Maatregelen kerk ivm coronavirus

merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

huisman schreef:
merel schreef:Gaan jullie vanaf 1 juli as naar de kerk? Ik neig er toch sterk naar om niet te gaan of ben ik hierin de enige?
Als je ouder bent met een kwetsbare gezondheid of als je kwetsbare mensen in je zeer nabije omgeving hebt kan ik het begrijpen. Voor de rest is angst een slechte raadgever. Je blijft tijdens het griepseizoen toch ook niet thuis?

Het is nu toch wel duidelijk dat voor gezonde mensen tot 70 jaar Covid-19 niet gevaarlijker is dan een seizoensgriep.
Op dit moment heb ik mijn ouders (kwetsbaar) en schoonmoeder ( 70+) al drie maanden niet gezien. Ik ga liever weer naar hen toe en volg de diensten verder digitaal dan dat ik het risico loop dat ik hen door een kerkdienst besmet.

Het gemeenteleven hadden wij in de gemeente nog niet opgebouwd en waren (nog) geen lid van een kring. Dus in dat kader mis ik de kerkdiensten best wel.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
huisman schreef:
merel schreef:Gaan jullie vanaf 1 juli as naar de kerk? Ik neig er toch sterk naar om niet te gaan of ben ik hierin de enige?
Als je ouder bent met een kwetsbare gezondheid of als je kwetsbare mensen in je zeer nabije omgeving hebt kan ik het begrijpen. Voor de rest is angst een slechte raadgever. Je blijft tijdens het griepseizoen toch ook niet thuis?

Het is nu toch wel duidelijk dat voor gezonde mensen tot 70 jaar Covid-19 niet gevaarlijker is dan een seizoensgriep.
Op dit moment heb ik mijn ouders (kwetsbaar) en schoonmoeder ( 70+) al drie maanden niet gezien. Ik ga liever weer naar hen toe en volg de diensten verder digitaal dan dat ik het risico loop dat ik hen door een kerkdienst besmet.

Het gemeenteleven hadden wij in de gemeente nog niet opgebouwd en waren (nog) geen lid van een kring. Dus in dat kader mis ik de kerkdiensten best wel.
Geen digitale kringen?
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Die zijn er wel, maar ik weet niet welke en was daar ook nog geen lid van.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrien »

Als het mag, hoop ik weer te gaan. In juni kan het nog niet. We hebben dan doopdiensten en bij de overige diensten alleen familie van de kerkenraad, koster en organist.
Verder eens met @Huisman.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door parel »

merel schreef:Gaan jullie vanaf 1 juli as naar de kerk? Ik neig er toch sterk naar om niet te gaan of ben ik hierin de enige?
Onze kerk heeft besloten niet eerder dan 1 september weer 'in real life' open te gaan. Dit om volop te investeren in de live stream, die ook na september online blijft en om zekerheid te geven aan leden.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Die zijn er wel, maar ik weet niet welke en was daar ook nog geen lid van.
1 telefoontje en je weet het neem ik aan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door eilander »

merel schreef:Gaan jullie vanaf 1 juli as naar de kerk? Ik neig er toch sterk naar om niet te gaan of ben ik hierin de enige?
Wij gaan nu al een paar weken met max. 30 personen volgens strikte protocollen en een reserveringssysteem. Het heeft mij verbaasd en verwonderd hoeveel mensen die behoefte hadden. Daarom is er bij ons ook een derde dienst georganiseerd, zodat zoveel mogelijk mensen een dienst kunnen bijwonen.
Ik zie er naar uit om te mogen opschalen.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Die zijn er wel, maar ik weet niet welke en was daar ook nog geen lid van.
1 telefoontje en je weet het neem ik aan.
Naar wie?
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:Die zijn er wel, maar ik weet niet welke en was daar ook nog geen lid van.
1 telefoontje en je weet het neem ik aan.
Naar wie?
Scriba, wijkouderling, dominee etc.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

eilander schreef:
merel schreef:Gaan jullie vanaf 1 juli as naar de kerk? Ik neig er toch sterk naar om niet te gaan of ben ik hierin de enige?
Wij gaan nu al een paar weken met max. 30 personen volgens strikte protocollen en een reserveringssysteem. Het heeft mij verbaasd en verwonderd hoeveel mensen die behoefte hadden. Daarom is er bij ons ook een derde dienst georganiseerd, zodat zoveel mogelijk mensen een dienst kunnen bijwonen.
Ik zie er naar uit om te mogen opschalen.
30 mensen mogen toch pas vanaf 1 juni ?
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

@ zeeuw Onze predikant ging weg op het moment dat wij lid werden en ik weet niet wie onze ouderling is. Pas stond in de kerkbode een lijst met adressen en onderverdeling naar ouderling en daar stond ons adres niet bij. Wij staan wel in het systeem want voor de actie kerkbalans wisten ze ons adres wel :D .
Communicatie is wel een ding binnen de gemeente. Als je in de inner circle zit, schijn je overal van op de hoogte te zijn, maar val je daar buiten dan ben je (bijna) nergens van op de hoogte.
De kringen staan ook nergens genoemd op de site er schijnen er veel te zijn, maar welke? Ik heb geen idee. Nu vind ik digitaal met een kring beginnen ook wel lastig.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:30 mensen mogen toch pas vanaf 1 juni ?
Dat lees ik tot mijn verbazing ook op verschillende plaatsen en in verschillende postst. Het klopt echter niet. Afgelopen tijd was het wettelijk ook al toegestaan.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

Geytenbeekje schreef:
eilander schreef:
merel schreef:Gaan jullie vanaf 1 juli as naar de kerk? Ik neig er toch sterk naar om niet te gaan of ben ik hierin de enige?
Wij gaan nu al een paar weken met max. 30 personen volgens strikte protocollen en een reserveringssysteem. Het heeft mij verbaasd en verwonderd hoeveel mensen die behoefte hadden. Daarom is er bij ons ook een derde dienst georganiseerd, zodat zoveel mogelijk mensen een dienst kunnen bijwonen.
Ik zie er naar uit om te mogen opschalen.
30 mensen mogen toch pas vanaf 1 juni ?
Nee, de oproep is alleen gedaan om het aantal zoveel als mogelijk te beperken. Het aantal van 30 aanwezigen is steeds een gemaximeerd advies geweest. Het enige dat per 1 juni gaat veranderen is dat het advies "zoveel mogelijk beperken" eraf gaat en dus meer vrije ruimte wordt geboden aan 30 aanwezigen.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:@ zeeuw Onze predikant ging weg op het moment dat wij lid werden en ik weet niet wie onze ouderling is. Pas stond in de kerkbode een lijst met adressen en onderverdeling naar ouderling en daar stond ons adres niet bij. Wij staan wel in het systeem want voor de actie kerkbalans wisten ze ons adres wel :D .
Communicatie is wel een ding binnen de gemeente. Als je in de inner circle zit, schijn je overal van op de hoogte te zijn, maar val je daar buiten dan ben je (bijna) nergens van op de hoogte.
De kringen staan ook nergens genoemd op de site er schijnen er veel te zijn, maar welke? Ik heb geen idee. Nu vind ik digitaal met een kring beginnen ook wel lastig.
Ok, maar je kunt nu achterover leunen, of zelf een stap zetten. Je laatste zin begrijp ik goed. Alhoewel misschien digitaal voor sommigen minder eng is dan face to face :D
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Habitat »

eilander schreef: Wij gaan nu al een paar weken met max. 30 personen volgens strikte protocollen en een reserveringssysteem.
Zo'n reserveringssysteem is begrijpelijk maar we worden daarmee als kerk wel een soort besloten vereniging. Zoiets moet niet te lang duren. Want wat doen we als er ineens onkerkelijken voor de kerkdeur staan? Zij moeten toch een plek kunnen krijgen?
Plaats reactie