Vergoeding spreekbeurt

Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Piet Puk »

Vertel maar. Is 15 euro genoeg of toch te weinig? Of was dit zo'n belabberde of slechte (s)preekbeurt waar ik DDD wel eens over hoor :humhihi

https://cip.nl/cip+/73587-ds-j-belder-n ... 6ekwkFIhaU
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 16 jun 2020, 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vergoeding predikant

Bericht door Tiberius »

Topictitel klopt niet, want de column van ds. Belder gaat niet over een preek maar over een spreekbeurt.
Voor een preek is €90 excl. reiskosten de richtlijn. Zoiets is voor een spreekbeurt ook billijk.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vergoeding predikant

Bericht door Nathanaël »

Tiberius schreef:Topictitel klopt niet, want de column van ds. Belder gaat niet over een preek maar over een spreekbeurt.
Voor een preek is €90 excl. reiskosten de richtlijn. Zoiets is voor een spreekbeurt ook billijk.
Dat is in de CGK zo, in de PKN is het op dit moment €133, al hanteren sommige gemeentes de tarieven van eerdere jaren, maar dat maakt niet zo heel veel verschil.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door J.C. Philpot »

Voor Catechese (dat is denk ik het meest te vergelijken met deze werkzaamheden) geld in de PKN:
€ 48,73 per uur catechese waarbij de tijd voor voorbereiding en reizen niet apart wordt vergoed
Bron: https://protestantsekerk.nftest.nl/down ... 202019.pdf

In het geval van een preek zou het zijn geweest: 130 euro + reiskosten (situatie 2019). Ik begrijp van Nathanael dat het nu 133 euro is.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 16 jun 2020, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Marion »

In de GG, zo vertelde mij een ontvanger ;) , 230,-- per preekbeurt excl. kilometervergoeding.
Na aftrek van belasting, en rekenend met de tijd die men vaak onderweg is voor een dienst, en de voorbereiding, een schijntje.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Orchidee »

Ik wil best een paar uur werken voor 100€ hoor incl. reiskosten.
Ik verdien het wel maar krijg het niet

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Nathanaël »

J.C. Philpot schreef:Voor Catechese (dat is denk ik het meest te vergelijken met deze werkzaamheden) geld in de PKN:
€ 48,73 per uur catechese waarbij de tijd voor voorbereiding en reizen niet apart wordt vergoed
Bron: https://protestantsekerk.nftest.nl/down ... 202019.pdf

In het geval van een preek zou het zijn geweest: 130 euro + reiskosten (situatie 2019). Ik begrijp van Nathanael dat het nu 133 euro is.
Het standaardbedrag voor hulpwerkzaamheden is ongeveer €30 per uur, als het werkzaamheden zijn waar voorbereiding noodzakelijk is (dus catechese of kringwerk e.d.) dan geldt een factor 1,5. (Blijkbaar gaat men er vanuit dat voor een uur catechese een half uur voorbereiding nodig is.) Daardoor kom je inderdaad op die ong. €45 uit. Ieder jaar gaat dat weer een beetje omhoog. De vergoeding voor een preekbeurt stijgt de afgelopen tijd met €3 per jaar. Vandaag dat sommige gemeentes €124 geven, anderen €127, €130 of €133. Net afhankelijk van wanneer er weer eens iemand grondig naar kijkt :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Tiberius »

Marion schreef:In de GG, zo vertelde mij een ontvanger ;) , 230,-- per preekbeurt excl. kilometervergoeding.
Na aftrek van belasting, en rekenend met de tijd die men vaak onderweg is voor een dienst, en de voorbereiding, een schijntje.
Kom er maar in, @DDD.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door samanthi »

Marion schreef:In de GG, zo vertelde mij een ontvanger ;) , 230,-- per preekbeurt excl. kilometervergoeding.
Na aftrek van belasting, en rekenend met de tijd die men vaak onderweg is voor een dienst, en de voorbereiding, een schijntje.
Ik denk dat Paulus er anders over denkt, vanuit de gene die de dominee uitnodigen staat er een dorsende os zul je niet muilbanden, maar de Heere Jezus zelf zegt bij de uitzending van de twaalven:
Lucas 10

8 En in wat stad gij zult ingaan, en zij u ontvangen, eet hetgeen ulieden voorgezet wordt.

Dus niet om meer vragen of morren dat het te weinig is.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Marion schreef:In de GG, zo vertelde mij een ontvanger ;) , 230,-- per preekbeurt excl. kilometervergoeding.
Na aftrek van belasting, en rekenend met de tijd die men vaak onderweg is voor een dienst, en de voorbereiding, een schijntje.
Kom er maar in, @DDD.
Wat heeft @DDD hier voor zinnigs over te melden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Zeeuw »

Marion schreef:In de GG, zo vertelde mij een ontvanger ;) , 230,-- per preekbeurt excl. kilometervergoeding.
Na aftrek van belasting, en rekenend met de tijd die men vaak onderweg is voor een dienst, en de voorbereiding, een schijntje.
Gelukkig dat er ook een fijn basissalaris is.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Herman »

Wil je erop vooruitgaan in de wereld, dan moet je geen predikant worden.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door -DIA- »

Geen idee wat een gastspreker ontvangt. We hadden best vaak sprekers op uitnodiging van de Volwassenenvereniging. Het enige wat zichtbaar was, was de bos bloemen voor mevrouw, en als het een vrouw betrof wellicht voor haarzelf... Dat werd er dan niet bij gezegd. De kilometerkosten zullen zeker ook vergoedt worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door Bezorgd »

Herman schreef:Wil je erop vooruitgaan in de wereld, dan moet je geen predikant worden.

Binnen de GG zijn er veel die meer verdienen dan in hun vorige functie.
Binnen andere kerkverbanden ligt dat soms wel anders.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vergoeding spreekbeurt

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Ik wil best een paar uur werken voor 100€ hoor incl. reiskosten.
Ik verdien het wel maar krijg het nietAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
:humhihi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie