Maatregelen overheid

De maatregelen vanuit de overheid t.a.v. kerken zijn terecht!

Eens
9
15%
Oneens
52
84%
Geen mening
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 62

Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Maatregelen overheid

Bericht door Piet Puk »

Laat jullie mening maar weten!
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 06 okt 2020, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen overheid

Bericht door J.C. Philpot »

Oneens. Het is waanzin dat een kerk met 3000 zitplaatsen hetzelfde maximum zou moeten hebben als een kleine kerk met 150 zitplaatsen.

De regering is doodsbang voor de publieke opinie, en zwicht. De oppositie daarintegen maakt gebruik van damagogie en populisme. Dat is 1 van de grootste nadelen van de democratie.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen overheid

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:Oneens. Het is waanzin dat een kerk met 3000 zitplaatsen hetzelfde maximum zou moeten hebben als een kleine kerk met 150 zitplaatsen.

De regering is doodsbang voor de publieke opinie, en zwicht. De oppositie daarintegen maakt gebruik van damagogie en populisme. Dat is 1 van de grootste nadelen van de democratie.
Precies!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Jantje »

Exact.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Panny »

De maximaal 30 mensen regel is kinderachtig.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Hollander »

Ik vind de nieuwe afspraken:
- buiten proportioneel;
- ongefundeerd.

Tegelijk geldt wel dat de bloeitijden van de kerk doorgaans was na een periode van crisis en externe druk. In die zin kan hierdoor ook een zuiverende werking plaatsvinden. Terug naar een totale geloofsafhankelijkheid van God de Vader, Zijn Zoon Jezus Christus door de werking van de Heilige Geest.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Germanicus »

Op Facebook schreef ik er dit over:

'Men moet aan God meer gehoorzaam zijn dan aan de mensen.' (Handelingen 5:29b)

Wat een disproportionele en onverteerbare politiek gemotiveerde (!) maatregel, nota bene tot stand gekomen in overleg met het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken, dat zich er vrijwillig aan zegt te committeren.

Om inhoudelijke en pastorale redenen kunnen kerkelijke gemeenten mijns inziens niet anders dit 'dringende advies' NIET opvolgen en moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen om de gemeenten te bewaren rondom het Woord en bij elkaar.

En last but not least: laten we blijven bidden om wijsheid voor de kerken en de overheid! Graag sluit ik me aan bij de gebedsoproep van Nieske Selles ten Brinke.
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Hendrikus »

Piet Puk schreef:Laat jullie mening maar weten!
De kop boven de poll deugt niet. Een maatregel is terecht, maatregelen (meervoud) zijn terecht - of niet.
~~Soli Deo Gloria~~
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Piet Puk »

Hendrikus schreef:
Piet Puk schreef:Laat jullie mening maar weten!
De kop boven de poll deugt niet. Een maatregel is terecht, maatregelen (meervoud) zijn terecht - of niet.
Aangepast!
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Adagio »

Hendrikus schreef:De kop boven de poll deugt niet. Een maatregel is terecht, maatregelen zijn terecht - of niet.
Waren ze zoek geraakt?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen overheid

Bericht door -DIA- »

Adagio schreef:
Hendrikus schreef:De kop boven de poll deugt niet. Een maatregel is terecht, maatregelen zijn terecht - of niet.
Waren ze zoek geraakt?
We weten dat hier geen antwoord op komt...
Dat leert de ervaring...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Zita »

Ontopic, aub!
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen overheid

Bericht door -DIA- »

Gaat de overheid te ver in hun beleid om de kerkdiensten in te perken?
Een 'dominese' hoorde ik in een nieuwsprogramma van de 'staatsomroep' zeggen dat dit niet het geval was.

En was de kerk in Staphorst werkelijk bewust in overtreding? Of... hebben de nieuwsmedia dit bewust zo gebracht.
Van heel nabij weet ik dat men zich in Staphorst aan de regels heeft gehouden. Zo, dat als Staphorst in overtreding was, veel reformatorische kerken dit zijn geweest.

Ik zie dat hier juist uitgerekend de reformatorische kerken met argusogen worden gevolgd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen overheid

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Gaat de overheid te ver in hun beleid om de kerkdiensten in te perken?
Een 'dominese' hoorde ik in een nieuwsprogramma van de 'staatsomroep' zeggen dat dit niet het geval was.

En was de kerk in Staphorst werkelijk bewust in overtreding? Of... hebben de nieuwsmedia dit bewust zo gebracht.
Van heel nabij weet ik dat men zich in Staphorst aan de regels heeft gehouden. Zo, dat als Staphorst in overtreding was, veel reformatorische kerken dit zijn geweest.

Ik zie dat hier juist uitgerekend de reformatorische kerken met argusogen worden gevolgd.
Naar de letter van de noodverordening was men niet in overtreding, als men 1,5 meter afstand heeft gehouden tussen huishoudens.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen overheid

Bericht door merel »

Een hoop kou zou uit de lucht zijn gehaald, als men de pers normaal te woord zouden hebben gestaan en de kerk zouden hebben laten zien en de genomen maatregelen zouden hebben benoemd. Nu maakten ze een karikatuur van zichzelf door te snauwen dat je niet op zondag mag filmen en te slaan met een paraplu.
Plaats reactie