Kerkgang aanstaande zondag?

Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Amstelodamense »

merel schreef:Aankomende zondag weer fijn diensten via YouTube. Moet je nagaan hoe onthand we waren geweest als deze pandemie 20 jaar eerder was geweest.
Precies. Al blijft het natuurlijk een second best
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Hollander »

Amstelodamense schreef:Je hebt het over kerkelijke besluiten om bepaalde goodwill te creëeren. Dat is op z’n minst een insinuatie
Nee.

Als ik zeg: Het is per definitie niet goed voor christenen om door rood licht te rijden.
Dan insinueer ik toch niet dat christenen door rood licht rijden?

Maar goed, lees jij erin wat je wilt. Je verwijten richting Pierre en mij zijn op z'n minst kort door de bocht. En dat mag hoor. ;)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door pierre27 »

Hollander schreef:
Amstelodamense schreef:
Valcke schreef:Nou nou... arrogantie, hoogmoed... De pot verwijt de ketel.
(Dan toch liever de ketel.)
Pierre heeft het over ogen die hiervoor nog gesloten zijn. Dat noem ik arrogantie ja. Zo van: mijn ogen zijn wel open.
Wie zegt dat @pierre27 over de geopende ogen sprak in het kader van de eerste zin?
Ik vermoed zelf dat Pierre primair doelde op de uitspraak dat de buitenwereld per definitie niet zal klappen voor principiële besluiten van christenen.

En verder als je het over mijn uitspraak hebt, dan wind jij je enorm op over een door jouzelf gemaakte interpretatie die niet in mijn woorden ligt. Lees maar eens nauwkeurig terug voordat je zo fel van leer trekt met woorden als "arrogantie" en "hoogmoed".
Exact, daar doelde ik op. Maar de toon in deze posting is niet helemaal de mijne dus ik laat hem/haar gewoon in de benodigde waarde.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Jantje »

Valcke schreef:Nou nou... arrogantie, hoogmoed... De pot verwijt de ketel.
(Dan toch liever de ketel.)
:yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Mistig »

Amstelodamense schreef:https://www.gergemamersfoort.nl/mp3/202 ... nload=true

Graag wil ik deze preek delen. Luister vanaf minuut 14, daar zegt ds. Visscher hele wijze woorden.
Verstandige man, dat blijkt maar weer.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door HersteldHervormd »

Amstelodamense schreef:https://www.gergemamersfoort.nl/mp3/202 ... nload=true

Graag wil ik deze preek delen. Luister vanaf minuut 14, daar zegt ds. Visscher hele wijze woorden.
Besmettings percentage is 0,3% van alle Corona gevallen. En die deel je dan samen met tempels, moskeeën, synagoges etc. Maargoed, laten we allemaal lekker thuis zitten! En verstandig doen, ik denk dat de kerk nooit meer zal zijn zoals hoe die was. Tenminste, er zal verschil zijn van voor de corona, en daarna. En dat is een gevaar wat ook veel mensen niet zien. Die bagataliseren de effecten van deze dingen. Wees nou eens eerlijk, hoe erg het eigenlijk is, maar het thuis zitten went toch ergens wel, hoe onnatuurlijk het ook is.

En de duivel is hier blij mee hoor. Maar de Heere niet. Dat weet ik zeker.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Amstelodamense »

Hollander schreef:
Amstelodamense schreef:Je hebt het over kerkelijke besluiten om bepaalde goodwill te creëeren. Dat is op z’n minst een insinuatie
Nee.

Als ik zeg: Het is per definitie niet goed voor christenen om door rood licht te rijden.
Dan insinueer ik toch niet dat christenen door rood licht rijden?

Maar goed, lees jij erin wat je wilt. Je verwijten richting Pierre en mij zijn op z'n minst kort door de bocht. En dat mag hoor. ;)
Maar waarom wil je stellen dat het per definitie niet goed is voor kerken om besluiten te nemen die goodwill kweken? Luister die preek van ds Visscher maar eens. Hij stelt juist letterlijk dat we als christen het braafste jongetje van de klas zouden moeten zijn.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Amstelodamense »

HersteldHervormd schreef:
Amstelodamense schreef:https://www.gergemamersfoort.nl/mp3/202 ... nload=true

Graag wil ik deze preek delen. Luister vanaf minuut 14, daar zegt ds. Visscher hele wijze woorden.
Besmettings percentage is 0,3% van alle Corona gevallen. En die deel je dan samen met tempels, moskeeën, synagoges etc. Maargoed, laten we allemaal lekker thuis zitten! En verstandig doen, ik denk dat de kerk nooit meer zal zijn zoals hoe die was. Tenminste, er zal verschil zijn van voor de corona, en daarna. En dat is een gevaar wat ook veel mensen niet zien. Die bagataliseren de effecten van deze dingen. Wees nou eens eerlijk, hoe erg het eigenlijk is, maar het thuis zitten went toch ergens wel, hoe onnatuurlijk het ook is.

