Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Ik sta er denk ik hetzelfde in als DDD. Het totale plaatsje ( haar, make up en sieraden) bepaalt voor mij of het wel/niet kan. Terwijl ik zwarte pakken zelden vind flatteren.
Jij en @DDD maken Izebels van vrouwen.
:haha , echt niet. Er is een groot verschil tussen plamuren en subtiele make up
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zeeuw »

GGotK schreef:
Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
GGotK schreef:Zijn jullie ook zo blij dat we weer temperaturen mogen komen te gaan bereiken waarbij de manspersonen zich weer zweetvrij in een 3-delig zwart pak kunnen steken?
Een stropdas draag ik niet altijd. Maar verder ben ik er inderdaad wel weer zeer verheugd over.

Al dacht ik eigenlijk dat jij bij 30 graden ook nog wel een pak zou dragen. Toen het enkele weken terug zondags zo warm was, zag ik namelijk toch best nog wat mannen in een driedelig pak in de kerk, soms zelfs nog met een t-shirt er onder. Maar ja, het waren wel allemaal vakantiegangers.
Jaja, die weten zich, in tegenstelling tot de Zeeuwen, nog te kleden zoals het behoort. Het gewaad spot on.
Uit mijn vraagstelling kun je toch niet opmaken dat ik niet in pak ter kerke ben gegaan bij 30 graden?
Je denkt altijd dat Zeeland zo conservatief is, maar qua (haar)dracht zijn ze toch wel erg achteruitgeboerd. En dat ligt toch niet aan de bovengemiddelde temperaturen aldaar. Ook het zangtempo in de meeste kerken in Zeeland kan me echt niet bekoren.

Misschien moeten we over 1 of 2 decennia wel vanwege de temperaturen overwegen om naar een land als Noorwegen te gaan. Maar ja, zolang daar geen GG is, is dat ook een afgesneden weg.
valt mee hoor. Ik vind het prachtig tegenwoordig. We waren vroegah wel heul traditioneel.
Dat laatste vind ik niet gek. Ik ben best een koudefan. Stichten we daar een GG/HHK-samenwerking.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Ararat »

GGotK schreef:
Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
GGotK schreef:Zijn jullie ook zo blij dat we weer temperaturen mogen komen te gaan bereiken waarbij de manspersonen zich weer zweetvrij in een 3-delig zwart pak kunnen steken?
Een stropdas draag ik niet altijd. Maar verder ben ik er inderdaad wel weer zeer verheugd over.

Al dacht ik eigenlijk dat jij bij 30 graden ook nog wel een pak zou dragen. Toen het enkele weken terug zondags zo warm was, zag ik namelijk toch best nog wat mannen in een driedelig pak in de kerk, soms zelfs nog met een t-shirt er onder. Maar ja, het waren wel allemaal vakantiegangers.
Jaja, die weten zich, in tegenstelling tot de Zeeuwen, nog te kleden zoals het behoort. Het gewaad spot on.
Uit mijn vraagstelling kun je toch niet opmaken dat ik niet in pak ter kerke ben gegaan bij 30 graden?
Je denkt altijd dat Zeeland zo conservatief is, maar qua (haar)dracht zijn ze toch wel erg achteruitgeboerd. En dat ligt toch niet aan de bovengemiddelde temperaturen aldaar. Ook het zangtempo in de meeste kerken in Zeeland kan me echt niet bekoren.
(...)
Laten we bij dezen besluiten om Zeeland uit de biblebelt te werpen :nonnon
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door J.C. Philpot »

Ararat schreef:Laten we bij dezen besluiten om Zeeland uit de biblebelt te werpen :nonnon
Graag dit besluit even opschorten tot na de Zeeland-Meeting.

Als Zeeland niet meer in de Biblebelt ligt, mag ik niet meer naar de Zeeland-Meeting van mijn vrouw!

Zie: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... it=zeeland
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Ararat »

J.C. Philpot schreef:
Ararat schreef:Laten we bij dezen besluiten om Zeeland uit de biblebelt te werpen :nonnon
Graag dit besluit even opschorten tot na de Zeeland-Meeting.

Als Zeeland niet meer in de Biblebelt ligt, mag ik niet meer naar de Zeeland-Meeting van mijn vrouw!

Zie: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... it=zeeland
Het verandert niets aan de afstand hoor :huhu

... maar je trekt dan in de nieuwe situatie wel de wereld in.
Dus ik begrijp het bij nader inzien wel.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door ejvl »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Ik sta er denk ik hetzelfde in als DDD. Het totale plaatsje ( haar, make up en sieraden) bepaalt voor mij of het wel/niet kan. Terwijl ik zwarte pakken zelden vind flatteren.
Jij en @DDD maken Izebels van vrouwen.
:haha , echt niet. Er is een groot verschil tussen plamuren en subtiele make up
Ook voor mannen? Of gaat dat te ver? :slurp
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Mister »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Ik sta er denk ik hetzelfde in als DDD. Het totale plaatsje ( haar, make up en sieraden) bepaalt voor mij of het wel/niet kan. Terwijl ik zwarte pakken zelden vind flatteren.
Jij en @DDD maken Izebels van vrouwen.
:haha , echt niet. Er is een groot verschil tussen plamuren en subtiele make up
Beide is in mijn ogen onnodig
Plaats reactie