De koster en de organist

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De koster en de organist

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:Mij lijkt het wel goed om in zwart pak te gaan. Stropdas kan variëren. Zelf heb ik het in andere gemeenten wel eens gehad dat aan mij gevraagd werd of ik koster was. Blijkbaar zien veel mensen bij een donker pak je aan dat je 'in functie' bent.
Waarom draag je een donker pak als ik vragen mag ?
Omdat ik lichte kleuren niet graag draag en het ook niet vind staan bij me.
Dragen de mensen bij jullie veel zwart ?
Bij ons nagenoeg alleen de ouderlingen
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De koster en de organist

Bericht door samanthi »

Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:Mij lijkt het wel goed om in zwart pak te gaan. Stropdas kan variëren. Zelf heb ik het in andere gemeenten wel eens gehad dat aan mij gevraagd werd of ik koster was. Blijkbaar zien veel mensen bij een donker pak je aan dat je 'in functie' bent.
Waarom draag je een donker pak als ik vragen mag ?
Omdat ik lichte kleuren niet graag draag en het ook niet vind staan bij me.
Dragen de mensen bij jullie veel zwart ?
Bij ons nagenoeg alleen de ouderlingen
De hele kerkenraad, de predikant en wat oudere mensen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: De koster en de organist

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:
pierre27 schreef:
Orchidee schreef:Ben toch heel blij met onze mannelijke én vrouwelijke kosters en organisten (op dit moment geen vrouwelijke organist maar die zijn er wél geweest)
En ik zou het ook heel vreemd vinden als de koster in het zwart gekleed moet gaan.
Lekker hoor,, er geeft een kind over en de koster moet in zijn of haar zwarte pak de boel fatsoeneren Afbeelding
Erg vriendelijk en gastvrij komt het ook niet over!
Bizar alsof iemand in het zwart niet vriendelijk of gastvrij kan zijn. Bij ons alle de 4 kosters gewoon in een zwart pak, lekker verschillende dassen erbij. Vriendelijke en gastvrije mensen ook nog. Ik zou wat minder overdreven gaan doen als ik jou was.
Wie overdrijft hier nu? Afbeelding
Jij blijkbaar omdat jij vriendelijk en gastvrij niet in combinatie met een zwart pak kan zien. Of ik moet het fout gelezen hebben.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: RE: Re: De koster en de organist

Bericht door Mistig »

pierre27 schreef:
Orchidee schreef:
pierre27 schreef:
Orchidee schreef:Ben toch heel blij met onze mannelijke én vrouwelijke kosters en organisten (op dit moment geen vrouwelijke organist maar die zijn er wél geweest)
En ik zou het ook heel vreemd vinden als de koster in het zwart gekleed moet gaan.
Lekker hoor,, er geeft een kind over en de koster moet in zijn of haar zwarte pak de boel fatsoeneren Afbeelding
Erg vriendelijk en gastvrij komt het ook niet over!
Bizar alsof iemand in het zwart niet vriendelijk of gastvrij kan zijn. Bij ons alle de 4 kosters gewoon in een zwart pak, lekker verschillende dassen erbij. Vriendelijke en gastvrije mensen ook nog. Ik zou wat minder overdreven gaan doen als ik jou was.
Wie overdrijft hier nu? Afbeelding
Jij blijkbaar omdat jij vriendelijk en gastvrij niet in combinatie met een zwart pak kan zien. Of ik moet het fout gelezen hebben.
Zo las ik het ook. Vind het ook een bijzondere redenering.

Hoewel zwart wat mij betreft geen 'must' is, hebben wij vier 'zwarte kosters'. Deze zijn uitermate vriendelijk.

Overigens liep onze nieuwe (per 01-08) hulpkoster in een blauw pak afgelopen zondag.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De koster en de organist

Bericht door Zita »

Gaat het nu serieus al 7 pagina's over de kleur van het kostuum van de koster? :bobo
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De koster en de organist

Bericht door pierre27 »

Zita schreef:Gaat het nu serieus al 7 pagina's over de kleur van het kostuum van de koster? :bobo
Goed gezien ja.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: De koster en de organist

Bericht door Bezorgd »

Mistig schreef:[

Hoewel zwart wat mij betreft geen 'must' is, hebben wij vier 'zwarte kosters'. Deze zijn uitermate vriendelijk.

.
Bijzonder.
De enige keer dat ik een zwarte koster tegenkwam , was tijdens een kerkdienst in Kenia.
En uiteraard was deze man heel vriendelijk. Dat lijkt me logisch.
Boze kosters komen alleen voor in boekjes.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De koster en de organist

Bericht door Ad Anker »

pierre27 schreef:
Zita schreef:Gaat het nu serieus al 7 pagina's over de kleur van het kostuum van de koster? :bobo
Goed gezien ja.
Ik ben inmiddels corona hulpkoster. En heb een zwart pak aan. Al was dat geen vereiste bij aanstelling. Althans, die voorwaarde is me niet medegedeeld.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De koster en de organist

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef:Ik ben inmiddels corona hulpkoster. En heb een zwart pak aan. Al was dat geen vereiste bij aanstelling. Althans, die voorwaarde is me niet medegedeeld.
:super Wederom een bewijs dat er ook vriendelijke kosters in zwart pak zijn ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De koster en de organist

Bericht door Geytenbeekje »

Ik vind mensen in een zwart pak zo ouderlijk er uit zien.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: De koster en de organist

Bericht door Isala »

Ad Anker schreef:Ik ben inmiddels corona hulpkoster. En heb een zwart pak aan. Al was dat geen vereiste bij aanstelling. Althans, die voorwaarde is me niet medegedeeld.
Doe je het dan omdat het gebruikelijk is en je geen aanstoot wilt geven?
Of heb je een misschien andere motivatie voor een zwart pak, als het geen vereiste is?

Ik vroeg me af: vinden jullie koster zijn een roeping? Of een baan/werk?
Hora est!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De koster en de organist

Bericht door Tiberius »

Alle drie, mag dat ook?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De koster en de organist

Bericht door Ad Anker »

Isala schreef:
Ad Anker schreef:Ik ben inmiddels corona hulpkoster. En heb een zwart pak aan. Al was dat geen vereiste bij aanstelling. Althans, die voorwaarde is me niet medegedeeld.
Doe je het dan omdat het gebruikelijk is en je geen aanstoot wilt geven?
Of heb je een misschien andere motivatie voor een zwart pak, als het geen vereiste is?

Ik vroeg me af: vinden jullie koster zijn een roeping? Of een baan/werk?
Het is een baan. En een goddelijk beroep. Ik pas me aan door een zwart pak te dragen. Een andere tijdelijke hulpkoster doet dat niet, wat ik volledig respecteer. Ik draag overigens vaker een zwart pak naar de kerk, omdat ik dat netjes vind.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De koster en de organist

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Het is een baan. En een goddelijk beroep. Ik pas me aan door een zwart pak te dragen. Een andere tijdelijke hulpkoster doet dat niet, wat ik volledig respecteer. Ik draag overigens vaker een zwart pak naar de kerk, omdat ik dat netjes vind.
Heel netjes. Welke kleur stropdas draag je? Daar was ik eigenlijk nog veel benieuwder naar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De koster en de organist

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Het is een baan. En een goddelijk beroep. Ik pas me aan door een zwart pak te dragen. Een andere tijdelijke hulpkoster doet dat niet, wat ik volledig respecteer. Ik draag overigens vaker een zwart pak naar de kerk, omdat ik dat netjes vind.
Heel netjes. Welke kleur stropdas draag je? Daar was ik eigenlijk nog veel benieuwder naar.
Ik hoop ook dat het antwoord op deze vraag vanavond nog komt. Dat bespaard me een slapeloze nacht :D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie