Maatregelen kerk ivm coronavirus

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Niks anders dan een gemiddelde GG dus.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Nou daar wordt gemiddeld doordeweeks niet zoveel georganiseerd ;) Dus zo vaak komen die leden elkaar niet tegen.

Als ik het goed begrijp gaat het hier om een gemeente met een mennonitische achtergrond. Die wonen vaak ook in de buurt van elkaar. Al kunnen de besmettingen alsnog tijdens de eredienst plaatsgevonden hebben.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Nu niet nee. Maar in veel GG is er iedere avond en regelmatig overdag wat te doen en zitten de jonge leden ook nog eens bij elkaar op school. Ik zie echt niet zoveel verschil op dat gebied.

Maandag catechisatie, dinsdag bijbelkringen en koren, woensdag bijbelstudievereniging en mannen-/vrouwenvereniging, donderdag bijbelstudie of nog een extra kerkdienst, kerkenraadsvergadering, vrijdag-, zaterdag- en zondagavond jeugdverenigingen. Dat is toch niks bijzonders voor een GG.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door huisman »

DDD schreef:Niks anders dan een gemiddelde GG dus.
Daar heb ik geen verstand van. Ik ben nooit gemiddeld GG geweest.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Nee, maar dat maakt in dit opzicht geen verschil, natuurlijk. Je bent extreem CGK, en daar geldt hetzelfde.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Christen »

Extreem?
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

DDD schreef:Je bent extreem CGK, en daar geldt hetzelfde.
Wat is het tegenovergestelde? :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Gematigd. Maar daar geldt in dit geval ook hetzelfde, misschien. Dat hangt een beetje van de kerkcultuur af.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door huisman »

DDD schreef:Nee, maar dat maakt in dit opzicht geen verschil, natuurlijk. Je bent extreem CGK, en daar geldt hetzelfde.
Bedankt voor het compliment :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

On-topic verder a.u.b.
Het gaat hier over maatregelen in de kerk, niet over GG of CGK.
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Zijn er in de afgelopen week al nieuwe feiten/onderzoeken etc geweest over zingen (in de kerk)?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:Zijn er in de afgelopen week al nieuwe feiten/onderzoeken etc geweest over zingen (in de kerk)?
Vorige week is er een adviesrapport van het RIVM geweest en gisteren dus dat hele sterke artikel in het NRC. Als je die zaken met elkaar in verband brengt, dan kom je erg ver als leek, om goed onderbouwde eigen conclusies te trekken.
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:Zijn er in de afgelopen week al nieuwe feiten/onderzoeken etc geweest over zingen (in de kerk)?
Vorige week is er een adviesrapport van het RIVM geweest en gisteren dus dat hele sterke artikel in het NRC. Als je die zaken met elkaar in verband brengt, dan kom je erg ver als leek, om goed onderbouwde eigen conclusies te trekken.
En wat is jouw conclusie?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

Zeeuw schreef:
Herman schreef:
Zeeuw schreef:Zijn er in de afgelopen week al nieuwe feiten/onderzoeken etc geweest over zingen (in de kerk)?
Vorige week is er een adviesrapport van het RIVM geweest en gisteren dus dat hele sterke artikel in het NRC. Als je die zaken met elkaar in verband brengt, dan kom je erg ver als leek, om goed onderbouwde eigen conclusies te trekken.
En wat is jouw conclusie?
Dat je nagenoeg altijd kunt zingen.

(Alleen in een klein bedompt kerkgebouw waar je geen ramen en deuren open kunt zetten en waar de dienst 2,5 uur duurt en waarin iemand zit te hoesten, is er een verhoogd risico op besmetting).
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Herman »

coco schreef:Ik vraag me oprecht af waarom je ergens op reageert als je totaal niet leest.. Het is niet bepaald 1 huisarts tegenover de hele medische wetenschap. Ik vraag me af waar je die desinformatie vandaan haalt.
Je kunt elkaar op het forum niet dwingen om ergens kennis van te nemen. De manier waarop complotdenkers redeneren is doorgaans het stellen van suggestieve vragen in de vorm van 'het lijkt erop dat het niet helemaal door hebt, maar hier is een onderzoek etc etc'. Ik heb uiteraard de vrijheid om mijn eigen bronnen te kiezen en gewoon aan te sluiten bij de mainstream gedachte en hier op het forum te reageren op datgene wat daar geponeerd wordt. Wederzijds ben ik nieuwsgierig naar of je kennis hebt genomen van het Volkskrant artikel wat hier is gedeeld. Gewoon om eens te kijken of je in staat bent tot compassie.

Het is dus tekenend dat een NOS commentator laatst de mislukte betoging (*) van Willem Engel becommentarieerde met 'een goede journalist onderzoekt zijn bronnen: check, check, dubbelcheck'.

(*)Engel stond niet bij de redactie van het AD te demonstreren, maar bij hetzelfde pand waar inmiddels een Rotterdamse politiebureau is gevestigd. Hij had niet gecontroleerd dat de redactie van het AD inmiddels was verhuist.
Plaats reactie