Maatregelen kerk ivm coronavirus

Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

De situatie is dus verschillend. Maar principieel zijn er geen verschillen. Daarom is het vreemd en buitenproportioneel om nu tot ongehoorzaamheid op te roepen en een paar maanden geleden tot volledige gehoorzaamheid. Een principieel verschil is er niet. Laten we hopen dat de HHK en GG zich aansluiten bij het advies van o.a. de CGK en PKN.
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ouderling »

Erskinees schreef:De situatie is dus verschillend. Maar principieel zijn er geen verschillen. Daarom is het vreemd en buitenproportioneel om nu tot ongehoorzaamheid op te roepen en een paar maanden geleden tot volledige gehoorzaamheid. Een principieel verschil is er niet. Laten we hopen dat de HHK en GG zich aansluiten bij het advies van o.a. de CGK en PKN.
Nu weten we toch dat besmettingen in de kerken nihil zijn?
DDD
Berichten: 28712
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ik kan de link niet openen.
Silo
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Silo »

De video staat offline nu
knip ivm laster.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Habitat »

DDD schreef:Ik kan de link niet openen.
Dat hoeft ook niet DDD. Uw oordeel hierover is denk ik al wel bekend, namelijk dat het "extreem!" is :-)
DDD
Berichten: 28712
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ik ben inderdaad bang dat het citaat mijn vermoeden zou bevestigen dat niet iedereen geschikt is als predikant.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Terri »

Lilian1975 schreef: @Terri. Ik denk dat God inderdaad een twist met de wereld heeft. Maar ook met de wereld in de kerk.
Ad Anker noemde eerder vandaag al de duistere tijd die hij ervaart. Ik kan hem volgen. We zijn 10 maanden verder. En hoe groot is de schade in de kerkelijke gemeenten? Onder jong en oud?
En wat heeft het ons geleerd? Ik ervaar het persoonlijk als niet iets wat ons wordt aangedaan. Niet een zgn vervolging. Maar als iets wat we zelf over ons hebben afgeroepen. Door hoe de kerk functioneert op allerlei gebied. (Het wordt een te lange post om dat uitgebreider te benoemen )
Ik bedoelde de hele wereld, (niet werelds) niemand uitgezonderd en persoonlijk denk ik zeker met de kerk.
De Heere blaast erin... en in plaats van ons zo te verzetten, dat er zelfs opgeroepen wordt tot ongehoorzaamheid, wat illustreert hoe ver we van ons plek zijn, lijkt me ootmoed en bukken een betere plek.
Want we bukken dan niet voor een regering, maar voor de levende God, Die ons iets wil zeggen....
Al die opstand leidt af van waar het werkelijk om gaat.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Habitat »

@DDD:
U vindt tegenwoordig zoveel dingen extreem dat ik mij zorgen maak over hoe klein uw wereld is geworden. Waar is de open minded DDD gebleven?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door samanthi »

Silo schreef:De video staat offline nu
Terecht want in Slikkerveer is men niet zo opruiende en ongehoorzaam
Ik heb net nog geluisterd.
Is er idd afgehaald.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door HersteldHervormd »

Is het een idee om een petitie te starten tegen de 30-kerkgangers regel?

Het zou wel een mooi gezamelijk initiatief zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Erskinees schreef:De situatie is dus verschillend. Maar principieel zijn er geen verschillen. Daarom is het vreemd en buitenproportioneel om nu tot ongehoorzaamheid op te roepen en een paar maanden geleden tot volledige gehoorzaamheid. Een principieel verschil is er niet. Laten we hopen dat de HHK en GG zich aansluiten bij het advies van o.a. de CGK en PKN.
Een principieel verschil is er wel, namelijk dat toen sprake was van een acute, onbekende noodsituatie zonder dat al veel duidelijkheid was over helpende maatregelen en maatwerk. Dat is nu wel het geval. Bovendien worden er nu adviezen gegeven die geen fundament hebben dan alleen de publieke opinie.
Bertiel
Berichten: 4613
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

HersteldHervormd schreef:Is het een idee om een petitie te starten tegen de 30-kerkgangers regel?

Het zou wel een mooi gezamelijk initiatief zijn.
Die is er al

https://www.petities.com/bescherm_onze_ ... stvrijheid
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28712
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Habitat schreef:@DDD:
U vindt tegenwoordig zoveel dingen extreem dat ik mij zorgen maak over hoe klein uw wereld is geworden. Waar is de open minded DDD gebleven?
Daar zal ik eens over nadenken.

Mijn ogen zijn er het laatste jaar wel verder voor open gegaan dat onze leefwereld in hoge mate polariseert. Misschien is dat het.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

Terecht verhaal van ds. Huijser. Het is zo raar. Ik heb vanavond een half uur in de auto radio 1 aan gehad. Eerst schilder Helmantel. Toen hij vertelde over zijn hoop op het eeuwige leven werd even de vraag gesteld of God zijn volgelingen strafte door Corona. Vervolgens een CDA'er uit Amsterdam. Hij moest en zou stevig afkeuren wat Staphorst had gedaan. Toen hij het theater in Amsterdam noemde werd hij domweg onderbroken en nogmaals gevraagd de situatie in Staphorst te veroordelen. Lang leve de media.

Wij houden ons als kerken aan alle regels. Wij nemen nu onze eigen verantwoordelijkheid en maken gebruik van ons recht om samen te komen. Ik hoop echt dat we onze ruggen recht kunnen houden.
Bertiel
Berichten: 4613
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

Ook Terri’s reactie gelezen?
Ik vind het ontzettend moeilijk.
We hebben naast het gebod van de onderlinge samenkomsten ook het gebod de wettige overheid te respecteren.
En de zorg gaat nu al weer afschalen, ook daar hebben we toch rekening mee te houden.
Ik bid de overheid en de kerkbesturen veel wijsheid, hulp en leiding van de Heere toe
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie