Daniël te midden van een 'Great Reset'

Vrieskast
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2021, 20:30

Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Vrieskast »

Een inhoudelijk stuk dat ik vond op CIP.nl van evangelist Arjan Baan, waarin hij de vergelijking trekt tussen de tijd van Daniël en die van ons! Een stukje daaruit...

"Mindset-verandering
Voor deze mindset-verandering had hij drie specifieke dingen op het oog:
1. Verander de menukaart van deze jonge Joden, want dan zullen ze de spijswetten en alle andere (kleine) wetten van JHWH in de Thora snel vergeten.
2. Wijzig hun namen overeenkomstig de godencultus van Babel en neem elke verwijzing naar de God van Israël eruit weg.
3. Bombardeer deze jonge mannen met het onderwijs van de geschriften van de Chaldeeën, zodat de geest van Babel de harten en gedachten van deze jonge mannen zal vervullen.

Wie niet meewerkt, wordt buitengesloten
Dat was het plan van Nebukadnezar. Drie lange jaren zouden voldoende zijn om Daniël en zijn vrienden psychisch te breken en uiteindelijk te hervormen in hun denken. Koning Nebukadnezar en later koning Darius bouwden aan een groots imperium. Alles en iedereen moest voor hen op de knieën gaan. Tegenstanders werden in de vuuroven gegooid of kwamen in de leeuwenkuil terecht. Nebukadnezar is een type van de satan.

We herkennen de agenda van Gods tegenstander ook in onze tijd. Satan is een geraffineerde strateeg, een misleider, die het denken van de mens wil brainwashen overeenkomstig zijn agenda. Als God onze ogen opent, dan zien we dat de trukendoos van de tegenstander al die eeuwen nog steeds hetzelfde is. Anno 2021 bevinden wij ons ook te midden van een Great Reset, een wereldwijd programma van globalisten om alles te laten knielen voor het Babylonische wereldsysteem, de zogenaamde: ‘Nieuwe Wereld Orde’. De wereldorde waarbij Satan de touwtjes in handen heeft. Er is niets nieuws onder de zon!"

De link:
https://cip.nl/88901-nieuwjaarsboodscha ... reat-reset
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door DDD »

Veel geschreeuw, maar weinig wol, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Terri »

Maar die weinig wol is wel het overdenken waard vind ik. Weest nuchter en waakzaam, want de duivel gaat rond als een briesende leeuw zoekende wie hij kan verslinden. Maar wat verstaan wij onder briesende leeuw?
Enkel de brute mishandelingen bij de vervolgde kerk, of zou het ook subtieler kunnen zijn?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door DDD »

Het is altijd goed om paniekverhalen kritisch te overdenken. Maar dat is niet hetzelfde als er geloof aan hechten.
Vrieskast
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2021, 20:30

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Vrieskast »

Terri schreef:Maar wat verstaan wij onder briesende leeuw?
Enkel de brute mishandelingen bij de vervolgde kerk, of zou het ook subtieler kunnen zijn?
Op zeer subtiele wijze de hele wereld trachten misleiden, vrees ik.
Word nuchter en waakzaam... ;)
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door HersteldHervormd »

Kleine rectificatie is wel op z’n plaats, we leven anno 2022.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door -DIA- »

Vrieskast schreef:Een inhoudelijk stuk dat ik vond op CIP.nl van evangelist Arjan Baan, waarin hij de vergelijking trekt tussen de tijd van Daniël en die van ons! Een stukje daaruit...

"Mindset-verandering
Voor deze mindset-verandering had hij drie specifieke dingen op het oog:
1. Verander de menukaart van deze jonge Joden, want dan zullen ze de spijswetten en alle andere (kleine) wetten van JHWH in de Thora snel vergeten.
2. Wijzig hun namen overeenkomstig de godencultus van Babel en neem elke verwijzing naar de God van Israël eruit weg.
3. Bombardeer deze jonge mannen met het onderwijs van de geschriften van de Chaldeeën, zodat de geest van Babel de harten en gedachten van deze jonge mannen zal vervullen.

Wie niet meewerkt, wordt buitengesloten
Dat was het plan van Nebukadnezar. Drie lange jaren zouden voldoende zijn om Daniël en zijn vrienden psychisch te breken en uiteindelijk te hervormen in hun denken. Koning Nebukadnezar en later koning Darius bouwden aan een groots imperium. Alles en iedereen moest voor hen op de knieën gaan. Tegenstanders werden in de vuuroven gegooid of kwamen in de leeuwenkuil terecht. Nebukadnezar is een type van de satan.

We herkennen de agenda van Gods tegenstander ook in onze tijd. Satan is een geraffineerde strateeg, een misleider, die het denken van de mens wil brainwashen overeenkomstig zijn agenda. Als God onze ogen opent, dan zien we dat de trukendoos van de tegenstander al die eeuwen nog steeds hetzelfde is. Anno 2021 bevinden wij ons ook te midden van een Great Reset, een wereldwijd programma van globalisten om alles te laten knielen voor het Babylonische wereldsysteem, de zogenaamde: ‘Nieuwe Wereld Orde’. De wereldorde waarbij Satan de touwtjes in handen heeft. Er is niets nieuws onder de zon!"

De link:
https://cip.nl/88901-nieuwjaarsboodscha ... reat-reset
Ik heb over de drie jongelingen in de vurige oven nog niet zo lang geleden een preek gehoord. Uit een onverdachte hoek, de rechterflank van de GG. Deze predikant zag de ernst van de zaken die nu spelen goed in. Het gaat onherroepelijk eens naar een uitsluiting van de ware Kerk. Dan komen de meelopers openbaar, en er zullen dan heel weinig meelopers zijn. Als je voor een oven staat die zevenmaal heter wordt gestookt... dan zullen velen geërgerd worden, en afvallen. De Kerk komt er zeker door, wordt gelouterd als goud door het vuur. Maar ziet de Kerk op zichzelf, dan vreest de Kerk ook wel te buigen, maar zalig die volhardt tot het einde, en dat kan allen het werk van God zijn. Anderzijds zijn er altijd meelopers geweest, die voor zichzelf verzekerd waren dat ze op de goede weg waren, en toch zullen horen: Gaat weg van Mij... Het past ons allen wel om onszelf nauw, ja zeer nauw te onderzoeken. Dat is ook naar de Schrift. Velen zullen immers menen in te gaan en niet kunnen. Hoe staat het met mij? Hoe staat het met u en met jou?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vrieskast
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2021, 20:30

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Vrieskast »

Mooie uitleg, DIA, waar ik het mee eens kan zijn, hoewel het niet om mijn interpretatie van de Bijbel gaat maar om wat uiteindelijk waar zal blijken te zijn. Hoe dus die eindtijd zich daadwerkelijk gaat afspelen, moeten we zien, evenals wie er uiteindelijk behouden zullen worden. Wat dat laatste betreft, denk ik, wie er in zijn of haar hart voor gaat om Christus te willen volgen en veel minder om subculturele omstandigheden zoals de soort christelijke kerk of gemeente waar je lid van bent, of dat je een huisgemeente hebt gevonden, dan wel nog helemaal niets hebt aangetroffen waarvan je meent dat je alleen op die manier christen kan zijn. Soms kan dat jaren duren, maar blijft de liefde voor het Evangelie bestaan door Christus... :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door -DIA- »

Vrieskast schreef:Mooie uitleg, DIA, waar ik het mee eens kan zijn, hoewel het niet om mijn interpretatie van de Bijbel gaat maar om wat uiteindelijk waar zal blijken te zijn. Hoe dus die eindtijd zich daadwerkelijk gaat afspelen, moeten we zien, evenals wie er uiteindelijk behouden zullen worden. Wat dat laatste betreft, denk ik, wie er in zijn of haar hart voor gaat om Christus te willen volgen en veel minder om subculturele omstandigheden zoals de soort christelijke kerk of gemeente waar je lid van bent, of dat je een huisgemeente hebt gevonden, dan wel nog helemaal niets hebt aangetroffen waarvan je meent dat je alleen op die manier christen kan zijn. Soms kan dat jaren duren, maar blijft de liefde voor het Evangelie bestaan door Christus... :)
Persoonlijk ben ik ruim interkerkelijk, d.w.z. dat het mij niets zegt of er op het bordje bij de kerk Gereformeerde Gemeente staat dan wel Verenigede Hersteld Oud Gereformeerd in Katholieke zin in Nederland en daarbuiten. *(de naam bestaat niet maar ik wil er maar mee zeggen dat het niet uitmaakt in welke kerk je zit, als daar de Waarheid maar wordt verkondigd). Ik voel wel goed dat de Kerk in Nederland verbroken ligt als beenderen aan de mond van een graf. Dat zou geen hete hoofden moeten geven, geen vechten voor kerkje A of kerkje B, maar een werkelijke verootmoediging waarin de schuld van de kerk echt schuld wordt, en we in de ootmoed mogen komen.
Als we nu de retoriek van de Franse president Macron horen denk ik wel dat dit voortkomt niet uit een onschuldig proberen de pandemie te boven te komen. Men heeft zijn zinnen gezet deze pandemie te overwinnen, zonder daar God voor nodig te hebben, en in feite horen we dan een antichristelijk denken, wat ons ook wel te denken moet geven. Misschien heb je het hoofdredactioneel commentaar in het RD gelezen? Als we deze dingen waarnemen kunnen we toch haast niet anders denken dan dat we in het laatste van het laatste der dagen leven, hoewel we vanzelf niet de tijd weten, maar letten op de tekenen die ons zijn gegeven. Wat zien we eigenlijk? In feite een gehele omkering van de scheppingsorde, en dat kan niet anders dan antichristelijk zijn. Over de antichrist wil ik niet wat zeggen, maar laten we toch ook de oude gedachte van de paus niet vergeten. De roomse kerk heeft al zo vaak getoond zich als een kameleon aan te passen bij de wereld. Een soort wereldkerk dus, met een man aan het hoofd. Letten we ook op zaken als hoe de paus ergens een zekere eenheid zoekt met protestanten en de islam. Waar in Berlijn de naam van Luther uit het straatbeeld moet verdwijnen hebben ze in het roomse Italië een plein naar Luther genoemd....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vrieskast
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2021, 20:30

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Vrieskast »

-DIA- schreef:Ik voel wel goed dat de Kerk in Nederland verbroken ligt als beenderen aan de mond van een graf. Dat zou geen hete hoofden moeten geven, geen vechten voor kerkje A of kerkje B, maar een werkelijke verootmoediging waarin de schuld van de kerk echt schuld wordt, en we in de ootmoed mogen komen.
Precies! Ik geloof ook wel dat dat aan 't gebeuren is. En dat uiteindelijk dan blijkt wie de ware christenen zijn. Ik zal ook niet zeggen, dat de kerk waar ik nu in zit dé ware kerk is, maar er is wel een directe klik tussen ons gekomen nog voordat we elkaar gezien hadden. Maar ook uit mijn evangelische jaren - mijn begin in het christendom - heb ik veel geleerd en ben ik gedoopt. En na die jaren heb ik als kerkloze nog veel meer kennis opgedaan door vooral veel zelfstudie.
-DIA- schreef:Als we nu de retoriek van de Franse president Macron horen denk ik wel dat dit voortkomt niet uit een onschuldig proberen de pandemie te boven te komen. Men heeft zijn zinnen gezet deze pandemie te overwinnen, zonder daar God voor nodig te hebben, en in feite horen we dan een antichristelijk denken, wat ons ook wel te denken moet geven.
Als men dat wil, dan mag men mij een wappie noemen, maar ik geloof niet dat dit een pandemie is zoals de pokken en de pest dat waren destijds. Dat is nu juist de grote truc van de duivel, evenals dat dit een vaccin zou zijn, wat men kosten wat het kost de hele wereld wil toedienen, en geen gentherapie.
-DIA- schreef:Misschien heb je het hoofdredactioneel commentaar in het RD gelezen?
Daar heb ik geen abonnement op genomen. Uiteraard is het ook ieders vrije keus om dat wél te doen.
-DIA- schreef:Als we deze dingen waarnemen kunnen we toch haast niet anders denken dan dat we in het laatste van het laatste der dagen leven, hoewel we vanzelf niet de tijd weten, maar letten op de tekenen die ons zijn gegeven. Wat zien we eigenlijk? In feite een gehele omkering van de scheppingsorde, en dat kan niet anders dan antichristelijk zijn.
Er zijn zeker dingen die me te denken geven en die ik als extreem zou aanduiden. Maar ik kijk tevens naar de oorzaken van extreem gedrag, en die liggen dan vaker dan eens niet op het terrein van het indruisen tegen de scheppingsorde, maar eerder op het gebied van non-acceptatie van het individu.
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door KDD »

Vrieskast schreef:Een inhoudelijk stuk dat ik vond op CIP.nl van evangelist Arjan Baan, waarin hij de vergelijking trekt tussen de tijd van Daniël en die van ons! Een stukje daaruit...

"Mindset-verandering
Voor deze mindset-verandering had hij drie specifieke dingen op het oog:
1. Verander de menukaart van deze jonge Joden, want dan zullen ze de spijswetten en alle andere (kleine) wetten van JHWH in de Thora snel vergeten.
2. Wijzig hun namen overeenkomstig de godencultus van Babel en neem elke verwijzing naar de God van Israël eruit weg.
3. Bombardeer deze jonge mannen met het onderwijs van de geschriften van de Chaldeeën, zodat de geest van Babel de harten en gedachten van deze jonge mannen zal vervullen.

Wie niet meewerkt, wordt buitengesloten
Dat was het plan van Nebukadnezar. Drie lange jaren zouden voldoende zijn om Daniël en zijn vrienden psychisch te breken en uiteindelijk te hervormen in hun denken. Koning Nebukadnezar en later koning Darius bouwden aan een groots imperium. Alles en iedereen moest voor hen op de knieën gaan. Tegenstanders werden in de vuuroven gegooid of kwamen in de leeuwenkuil terecht. Nebukadnezar is een type van de satan.

We herkennen de agenda van Gods tegenstander ook in onze tijd. Satan is een geraffineerde strateeg, een misleider, die het denken van de mens wil brainwashen overeenkomstig zijn agenda. Als God onze ogen opent, dan zien we dat de trukendoos van de tegenstander al die eeuwen nog steeds hetzelfde is. Anno 2021 bevinden wij ons ook te midden van een Great Reset, een wereldwijd programma van globalisten om alles te laten knielen voor het Babylonische wereldsysteem, de zogenaamde: ‘Nieuwe Wereld Orde’. De wereldorde waarbij Satan de touwtjes in handen heeft. Er is niets nieuws onder de zon!"

De link:
https://cip.nl/88901-nieuwjaarsboodscha ... reat-reset
Dit is gewoon vertaald van Dr. John Lennox’s boek over Daniel.
Willem87
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 nov 2020, 00:15

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Willem87 »

https://cip.nl/cip+/88976-christelijke- ... igrid-kaag

De persoon die voor Kaags huis stond met een fakkel.
Zie bovenstaand bericht. Dat is echt een geval het recht in eigen handen nemen.
Ik deel niet Kaags visie in de D66.
Maar de persoon die opgepakt is, is geen Daniël voorbeeld in ieder geval.
Alhoewel niemand kan zich vergelijken met deze bijbel heilige.
Zie op Jezus door Zijn gena en hij geve ons Zijn zegen.
Voor een verloren in zich zelf.
Zeg maar gewoon Willem.
Vrieskast
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2021, 20:30

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Vrieskast »

Willem87 schreef:De persoon die voor Kaags huis stond met een fakkel.
Zie bovenstaand bericht. Dat is echt een geval het recht in eigen handen nemen.
Deze man was ten einde raad, maar ik keur zijn actie ook niet goed en het heeft ook geen zin op deze manier actie te voeren.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Erik1960 »

Vrieskast schreef:
Willem87 schreef:De persoon die voor Kaags huis stond met een fakkel.
Zie bovenstaand bericht. Dat is echt een geval het recht in eigen handen nemen.
Deze man was ten einde raad, maar ik keur zijn actie ook niet goed en het heeft ook geen zin op deze manier actie te voeren.
Deze man stond eerst bij De Jonge voor de deur en wordt ook verdacht van het bedreigen van een hoge ambtenaar van Justitie in oktober vorig jaar. Ik zie eerder een patroon dan een ‘ten einde raad’.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Daniël te midden van een 'Great Reset'

Bericht door Bonny »

Vrieskast schreef:
Willem87 schreef:De persoon die voor Kaags huis stond met een fakkel.
Zie bovenstaand bericht. Dat is echt een geval het recht in eigen handen nemen.
Deze man was ten einde raad, maar ik keur zijn actie ook niet goed en het heeft ook geen zin op deze manier actie te voeren.
Max is niet ten einde raad, maar moet hoognodig onder deskundige behandeling geplaatst worden.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie