Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Bertiel »

ook daar is veel kritiek op
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

Bertiel schreef:ook daar is veel kritiek op
Da's meestal door mensen die staan op de rand van de reformatorische gezindte, en er dreigen vanaf te vallen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Bertiel »

Jantje schreef:
Bertiel schreef:ook daar is veel kritiek op
Da's meestal door mensen die staan op de rand van de reformatorische gezindte, en er dreigen vanaf te vallen.
dat klopt, ter rechter zijde wel te verstaan (daar waar ik het over heb)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door crossmountain »

Bertiel schreef:
Jantje schreef:
Bertiel schreef:ook daar is veel kritiek op
Da's meestal door mensen die staan op de rand van de reformatorische gezindte, en er dreigen vanaf te vallen.
dat klopt, ter rechter zijde wel te verstaan (daar waar ik het over heb)
Dat denk ik inderdaad ook. Dat het RD meer kritiek krijgt vanuit de rechterflank. Zelfde geldt voor Daniel van de GG die krijgt vooral kritiek uit de rechterflank, daarentegen de Saambinder juist weer van de linkerflank (als die hem überhaupt nog lezen). Wat dat betreft is het de Saambinder helaas niet gelukt om de titel in praktijk te brengen.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Erskinees »

Ook juist in de rechterflank wordt 'ie de laatste jaren niet als samenbindend, zeurderig en soms erg sociologisch en politiekgericht ervaren. Wordt vooral nog gelezen voor de nieuwtjes. De kritiek op dit blad komt uit beide hoeken en is m.i. van beide kanten terecht. Ik heb het idee dat de Saambinder hem gewoon net niet meer is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

crossmountain schreef:
Bertiel schreef:
Jantje schreef:
Bertiel schreef:ook daar is veel kritiek op
Da's meestal door mensen die staan op de rand van de reformatorische gezindte, en er dreigen vanaf te vallen.
dat klopt, ter rechter zijde wel te verstaan (daar waar ik het over heb)
Dat denk ik inderdaad ook. Dat het RD meer kritiek krijgt vanuit de rechterflank. Zelfde geldt voor Daniel van de GG die krijgt vooral kritiek uit de rechterflank, daarentegen de Saambinder juist weer van de linkerflank (als die hem überhaupt nog lezen). Wat dat betreft is het de Saambinder helaas niet gelukt om de titel in praktijk te brengen.
Je kunt zowel ter linker- als ter rechterzijde in de gracht vallen: vallen in de wereld of vallen in de godsdienst.

Overigens zijn er ook genoeg mensen ter linkerzijde die niet eens een abonnement nemen op het RD hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door gallio »

Jantje schreef: Overigens zijn er ook genoeg mensen ter linkerzijde die niet eens een abonnement nemen op het RD hoor.
Misschien gaat het ook helemaal niet over links en rechts maar dat men het kwalitatief geen goede krant vindt. Ik snap wel dat jij alles graag bekijkt door de bril van links, rechts, midden en alle gradaties die je daartussen kunt bedenken, maar dat gaat echt niet altijd op.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:Ook juist in de rechterflank wordt 'ie de laatste jaren niet als samenbindend, zeurderig en soms erg sociologisch en politiekgericht ervaren. Wordt vooral nog gelezen voor de nieuwtjes. De kritiek op dit blad komt uit beide hoeken en is m.i. van beide kanten terecht. Ik heb het idee dat de Saambinder hem gewoon net niet meer is.
Wat heeft de rechterflank dan voor problemen met de Saambinder?

Ik overweeg in de nabije toekomst in ieder geval ook een abonnement te nemen op De Wachter Sions.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:Ik overweeg in de nabije toekomst in ieder geval ook een abonnement te nemen op De Wachter Sions.
Ik hoor goede berichten over dat blad.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:Ik overweeg in de nabije toekomst in ieder geval ook een abonnement te nemen op De Wachter Sions.
Ik hoor goede berichten over dat blad.
Ik ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Mistig »

J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:Ik overweeg in de nabije toekomst in ieder geval ook een abonnement te nemen op De Wachter Sions.
Ik hoor goede berichten over dat blad.
Wij ook. We hebben toen een abonnement genomen.
Viel toch tegen eigenlijk...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door J.C. Philpot »

Mistig schreef:Wij ook. We hebben toen een abonnement genomen.
Viel toch tegen eigenlijk...
Ik ben benieuwd wat het precies was dat jullie tegenviel. Kun je daar iets over zeggen?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Erskinees »

Hier ook. We hebben DWS een tijdje doorgespeeld gekregen van familie, door de goede ervaringen van hen. Vooral de meditaties van ds. Roos en (praktische) vertaalde stukjes van de puriteinen heb ik echt als positief ervaren! Ook worden er in DWS geen hele sociologische verhalen over de GKV of PKN geschreven, of iedere politieke gebeurtenis uitgelicht. Maar als niet GGIN-er vind ik het, ondanks de soms mooie meditatieve stukjes (al wisselde dat ook wel weer), niet waard om het te lezen er en een abbo op te nemen. Het blijft uiteindelijk een denominatienieuwsblad, overigens is daar niets mis mee(!). Maar als externe vind ik het dan niet waard om structureel te lezen. Komt wellicht ook omdat ik me nauwer verbonden weet aan de HHK of BhP.

Kortom: ik ben niet negatief getoonzet over DWS, maar voor mezelf viel het tegen om het structureel te lezen.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 15 mei 2020, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Mistig »

J.C. Philpot schreef:
Mistig schreef:Wij ook. We hebben toen een abonnement genomen.
Viel toch tegen eigenlijk...
Ik ben benieuwd wat het precies was dat jullie tegenviel. Kun je daar iets over zeggen?
Zie het bericht van Erskinees.

Daarnaast staan er ook artikelen in die zeker geen herkenning gaven.
Bijvoorbeeld, rond het uitkomen van het boekje over Wet en Evangelie.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Mag je als kerk een filter verplicht stellen

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:
Mistig schreef:Wij ook. We hebben toen een abonnement genomen.
Viel toch tegen eigenlijk...
Ik ben benieuwd wat het precies was dat jullie tegenviel. Kun je daar iets over zeggen?
De standenleer.
Maar wellicht dat ik er nu wel iets anders over denk, maar ik denk niet dat ik een abbo voor de 2e x neem.
Plaats reactie