamezin.
Helaas zie ik bij "refo-ondernemingen" dan wel betere geestelijke nazorg, maar toch zeker ook dat er grove missers zijn hier en daar, die zich niet verenigen met de beginselen.