En de duivel is hier blij mee hoor. Maar de Heere niet. Dat weet ik zeker.
Hoe kun jij dat zo zeker weten? En we gaan helemaal niet lekker allemaal thuis zitten....

Niemand vindt dit lekker, doe toch niet zo raar
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door merel »

Ik vind het ook erg overtrokken.

En misschien haken mensen inderdaad nu af. De vraag is echter of deze mensen al niet afgehaakt waren, maar de fysieke stap alleen nog niet gezet hadden.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door HersteldHervormd »

Dat geeft niet, jullie mogen het overdreven of wat dan ook vinden. Maar ik vind het zeer zorgwekkend.

Waar lees je in de Bijbel dat Jezus mensen op een afstand houd? En dan niet perse in de letterlijke zin. Ik bedoel, de Heere Jezus predikte ook door het hele land. En was ook onder het volk. Wij zijn nu als gemeente allemaal gescheiden.

Maar laten we toch niet twisten, dat maakt het alleen maar erger. En ik begrijp jullie zorgen ook wel. Natuurlijk moeten we ons verstand gebruiken. Maar ik denk dat de 30 personen regel overtrokken is. Jullie zien dat anders, dat geeft niet. Maar ik heb ook zorgen over de gevolgen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Amstelodamense »

HersteldHervormd schreef:Dat geeft niet, jullie mogen het overdreven of wat dan ook vinden. Maar ik vind het zeer zorgwekkend.

Waar lees je in de Bijbel dat Jezus mensen op een afstand houd? En dan niet perse in de letterlijke zin. Ik bedoel, de Heere Jezus predikte ook door het hele land. En was ook onder het volk. Wij zijn nu als gemeente allemaal gescheiden.

Maar laten we toch niet twisten, dat maakt het alleen maar erger. En ik begrijp jullie zorgen ook wel. Natuurlijk moeten we ons verstand gebruiken. Maar ik denk dat de 30 personen regel overtrokken is. Jullie zien dat anders, dat geeft niet. Maar ik heb ook zorgen over de gevolgen.
Ik snap je zorgen ook wel hoor. Sterkte in alles, ik hoop en bid dat we binnenkort weer normaal naar de kerk kunnen. Al is het echt hopen en bidden, als ik de cijfers zie dan baart dat me wel zorgen
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Ad Anker »

Mistig schreef:
Amstelodamense schreef:https://www.gergemamersfoort.nl/mp3/202 ... nload=true

Graag wil ik deze preek delen. Luister vanaf minuut 14, daar zegt ds. Visscher hele wijze woorden.
Verstandige man, dat blijkt maar weer.
Indrukwekkend mooi. Dank voor het delen!
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door HersteldHervormd »

Amstelodamense schreef:
HersteldHervormd schreef:Dat geeft niet, jullie mogen het overdreven of wat dan ook vinden. Maar ik vind het zeer zorgwekkend.

Waar lees je in de Bijbel dat Jezus mensen op een afstand houd? En dan niet perse in de letterlijke zin. Ik bedoel, de Heere Jezus predikte ook door het hele land. En was ook onder het volk. Wij zijn nu als gemeente allemaal gescheiden.

Maar laten we toch niet twisten, dat maakt het alleen maar erger. En ik begrijp jullie zorgen ook wel. Natuurlijk moeten we ons verstand gebruiken. Maar ik denk dat de 30 personen regel overtrokken is. Jullie zien dat anders, dat geeft niet. Maar ik heb ook zorgen over de gevolgen.
Ik snap je zorgen ook wel hoor. Sterkte in alles, ik hoop en bid dat we binnenkort weer normaal naar de kerk kunnen. Al is het echt hopen en bidden, als ik de cijfers zie dan baart dat me wel zorgen
Dankjewel. Laten we inderdaad in het gebed de toevlucht nemen tot die Heere Jezus. Die boven alles staat. Wat zijn we weer nietig. Hij staat boven alles. Ook boven de Corona crisis. Vertrouwen hebben...

https://www.youtube.com/watch?v=Y9Lt0-JT8Pw
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door pierre27 »

Amstelodamense schreef:https://www.gergemamersfoort.nl/mp3/202 ... nload=true

Graag wil ik deze preek delen. Luister vanaf minuut 14, daar zegt ds. Visscher hele wijze woorden.
Mooie preek, zoals al aangehaald, inderdaad een wijze prediker. Bedankt voor het delen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:
Mistig schreef:
Amstelodamense schreef:https://www.gergemamersfoort.nl/mp3/202 ... nload=true

Graag wil ik deze preek delen. Luister vanaf minuut 14, daar zegt ds. Visscher hele wijze woorden.
Verstandige man, dat blijkt maar weer.
Indrukwekkend mooi. Dank voor het delen!
Heel mooi hoe hij dit verwoord!
Plaats reactie