Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1104
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Anselmus »

Recent preekte een predikant bij ons en het thema van de preek was: wie volharden zal tot het einde zal zalig worden. Toen we gingen staan voor de zegenbede, zag ik dat een jongetje voor mij in de kerk een tekst op de rand van zijn mouw had staan: 'stay tuned'. Hij zal het er vast niet om gedaan hebben, maar ik vond het een mooie link naar de preek.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1104
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Anselmus »

Bezorgd schreef:Dat drinken vind ik zo overdreven. Alsof je als luisteraar niet even 1,5 uur zonder een slokje water kunt.
Het is ook echt weer iets van de laatste tijd. En mensen gaan elkaar dan nadoen.
Ik ben het met je eens al vind ik ook wel weer dat het niet belangrijk genoeg is om me druk over te maken. Toch heb ik het afgelopen winter ook een keer gedaan toen ik af en toe een kriebel in mijn keel had en moest kuchen (uiteraard was de test negatief). Om niet voor één of andere corona-paria aangezien te worden, of met boze/bezorgde blikken omringt te zijn nam ik mijn flesje mee om het kuchen voor te zijn.
Fides Quaerens Intellectum
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Mistig »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Je hebt de tekst van het t-shirt van je dochter blijkbaar niet op Google ingetikt?
Ik zal de resultaten hier maar niet delen, maar blijkbaar begrijp je me echt niet en zoek je nu iets om mij te verwijten terwijl je geen eerlijke reactie geeft op mijn bezwaren over deze tekst. En dat vind ik tekenend en eigenlijk ook wel schokkend.

Nogmaals: als ik wist dat de tekst op het t-shirt van mijn dochter de titel was van een totaal goddeloos lied, zou ik dat kledingstuk direct weggooien. Maar blijkbaar vindt jij dat dit gewoon kan. Ik begrijp dat niet. Dat C&A zijn facturen niet betaalt, kan ik niet controleren en is niet iets wat ik kan voorkomen. Bovendien is het een journalistiek artikel wat maar één kant van de medaille laat zien en is de website niet eens een betrouwbare bron, mijns inziens. Ik kan zelf echter wel voorkomen dat mijn kind geen kledingstuk draagt met de tekst van een goddeloos lied. Je vergelijking gaat dus op alle fronten totaal mank.

Daarnaast vind ik het een beetje flauw als ik een bezwaar aankaart om daar dan niet op in te gaan en vervolgens mijn argumentatie op jouw artikel als makkelijk weg te zetten.
Waarom zou ik een volkomen alledaagse tekst op Google intikken en dan verwonderd zijn dat, natuurlijk, popartiesten die tekst ook wel eens hebben gebruikt? Iedere tekst is toch wel eens gebruikt.
Maar goed, ik zal 'girls have fun' eens intikken. Ah, ja, een paar maffe rappers hebben deze tekst wel eens gebruikt. Welke tekst zou niet al eens door een rapper gebruikt zijn he?
Nou, nog eentje: mijn dochtertje had naar het strand deze week een shirtje aan met als tekst 'beach day'. Nou, dat zou ik dan zeker maar niet googlen.
En nog eentje: 'let's work out', berg je.
Ah, de uitsmijter: als baby had ze een rompertje met 'daddy's little girl'...
Je bent nu zo spijkers op laag water aan het zoeken. Het voordeel is: met de huidige waterstand vind je deze wel steeds makkelijker.
Ik wil niet flauw doen, maar met mijn kliksafe filter zie ik weinig gekke dingen met al deze zoektermen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
DDD schreef:Ja, en ik overweeg nu toch sterk om een koelvest te kopen.
Lijkt me wat overdreven, denk ik.
Waar kun je die eigenlijk kopen?

Ik heb weleens begrepen dat er ook predikanten zijn die deze dragen.
Ik denk zelf dat dat een groot deel zou kunnen zijn. Ik blijf mij er namelijk over verbazen In welke omstandigheden mensen hun jasje aanhouden.

Ik heb er één besteld bij comfort- producten.nl. Ik ben benieuwd. Wellicht dat ik het dan iets minder warm heb achter het orgel.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:Dat drinken vind ik zo overdreven. Alsof je als luisteraar niet even 1,5 uur zonder een slokje water kunt.
Het is ook echt weer iets van de laatste tijd. En mensen gaan elkaar dan nadoen.
Ik doe het ook niet. Eigenlijk omdat niemand het doet. Maar ik zou het wel graag doen. Zeker als met die bloedhete de slaap toeneemt. Dan kan een slok lauw water echt helpen om de aandacht te hebben.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:Dat drinken vind ik zo overdreven. Alsof je als luisteraar niet even 1,5 uur zonder een slokje water kunt.
Het is ook echt weer iets van de laatste tijd. En mensen gaan elkaar dan nadoen.
Toch is het zo dat het steeds warmer wordt. Als het 30 graden is in de kerk of nog warmer, dan vind ik dat helemaal niet zo gek.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: RE: Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Tiberius schreef:
DDD schreef:Ja, en ik overweeg nu toch sterk om een koelvest te kopen.
Lijkt me wat overdreven, denk ik.
Waar kun je die eigenlijk kopen?

Ik heb weleens begrepen dat er ook predikanten zijn die deze dragen.
Ik denk zelf dat dat een groot deel zou kunnen zijn. Ik blijf mij er namelijk over verbazen In welke omstandigheden mensen hun jasje aanhouden.

Ik heb er één besteld bij comfort- producten.nl. Ik ben benieuwd. Wellicht dat ik het dan iets minder warm heb achter het orgel.
Ik ben ook wel benieuwd naar zondag, dan is het flink aan de temperatuur. De kerkenraad doet hier soms het jasje al af als het amper 25 graden is, maar of de vakantiegangers en de dominee dat doen?
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Louis2 »

Blijkbaar vindt de meerderheid hem de beste kandidaat. Als je er moeite mee heb, dan kun je er natuurlijk altijd met die beste man over praten.[/quote]

Bij ons worden ambtsdragers altijd enkelvoudig kandidaat gesteld.
Ik heb niets tegen deze man, en zijn kledingstijl interesseert mij ook niet.
Het was alleen een vreemd gezicht.
En ik had persoonlijk graag een Limburgse en Iraanse ouderling bij de kerkenraad, maar daar ga ik niet over.
Ik heb alle vertrouwen in hem.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Bourdon16 »

Chrisje72 schreef:Iets anders maar wel gerelateerd aan kerk en warmte: nemen jullie wat te drinken mee naar de kerk als het zo warm is?
Die 2 uur zonder water lukt mij wel hoor. Ik zie verder ook nooit iemand drinken, behalve de dominee die een glaasje water heeft staan.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:
Bezorgd schreef:Dat drinken vind ik zo overdreven. Alsof je als luisteraar niet even 1,5 uur zonder een slokje water kunt.
Het is ook echt weer iets van de laatste tijd. En mensen gaan elkaar dan nadoen.
Toch is het zo dat het steeds warmer wordt. Als het 30 graden is in de kerk of nog warmer, dan vind ik dat helemaal niet zo gek.
Niet op de zondagen in ieder geval.
Wat hebben we de laatste vijf jaar aan echt hete zondagen gehad?
Morgen is het misschien de 2e tropische zondag dit jaar.

Voor mijn gevoel waren er in de jaren 1990 -2000 veel meer bloedhete zondagen.


Maar goed , wij zitten morgen weer in heerlijk 22 - 23 graden , zoals elke warme zondag, prima te doen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef: Maar goed , wij zitten morgen weer in heerlijk 22 - 23 graden , zoals elke warme zondag, prima te doen.
---knip--- off-topic
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Nasrani »

Voor wie, net als ik, gewoon is om de beste kleren aan te trekken als hij of zij naar de kerk gaat, is het goed zichzelf af te vragen wat de kerk is. Het is de plaats waar Christus met zondaren samenwoont (J. Koopmans). Niet meer en niet minder. Dat hadden ze in Eastcombe en Bangor goed begrepen. Nu wij nog.

Ds vd Weg in het RD vandaag.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Ambtenaar »

Bourdon16 schreef:
Die 2 uur zonder water lukt mij wel hoor. Ik zie verder ook nooit iemand drinken, behalve de dominee die een glaasje water heeft staan.
Hier in London word je bij elk metrostation er op geattendeerd water mee te nemen vanwege de warmte. Lijkt me niet overdreven om in de kerk met deze hitte een flesje mee te nemen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Herman »

Nasrani schreef:Voor wie, net als ik, gewoon is om de beste kleren aan te trekken als hij of zij naar de kerk gaat, is het goed zichzelf af te vragen wat de kerk is. Het is de plaats waar Christus met zondaren samenwoont (J. Koopmans). Niet meer en niet minder. Dat hadden ze in Eastcombe en Bangor goed begrepen. Nu wij nog.

Ds vd Weg in het RD vandaag.
Ik vind het citaat niet passen in het licht van de rest van zijn bijdrage. Het gaat niet om eenzijdige acceptatie, maar wederkerige acceptatie. Dus een buitenstaander zal ook zijn schroom opzij moeten zetten om naast een goed geklede en met das bestrikte Engelse landlord te gaan zitten.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Bourdon16 »

Ambtenaar schreef:
Bourdon16 schreef:
Die 2 uur zonder water lukt mij wel hoor. Ik zie verder ook nooit iemand drinken, behalve de dominee die een glaasje water heeft staan.
Hier in London word je bij elk metrostation er op geattendeerd water mee te nemen vanwege de warmte. Lijkt me niet overdreven om in de kerk met deze hitte een flesje mee te nemen.
Dat lijkt me verstandig, zeker onderweg.
In de kerk waar je voornamelijk zit, althans in onze gezindte, heb ik er geen behoefte aan. Maar als anderen het wel doen vind ik het ook prima hoor.
Ik pak weleens een dropje om de boel te smeren vlak voor we weer gaan zingen.
Plaats reactie