Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Erik1960 »

Zeeuw schreef:
Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Dat is zeker nogal wat. Ik zou dit t-shirt direct in de prullenbak gooien.
Ik liep ooit de Nijmeegse Vierdaagse in een (zwart) t-shirt met daarop een tekst van Schopenhauer: 'het ergste moet nog komen'. Die hoeft toch niet naar de stort?
Nee hoor. Dat kun je prima gebruiken om je fiets te poetsen.
Oh gelukkig...
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef: Ik denk dat Gods kinderen, die Hem echt als trouwe Vader mogen leren kennen, niet alleen de woorden ootmoed, heiligheid en ontzag zullen gebruiken. Als Hij altijd voor je zorgt, geeft dat ook vertrouwen en liefdevol opzien. Dan mag je m.i. een dag ook ontspannen (en dat geldt lang niet altijd) ingaan met de wetenschap 'Hij zorgt voor mij'.
Je lijkt nu het een tegenover het ander te zetten, dus als je vertrouwd en mag zien op een liefdevol Vader, dat je dan minder diep ontzag zou hebben voor Zijn heiligheid en dat er dan ook meer “mee door kan”.

Althans, zo komt het nu over.

Ik denk dat je eerder met blijdschap kieskeurig bent in oa je kleding, dan is dat geen zware last hoor, en ook geen knellend “moeten”.

Ik ben het met GG-lid eens dat er veel teksten zijn met (soms subtiele) goddeloze verwijzingen.

Daar moet je je niet mee van de domme proberen te houden, ik geloof niet dat dat een juiste houding is.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:Soms is het goed je van de domme te houden. Waarom zou je teksten ergens in gaan typen? Teksten worden door velen gebruikt en misbruikt
Omdat dit echt de commercie is van de kledingindustrie. Zeker met teksten en kreten op kleding, dat is in de meeste gevallen allemaal afkomstig uit goddeloze muziek.

Ik meen dat we ons daar zeer verre van moeten houden, doordeweeks en al helemaal op zondag. Misschien ben ik te wettisch, maar dat zij dan zo.
Die goddeloze muziek bestaat uit zo ongeveer alle woorden die we in normale taal gebruiken. Dus dat ontwijken is ingewikkeld. Maar vertel: wat zijn zo een beetje de kledingmerken die jij draagt?
Als ik wist dat de woorden op het t-shirt van mijn dochter de titel waren van een goddeloos werelds lied, zou ik het m'n kind nooit laten dragen. En er is genoeg kinderkleding waar deze teksten niet op staan en die evenzo schattig en mooi zijn. Dus dat valt prima te ontwijken.

Ik koop zelf altijd bij C&A, WE en een plaatselijke winkel hier in de buurt. Het meeste koop ik online via de webshop, aangezien ik een hekel heb aan het slenteren door een stad met allerlei mensen die constant voor je voeten lopen.
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Onbekende »

Daarom bestel ik graag kleurige shirts met daarop een positief christelijke tekst, vaak afkomstig uit een christelijk lied.

In CHRIST alone my hope is found

No longer a slave

Saved by Amazing Grace

Het onze Vader in het Engels

Of een andere positieve tekst.
Ook draag ik bewust een duidelijk zichtbaar kruis om mijn nek.
Ik hoop daar wat mee uit te dragen. Het komt wel eens tot mooie gesprekken.

Overigens draag ik die shirts niet naar de kerk, daar is deze boodschap al bekend...
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Zeeuw schreef: Ik denk dat Gods kinderen, die Hem echt als trouwe Vader mogen leren kennen, niet alleen de woorden ootmoed, heiligheid en ontzag zullen gebruiken. Als Hij altijd voor je zorgt, geeft dat ook vertrouwen en liefdevol opzien. Dan mag je m.i. een dag ook ontspannen (en dat geldt lang niet altijd) ingaan met de wetenschap 'Hij zorgt voor mij'.
Je lijkt nu het een tegenover het ander te zetten, dus als je vertrouwd en mag zien op een liefdevol Vader, dat je dan minder diep ontzag zou hebben voor Zijn heiligheid en dat er dan ook meer “mee door kan”.

Althans, zo komt het nu over.

Ik denk dat je eerder met blijdschap kieskeurig bent in oa je kleding, dan is dat geen zware last hoor, en ook geen knellend “moeten”.

Ik ben het met GG-lid eens dat er veel teksten zijn met (soms subtiele) goddeloze verwijzingen.

Daar moet je je niet mee van de domme proberen te houden, ik geloof niet dat dat een juiste houding is.
Leest niet helemaal goed. Ik zeg 'er mag ook een vorm van ontspannenheid zijn in het uiterlijke'. Geen nieuwe wet maken.

Als dat laatste zo is, dan moet je dat uiteraard vermijden. Maar niet tot 3 cijfers achter de komma zaken gaan zoeken.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:Soms is het goed je van de domme te houden. Waarom zou je teksten ergens in gaan typen? Teksten worden door velen gebruikt en misbruikt
Omdat dit echt de commercie is van de kledingindustrie. Zeker met teksten en kreten op kleding, dat is in de meeste gevallen allemaal afkomstig uit goddeloze muziek.

Ik meen dat we ons daar zeer verre van moeten houden, doordeweeks en al helemaal op zondag. Misschien ben ik te wettisch, maar dat zij dan zo.
Die goddeloze muziek bestaat uit zo ongeveer alle woorden die we in normale taal gebruiken. Dus dat ontwijken is ingewikkeld. Maar vertel: wat zijn zo een beetje de kledingmerken die jij draagt?
Als ik wist dat de woorden op het t-shirt van mijn dochter de titel waren van een goddeloos werelds lied, zou ik het m'n kind nooit laten dragen. En er is genoeg kinderkleding waar deze teksten niet op staan en die evenzo schattig en mooi zijn. Dus dat valt prima te ontwijken.

Ik koop zelf altijd bij C&A, WE en een plaatselijke winkel hier in de buurt. Het meeste koop ik online via de webshop, aangezien ik een hekel heb aan het slenteren door een stad met allerlei mensen die constant voor je voeten lopen.
https://mtsprout.nl/management-leidersc ... ronacrisis

Ik bedoel dus, er is altijd wel iets te vinden. Ik heb de tekst 'girls have fun' nooit gezien als iets ingewikkeld. Er staat gewoon: 'meisje hebben het leuk/naar hun zin'.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef:https://mtsprout.nl/management-leidersc ... ronacrisis

Ik bedoel dus, er is altijd wel iets te vinden. Ik heb de tekst 'girls have fun' nooit gezien als iets ingewikkeld. Er staat gewoon: 'meisje hebben het leuk/naar hun zin'.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de facturen die C&A niet betaalt.

Ik ben wel verantwoord voor de aanstootgevende teksten op de kleding van mijn kinderen.

Dus dit heeft niets met elkaar te maken. Maar blijkbaar begrijp je me niet of wil je niet begrijpen wat ik bedoel.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:https://mtsprout.nl/management-leidersc ... ronacrisis

Ik bedoel dus, er is altijd wel iets te vinden. Ik heb de tekst 'girls have fun' nooit gezien als iets ingewikkeld. Er staat gewoon: 'meisje hebben het leuk/naar hun zin'.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de facturen die C&A niet betaalt.

Ik ben wel verantwoord voor de aanstootgevende teksten op de kleding van mijn kinderen.

Dus dit heeft niets met elkaar te maken. Maar blijkbaar begrijp je me niet of wil je niet begrijpen wat ik bedoel.
Nee, dat is te makkelijk. Gedrag van grootgrutters dat niet door de beugel kan mag best kritisch bekeken worden. Je laatste zin is een beetje flauw, maar dat doe je wel vaker.
Die verantwoording heb je zeker, dus is het goed kritisch, maar niet spijkers-op-laag-water zoekend te zijn.
Online
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door merel »

@ Zeeuw met de tekst op het shirt van jouw dochter is niets mis. Mijn dochter heeft in glitter ook wel eens zo'n tekst op haar shirt gehad. Voor het overige kijk ik enorm uit met teksten en houd daar totaal niet van.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:@ Zeeuw met de tekst op het shirt van jouw dochter is niets mis. Mijn dochter heeft in glitter ook wel eens zo'n tekst op haar shirt gehad. Voor het overige kijk ik enorm uit met teksten en houd daar totaal niet van.
Dat laatste klopt. Dan doen we ook wel. Net de shirtjes inpakken voor de vakantie, dit was het wel een beetje qua soort teksten ;-).
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door pierre27 »

Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Dat is zeker nogal wat. Ik zou dit t-shirt direct in de prullenbak gooien.
Ik liep ooit de Nijmeegse Vierdaagse in een (zwart) t-shirt met daarop een tekst van Schopenhauer: 'het ergste moet nog komen'. Die hoeft toch niet naar de stort?
Haha, geweldige tekst, ik heb het shirt gelijk besteld.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10444
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zita »

Waarom maken we eigenlijk onderscheid tussen kerkkleding en niet-kerkkleding? In het oude testament kan ik het mij voorstellen: de HEERE woonde in de tempel. Maar dat geldt niet voor de kerk. Wij zijn voortdurend voor het aangezicht van de HEERE. Waarom dan toch onderscheid?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Erik1960 »

pierre27 schreef:
Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Dat is zeker nogal wat. Ik zou dit t-shirt direct in de prullenbak gooien.
Ik liep ooit de Nijmeegse Vierdaagse in een (zwart) t-shirt met daarop een tekst van Schopenhauer: 'het ergste moet nog komen'. Die hoeft toch niet naar de stort?
Haha, geweldige tekst, ik heb het shirt gelijk besteld.
Maar dan ook de Vierdaagse lopen he!?
Je krijgt er zeker commentaar op. De meest hilarische (vond ik) was in Beuningen. Daar zat een echtpaar op leeftijd aan de kant van de weg. De man ziet de tekst op mijn shirt en zegt: ‘nee hoor, het ergste is er al. Die zit hier naast me.’ Zijn vrouw vond het duidelijk minder hilarisch. Ik heb ze van harte een fijne dag gewenst.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Louis2 »

Zita schreef:Waarom maken we eigenlijk onderscheid tussen kerkkleding en niet-kerkkleding? In het oude testament kan ik het mij voorstellen: de HEERE woonde in de tempel. Maar dat geldt niet voor de kerk. Wij zijn voortdurend voor het aangezicht van de HEERE. Waarom dan toch onderscheid?
Ik vind dat je gewassen en geschoren, en met nette, sobere kleding aan naar de kerk hoort te gaan.
Je bent niet thuis aan het werk of naar de scouting.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door pierre27 »

Erik1960 schreef:
pierre27 schreef:
Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Dat is zeker nogal wat. Ik zou dit t-shirt direct in de prullenbak gooien.
Ik liep ooit de Nijmeegse Vierdaagse in een (zwart) t-shirt met daarop een tekst van Schopenhauer: 'het ergste moet nog komen'. Die hoeft toch niet naar de stort?
Haha, geweldige tekst, ik heb het shirt gelijk besteld.
Maar dan ook de Vierdaagse lopen he!?
Je krijgt er zeker commentaar op. De meest hilarische (vond ik) was in Beuningen. Daar zat een echtpaar op leeftijd aan de kant van de weg. De man ziet de tekst op mijn shirt en zegt: ‘nee hoor, het ergste is er al. Die zit hier naast me.’ Zijn vrouw vond het duidelijk minder hilarisch. Ik heb ze van harte een fijne dag gewenst.
Nee, de Vierdaagse lopen heb ik helemaal niks mee, ik loop graag veel, wandelen dus maar zulke massale evenementen vermijd ik. Ik geloof dat ik hem met de examentrainingen aan ga doen om de jongelui ff op te peppen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie