Bijzondere kerken in Nederland

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door Mara »

Wie over de Westersingel rijdt in Rotterdam, ziet daar een Chinese christelijke kerk.
Ik dacht dat die uniek was, maar er blijken meer locaties te zijn.
https://www.chinesekerk.nl/locaties

Dit las ik in Trouw:
"De Rotterdamse Chinese kerk heeft graag een lange, bijbelgetrouwe preek.
Bij het avondmaal klinkt door de koptelefoon zachtjes een vrouwenstem met licht Chinees accent. “Avondmaal is niet zomaar een ceremonie, het is een serieuze zaak”, vertaalt ze de woorden van Shen Dong Chen, voorganger in de Christelijke Gemeente in Rotterdam. “Alleen in Christus kun je je zonden belijden. We vieren daarom wekelijks avondmaal om Christus te herdenken.”
https://www.trouw.nl/nieuws/de-rotterda ... gle.com%2F

Wie kent ook een bijzondere christelijke gemeente in Nederland?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door Ditbenik »

Mara schreef:Wie over de Westersingel rijdt in Rotterdam, ziet daar een Chinese christelijke kerk.
Ik dacht dat die uniek was, maar er blijken meer locaties te zijn.
https://www.chinesekerk.nl/locaties

Dit las ik in Trouw:
"De Rotterdamse Chinese kerk heeft graag een lange, bijbelgetrouwe preek.
Bij het avondmaal klinkt door de koptelefoon zachtjes een vrouwenstem met licht Chinees accent. “Avondmaal is niet zomaar een ceremonie, het is een serieuze zaak”, vertaalt ze de woorden van Shen Dong Chen, voorganger in de Christelijke Gemeente in Rotterdam. “Alleen in Christus kun je je zonden belijden. We vieren daarom wekelijks avondmaal om Christus te herdenken.”
https://www.trouw.nl/nieuws/de-rotterda ... gle.com%2F

Wie kent ook een bijzondere christelijke gemeente in Nederland?
Er zijn er nog meer. Er zit ook een Chinese kerk in Limburg met locaties in Heerlen en Maastricht. Twee vrouwelijke voorgangers en een man (die ook zo heet). In andere zaken zoals de visie op het huwelijk zeer Bijbelgetrouw.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door Mistig »

Mara schreef:Wie over de Westersingel rijdt in Rotterdam, ziet daar een Chinese christelijke kerk.
Ik dacht dat die uniek was, maar er blijken meer locaties te zijn.
https://www.chinesekerk.nl/locaties

Dit las ik in Trouw:
"De Rotterdamse Chinese kerk heeft graag een lange, bijbelgetrouwe preek.
Bij het avondmaal klinkt door de koptelefoon zachtjes een vrouwenstem met licht Chinees accent. “Avondmaal is niet zomaar een ceremonie, het is een serieuze zaak”, vertaalt ze de woorden van Shen Dong Chen, voorganger in de Christelijke Gemeente in Rotterdam. “Alleen in Christus kun je je zonden belijden. We vieren daarom wekelijks avondmaal om Christus te herdenken.”
https://www.trouw.nl/nieuws/de-rotterda ... gle.com%2F

Wie kent ook een bijzondere christelijke gemeente in Nederland?
Vanuit onze gemeente (GG Capelle-MW) wordt al jaren catechisatie gegeven in deze Rotterdamse Gemeente. De catechismus wordt bijvoorbeeld ook doorgenomen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door J.C. Philpot »

Mistig schreef:Vanuit onze gemeente (GG Capelle-MW) wordt al jaren catechisatie gegeven in deze Rotterdamse Gemeente. De catechismus wordt bijvoorbeeld ook doorgenomen.
Mooi! Is er een officiele connectie, of zijn het gemeenteleden van jullie die op persoonlijke titel catechisatie geven?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door Mistig »

J.C. Philpot schreef:
Mistig schreef:Vanuit onze gemeente (GG Capelle-MW) wordt al jaren catechisatie gegeven in deze Rotterdamse Gemeente. De catechismus wordt bijvoorbeeld ook doorgenomen.
Mooi! Is er een officiele connectie, of zijn het gemeenteleden van jullie die op persoonlijke titel catechisatie geven?
Twee broeders uit de kerkenraad die dat doen. Het was een verzoek vanuit de Chinese gemeente zelf volgens mij. Ik dacht dat dit ontstaan is uit de contacten via het Evangelisatiewerk. Het staat bij ons ook altijd in het jaarverslag van onze gemeente. Dus je zou het een soort van officieel kunnen noemen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door Mara »

Mistig schreef: Vanuit onze gemeente (GG Capelle-MW) wordt al jaren catechisatie gegeven in deze Rotterdamse Gemeente. De catechismus wordt bijvoorbeeld ook doorgenomen.
Bijzonder zeg.
Laatst gewijzigd door Mara op 23 jul 2021, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Mistig schreef: Vanuit onze gemeente (GG Capelle-MW) wordt al jaren catechisatie gegeven in deze Rotterdamse Gemeente. De catechismus wordt bijvoorbeeld ook doorgenomen.
Bijzonder zeg. Is ook een vorm van evangelisatie.
Oei...
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Mara schreef:
Mistig schreef: Vanuit onze gemeente (GG Capelle-MW) wordt al jaren catechisatie gegeven in deze Rotterdamse Gemeente. De catechismus wordt bijvoorbeeld ook doorgenomen.
Bijzonder zeg. Is ook een vorm van evangelisatie.
Oei...
In de Gouwstraaat....?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door DDD »

Dat gebeurt natuurlijk in hun eigen kerkgebouw, neem ik aan. Dat zou anders toch gek zijn?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Dat gebeurt natuurlijk in hun eigen kerkgebouw, neem ik aan. Dat zou anders toch gek zijn?
Daar wist ik niets van... is het een plaatselijk initiatief?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door DDD »

:) Uiteraard.

Wie zou zich daar anders mee bemoeien? Het is toch ook niet iets om jezelf mee op de borst te slaan? Mistig noemt het gewoon en dan weet je dat voortaan.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door Mistig »

DDD schreef::) Uiteraard.

Wie zou zich daar anders mee bemoeien? Het is toch ook niet iets om jezelf mee op de borst te slaan? Mistig noemt het gewoon en dan weet je dat voortaan.
Zoiets inderdaad.
Het ging me er vooral om, om aan Mara te laten weten dat het gemeenten zijn die inderdaad best dichtbij ons liggen. En daar is dit een uiting van.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door J.C. Philpot »

Er zijn wel meer bijzondere kerken in Nederland, die voor ons onbekend zijn.

Zo ben ik eens (ongeveer 17 jaar geleden) bij een Soedanese gemeente geweest, en heb daarna bij de dominee gegeten. Was een bijzondere ervaring.

Hier in de Betuwe is bijvoorbeeld een Roemeense Baptistengemeente. Ik ben er nooit geweest, maar ik vind het wel intrigerend dat er gewoon een Roemeense Baptistengemeente is, terwijl de meeste christenen in de buurt daar geen weet van hebben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bijzondere kerken in Nederland

Bericht door Mara »

Mistig schreef:
DDD schreef::) Uiteraard.

Wie zou zich daar anders mee bemoeien? Het is toch ook niet iets om jezelf mee op de borst te slaan? Mistig noemt het gewoon en dan weet je dat voortaan.
Zoiets inderdaad.
Het ging me er vooral om, om aan Mara te laten weten dat het gemeenten zijn die inderdaad best dichtbij ons liggen. En daar is dit een uiting van.
Alhoewel ik redelijk bekend ben met deze gemeente, wist ik dit niet.
Mooi initiatief!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie