Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door pierre27 »

Henk J schreef:
vriend-en-metgezel schreef:
Hollander schreef:
vriend-en-metgezel schreef:Ik heb de beelden bekeken en ik vind het woord 'geweld' nogal overdreven. Er heeft niemand verwondingen overgehouden aan deze incidenten. Storm in een glas water. Mensen als Van der Staaij, Schalk en Segers zouden er beter aan doen om aandacht te vragen voor een ongehinderde kerkgang dan om het zogenaamde 'geweld' te veroordelen. Wat mij betreft wordt wettelijk vastgelegd dat je in de directe omgeving van een kerk niet ongevraagd journalistiek mag bedrijven uit respect voor kerkgangers. Er worden nu ook foto's en filmbeelden van (minderjarige) kerkgangers verspreid via de media; dat is niet acceptabel.
Geen geweld? Slaan, schoppen, stompen en met een auto op iemand inrijden. Nog los van het verbale geweld. Zomaar een paar voorbeelden van geweld. Welke beelden jij hebt bekeken is mij een raadsel.
Dat de heren Van der Staaij, Schalk en Segers (de één meer dan de ander) al een jaar lang (!) pleiten voor een ongehinderde kerkgang, maatwerk en het juridisch juist omgaan met de vrijheid van godsdienst, vergeet jij gemakshalve maar even.
Inderdaad, geen noemenswaardig geweld; ik zou het eerder stoeien willen noemen. Een beetje vent kan dat wel hebben. Er is geen ambulance aan de pas gekomen, dus het wordt erg opgeblazen. Een ouderling/woordvoerder van de GG Urk zegt in het RD dat de gemeente zich "keurig netjes heeft gedragen". Zo'n verklaring uit de eerste hand lijkt me betrouwbaarder dan wat de seculiere media ons voorschotelen. Het inrijden op de PowNed-journalist is geënsceneerd: hij sprong zelf in het parkeervak; zie: https://www.rd.nl/artikel/920742-peter- ... nvaardbaar
Dat de heren van de SGP en CU nu meehuilen met de wolven in het bos, is een gevolg van de maatschappelijke druk die zij ervaren.
Ik raad je aan om even de beelden te bekijken, die zijn vrij helder. Geluid is niet nodig, je hoort vooral veel vloeken of andere lasterlijke taal. Maar dan is het heel duidelijk dat de meeste mensen zich netjes gedragen. Uitzondering vormen de BMW bestuurder en twee andere mensen. En nee, op basis van de beelden is gewoon te zien dat de BMW op asociale wijze het parkeervak in wordt gejaagd waarbij de bestuurder de journalist waarschijnlijk het liefst onder de auto had. Dus ik begrijp niet waarom de heer Snoek dat gedrag wil goedpraten. En het feit dat er geen ambulance is gekomen betekend niet dat het allemaal wel meevalt. Dit gedrag kan gewoon niet.
Inderdaad, de kerkgang was grotendeels netjes. Terecht dat de bestuurder van de BMW opgepakt is en dat de andere geweldplegers aangehouden zijn. Voor de rest krijgen de mensen van PowNed hun deksel prima op de neus.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Laag »

Het is wel makkelijk om vanachter het toetsenbord alles te be- en veroordelen.
Het was te verwachten dat dit zou gebeuren. En ik snap werkelijk niet dat een kerkenraad of wie dan ook het allemaal openbaar gaat maken op het World Wide Web. Ik ken gemeenten waar er meer samenkomen, waar mondkapjes niet erg veel werk doen, en waar de pers niet komt, en waar de besmettingen niet oplopen.
We moeten zeker naar onszelf kijken, maar Petrus is al aangehaald, maar ook Mozes sloeg iemand dood. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen de handen een beetje laten wapperen, daarmee keur ik het niet goed. Ook de pers gaat niet vrij uit.
Stil zijn en zwijgen is het beste, en het aan God overgeven, maar laten we als christenen gezamenlijk strijden, niet tegen elkaar, maar voor elkaar, vergevende de een de ander.
We willen zo graag een goed beeld naar de buitenwereld tonen, via media en wat niet al, de wereld zal de christenen nooit omarmen, of met rust laten. Jezus heeft zelf gezegd: in de wereld zult gij verdrukking hebben, niet misschien, maar een zullen. We moeten de wereld laten zien: ziet hoe lief zij elkaar hebben, gezamenlijk, de goede en de slechte, de rustige en de driftige.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Theo Boer schreef: @TheoBoer 28 mrt.
Gedrag kerkgangers #urk #krimpen naar journalisten is totaal onacceptabel. Zeg ik hier als hoogleraar christelijke ethiek @PThU_NL . #Mieras en #Sion, pas kerkelijke tucht toe op de hooligans onder u. En schaam u voor de schade die u aan de reputatie van ALL gelovigen toebrengt.
Jajoh, hooligans nog wel. Bemoei u met uw eigen kerk. :nonnon
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Het meeste respect heb ik nog voor de kerkleden die niet in Urk en Krimpen naar de kerk zijn gekomen.
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Laag schreef:Het is wel makkelijk om vanachter het toetsenbord alles te be- en veroordelen.
Het was te verwachten dat dit zou gebeuren. En ik snap werkelijk niet dat een kerkenraad of wie dan ook het allemaal openbaar gaat maken op het World Wide Web. Ik ken gemeenten waar er meer samenkomen, waar mondkapjes niet erg veel werk doen, en waar de pers niet komt, en waar de besmettingen niet oplopen.
We moeten zeker naar onszelf kijken, maar Petrus is al aangehaald, maar ook Mozes sloeg iemand dood. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen de handen een beetje laten wapperen, daarmee keur ik het niet goed. Ook de pers gaat niet vrij uit.
Stil zijn en zwijgen is het beste, en het aan God overgeven, maar laten we als christenen gezamenlijk strijden, niet tegen elkaar, maar voor elkaar, vergevende de een de ander.
We willen zo graag een goed beeld naar de buitenwereld tonen, via media en wat niet al, de wereld zal de christenen nooit omarmen, of met rust laten. Jezus heeft zelf gezegd: in de wereld zult gij verdrukking hebben, niet misschien, maar een zullen. We moeten de wereld laten zien: ziet hoe lief zij elkaar hebben, gezamenlijk, de goede en de slechte, de rustige en de driftige.
Stil zijn en zwijgen is helemaal niet het beste. En met verdrukking heeft dit niets te maken, mijns inziens.
vriend-en-metgezel
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 mar 2008, 19:43

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door vriend-en-metgezel »

Henk J schreef:
vriend-en-metgezel schreef:
Hollander schreef:
vriend-en-metgezel schreef:Ik heb de beelden bekeken en ik vind het woord 'geweld' nogal overdreven. Er heeft niemand verwondingen overgehouden aan deze incidenten. Storm in een glas water. Mensen als Van der Staaij, Schalk en Segers zouden er beter aan doen om aandacht te vragen voor een ongehinderde kerkgang dan om het zogenaamde 'geweld' te veroordelen. Wat mij betreft wordt wettelijk vastgelegd dat je in de directe omgeving van een kerk niet ongevraagd journalistiek mag bedrijven uit respect voor kerkgangers. Er worden nu ook foto's en filmbeelden van (minderjarige) kerkgangers verspreid via de media; dat is niet acceptabel.
Geen geweld? Slaan, schoppen, stompen en met een auto op iemand inrijden. Nog los van het verbale geweld. Zomaar een paar voorbeelden van geweld. Welke beelden jij hebt bekeken is mij een raadsel.
Dat de heren Van der Staaij, Schalk en Segers (de één meer dan de ander) al een jaar lang (!) pleiten voor een ongehinderde kerkgang, maatwerk en het juridisch juist omgaan met de vrijheid van godsdienst, vergeet jij gemakshalve maar even.
Inderdaad, geen noemenswaardig geweld; ik zou het eerder stoeien willen noemen. Een beetje vent kan dat wel hebben. Er is geen ambulance aan de pas gekomen, dus het wordt erg opgeblazen. Een ouderling/woordvoerder van de GG Urk zegt in het RD dat de gemeente zich "keurig netjes heeft gedragen". Zo'n verklaring uit de eerste hand lijkt me betrouwbaarder dan wat de seculiere media ons voorschotelen. Het inrijden op de PowNed-journalist is geënsceneerd: hij sprong zelf in het parkeervak; zie: https://www.rd.nl/artikel/920742-peter- ... nvaardbaar
Dat de heren van de SGP en CU nu meehuilen met de wolven in het bos, is een gevolg van de maatschappelijke druk die zij ervaren.
Ik raad je aan om even de beelden te bekijken, die zijn vrij helder. Geluid is niet nodig, je hoort vooral veel vloeken of andere lasterlijke taal. Maar dan is het heel duidelijk dat de meeste mensen zich netjes gedragen. Uitzondering vormen de BMW bestuurder en twee andere mensen. En nee, op basis van de beelden is gewoon te zien dat de BMW op asociale wijze het parkeervak in wordt gejaagd waarbij de bestuurder de journalist waarschijnlijk het liefst onder de auto had. Dus ik begrijp niet waarom de heer Snoek dat gedrag wil goedpraten. En het feit dat er geen ambulance is gekomen betekend niet dat het allemaal wel meevalt. Dit gedrag kan gewoon niet.
De NOS beelden zijn in ieder geval niet bepaald heftig te noemen; ik zie maar weinig bloed. Op welke nieuwssite heb jij gekeken? PowNed heeft vanuit een bepaalde hoek gefilmd waardoor ze kunnen suggereren wat jij hierboven beweert; de media zijn hier heel bedreven in. De meeste nieuwsitems zijn het resultaat van creatief knip- en plakwerk. Je kunt beter de riooljournalistiek wantrouwen dan de verklaring van dhr. Snoek.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Amstelodamense »

Profesto schreef:Ook al volgt zo'n journalist je tot de voordeur, dat is toch nog altijd geen reden om hem in zijn buik te schoppen?

Ik begrijp de vergoelijkende reacties eigenlijk niet zo. Ja, het personeel van Powned is irritant. Ga daar boven staan en laat je niet kennen.

Overigens was het m.i. zeer terecht dat zowel de kerk als de kerkgangers kritisch bevraagd werden. Zij maakten een keuze die in deze tijd controversieel is, dan moet je niet gek staan te kijken dat je de aandacht trekt.
Spijker op z’n kop. Elke vergoelijking is ongepast, dit was het moment geweest om van een goede God te getuigen.

Als je geslagen wordt op je linkerwang, rij je niet met je rechterwiel op iemand in.

Ongekend, geen woorden voor.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door pierre27 »

Wim Anker schreef:
Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:De farizeeër uit de Bijbel beperkte zich nog tot de tempel om zijn rechtvaardigheid te etaleren. De christelijke deugers anno 2021 gebruiken ook Twitter, kranten en andere media met een hoog "Kijk mij eens!" gehalte.
Ik hoop dat je bedoelt dat je alle betweterigheid hier en elders tenenkrommend vindt. Ik vind dat namelijk wel. Ik ben een mietje, dus ik zou geen journalist tegen zijn benen rijden en de microfoon van zijn stok meppen. Maar o, ik begrijp het zo goed.

Het is en blijft jammer dat we als gezindte geen vuist maken en afgelopen zondag al onze kerken hadden geopend à la Krimpen a/d IJssel. Dan hadden die journalisten ook wat te kiezen.
Dat bedoel ik ja. Veel 'christenen' buitelden gisteren al over elkaar heen om de wereld duidelijk te maken dat zijzelf wel normaal waren. Tenenkrommend idd.
Terechte reactie!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:
Tiberius schreef:Wellicht kan hij zijn denkkracht op een andere positie inzetten. ;)
Jammer dat hij niet op de SGP-kieslijst voor de Tweede Kamerverkiezingen stond. Anders zou hij een geschikte ketel zijn om eventueel Bisschop tussentijds op te volgen als die met de vut zou gaan.
Ketels hebben we niet nodig bij de SGP. :D
Zou wel makkelijk zijn: dan kunnen ze de pot verwijten dat die zwart ziet. ;)
:yahoo Excuses. Ik bedoelde een 'geschikte kerel'.

En verder ben ik het volledig met @DDD eens. Ik meld het nadrukkelijk nog even, want hij haalt me de woorden uit de mond. Ik wou dat iedereen hier zo dacht.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Panny »

Silo
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Silo »

Dankzij de kerkenraad escaleert dit volledig uit de klauwen....

Wat mij betreft wordt deze gemeente uit het kerkverband gezet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ad Anker »

De kerken hebben in maart 2020 gedwee de richtlijnen van de overheid opgevolgd. Onterecht is de overheid richting kerken toen veel te ver gegaan door ook daar de verplichting op te leggen volledig af te schalen. Sindsdien zijn we, met wat gekrakeel over de grondwet enzo, aan de leiband van de overheid blijven lopen. En die vinden ook serieus dat online diensten een prima alternatief is voor een eredienst. Dat God heilig is, wonende onder de lofzangen Israëls is voor hen geen boodschap.

Toen bekend werd dat de overheid geen inspraak had op de samenkomsten in kerken hadden alle kerken serieus weer moeten opschalen. We zijn echter aan de leiband van de overheid en de adviezen van de deputaatschappen blijven lopen. Daar plukken we nu de wrange vruchten van.

De houding van de kerken en van veel mede christenen is een aanklacht. Waar is God op wie gij bouwdet?

Dhr. v.d. Staaij hoopt op rustige dagen. De echte Goede Vrijdag, nu zo'n 2000 jaar geleden was vol opstand, goddeloosheid en tumult. Dwars daar door heen volvoerde God Zijn heerlijke raad. Dat is de enige hoop in deze dagen. Ook de schuld van gisteren, en de kerkelijke schuld van de afgelopen maanden kan overweldigend worden bedekt omdat daar toen klonk: Het is volbracht!
Henk J
Berichten: 2594
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Henk J »

Ad Anker schreef:De kerken hebben in maart 2020 gedwee de richtlijnen van de overheid opgevolgd. Onterecht is de overheid richting kerken toen veel te ver gegaan door ook daar de verplichting op te leggen volledig af te schalen. Sindsdien zijn we, met wat gekrakeel over de grondwet enzo, aan de leiband van de overheid blijven lopen. En die vinden ook serieus dat online diensten een prima alternatief is voor een eredienst. Dat God heilig is, wonende onder de lofzangen Israëls is voor hen geen boodschap.

Toen bekend werd dat de overheid geen inspraak had op de samenkomsten in kerken hadden alle kerken serieus weer moeten opschalen. We zijn echter aan de leiband van de overheid en de adviezen van de deputaatschappen blijven lopen. Daar plukken we nu de wrange vruchten van.

De houding van de kerken en van veel mede christenen is een aanklacht. Waar is God op wie gij bouwdet?

Dhr. v.d. Staaij hoopt op rustige dagen. De echte Goede Vrijdag, nu zo'n 2000 jaar geleden was vol opstand, goddeloosheid en tumult. Dwars daar door heen volvoerde God Zijn heerlijke raad. Dat is de enige hoop in deze dagen. Ook de schuld van gisteren, en de kerkelijke schuld van de afgelopen maanden kan overweldigend worden bedekt omdat daar toen klonk: Het is volbracht!
Ben dat echt oneens met je, je kunt toch niet in tijden van een pandemie doorgaan met kerkdiensten waardoor meer mensen ziek worden? Mijns inziens handelde de kerk in april juist goed door tijdelijk te stoppen met het ontvangen van bezoekers in de erediensten. Nu is er meer mogelijk, kerken gaan daar verantwoord mee om.
We mogen onszelf en onze naasten gewoon niet in een moedwillig gevaar begeven. We moeten voorzichtig zijn. Natuurlijk heeft een onchristelijke overheid weinig boodschap aan de kerkdiensten. Maar hoe is die overheid onchristelijk geworden? En het advies is online of 30. De meeste kerken in onze kringen houden zich daar niet aan hoor.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Ik begrijp de ouderling heel goed.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Ik begrijp de ouderling heel goed.
Z'n woordkeuze was alleen niet uit de 'Taele Kanaans'
Plaats reactie