Maatregelen kerk ivm coronavirus

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Juist; er is een technische storing... :mdr
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

Jantje schreef:Juist; er is een technische storing... :mdr
Tot 21.15 uur.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Nathanaël »

DDD schreef:Het is vooralsnog al heel grappig, begrijp ik.
Haha, zo klonk het inderdaad wel, voordat het geluid werd uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Jammer hoor, zat er net op te wachten. Nu moet ik alsnog m’n vrouw helpen
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

FlyingEagle schreef:Jammer hoor, zat er net op te wachten. Nu moet ik alsnog m’n vrouw helpen Afbeelding
Ahh, dan kunnen jullie samen luisteren :haha
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Stof »

En dan is er woensdag in Dordrecht onverwacht leesdienst. Ik ben benieuwd of en hoop dat er dan evenveel kijkers zijn als vorige week. Het zal grofweg (voor een deel) duidelijk maken of er behoefte is aan het Woord of aan een dominee.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Stof schreef:En dan is er woensdag in Dordrecht onverwacht leesdienst. Ik ben benieuwd of en hoop dat er dan evenveel kijkers zijn als vorige week. Het zal grofweg (voor een deel) duidelijk maken of er behoefte is aan het Woord of aan een dominee.
Waarom is er leesdienst?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Oneerlijk en zwart wit om dat zo tegenover elkaar te stellen Stof. Je kan immers prima behoefte hebben aan het Woord maar geen voorkeur geven aan een leesdienst. Ik zal zelf doordeweeks in geen geval naar een leesdienst van een andere gemeente gaan luisteren. Dat betekent niet dat er in mijn ziel geen honger is naar het Woord van God.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Nathanaël »

Erskinees schreef:Oneerlijk en zwart wit om dat zo tegenover elkaar te stellen Stof. Je kan immers prima behoefte hebben aan het Woord maar geen voorkeur geven aan een leesdienst. Ik zal zelf doordeweeks in geen geval naar een leesdienst van een andere gemeente gaan luisteren. Dat betekent niet dat er in mijn ziel geen honger is naar het Woord van God.
Inderdaad. Ik was van plan morgenavond naar iets anders te luisteren, terwijl ik vorige week naar Dordrecht geluisterd heb.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Stof »

Erskinees schreef:Oneerlijk en zwart wit om dat zo tegenover elkaar te stellen Stof. Je kan immers prima behoefte hebben aan het Woord maar geen voorkeur geven aan een leesdienst. Ik zal zelf doordeweeks in geen geval naar een leesdienst van een andere gemeente gaan luisteren. Dat betekent niet dat er in mijn ziel geen honger is naar het Woord van God.
Toch vind ik het apart. Als het goed is maakt het niet uit.

Ds. Zondag is ziek.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

Iets met appels en peren.
Op prekensites vind je ook geen leesdiensten.
Als mensen een behoefte hebben naar een extra preek buiten de eigen gemeente zijn er twee opties:
Men luistert of een preek waar een predikant voorgaat of men leest voor zichzelf een preek.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Je kan ook besluiten om een preek te gaan lezen, ik hoor zoveel om mij heen over corona dat ik er eenvoudigweg eig geen behoefte heb aan een preek die in teken staat van deze tijd.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Stof »

Bezorgd schreef:Iets met appels en peren.
Op prekensites vind je ook geen leesdiensten.
Als mensen een behoefte hebben naar een extra preek buiten de eigen gemeente zijn er twee opties:
Men luistert of een preek waar een predikant voorgaat of men leest voor zichzelf een preek.
Ik weet dat het gedaan wordt, vandaar ook mijn opmerking, maar ik vind het dus serieus droevig dat dit als appels en peren wordt gezien. Allebei een stuk fruit (maar heel anders).
En daarom wel gebruik maken van appels, maar niet van peren.

Volgens mij gaat het om de nu heel erg nodige vitamines.

Overigens ben ik het ook zeker erg eens met Geytenbeekje dat het zelf lezen van een preek nu erg goed kan zijn. Een stukje heel persoonlijke stilte en stilstaan. Er is zoveel toepasselijk oud goud.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Nathanaël »

Stof schreef:
Bezorgd schreef:Iets met appels en peren.
Op prekensites vind je ook geen leesdiensten.
Als mensen een behoefte hebben naar een extra preek buiten de eigen gemeente zijn er twee opties:
Men luistert of een preek waar een predikant voorgaat of men leest voor zichzelf een preek.
Ik weet dat het gedaan wordt, vandaar ook mijn opmerking, maar ik vind het dus serieus droevig dat dit als appels en peren wordt gezien. Allebei een stuk fruit (maar heel anders).
En daarom wel gebruik maken van appels, maar niet van peren.

Volgens mij gaat het om de nu heel erg nodige vitamines.

Overigens ben ik het ook zeker erg eens met Geytenbeekje dat het zelf lezen van een preek nu erg goed kan zijn. Een stukje heel persoonlijke stilte en stilstaan. Er is zoveel toepasselijk oud goud.
Ik vind het triest dat je op basis van een vermoed kijkersaantal direct de conclusie trekt dat er dan dus geen honger naar het Woord is, maar dat ´ons´ het vorige week alleen om de dominee ging. In je eerste post hierover zat die stevige veroordeling. Terwijl jij helemaal niet weet wat die mensen die morgen niet met Dordrecht meekijken deze week allemaal wel bekijken of beluisteren. Is het dan alleen mogelijk om via het YouTube-kanaal van de Julianakerk Dordrecht geestelijk gevoed te worden?
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Toch vind ik het bijzonder dat je jezelf druk maakt over de ware bedoelingen van een groep kijkers, Stof. Ik heb je dat nooit zien doen over de drukbezochte diensten van ds. Huijser die je vaak aanprijst. Laten we allereerst dankbaar zijn voor zo'n grote groep kijkers bij ds. X of een grote groep bezoekers bij ds. Y. We hebben toch genoeg aan onszelf? In een fysieke gemeente horen we onszelf ook niet druk te maken over de aard van behoeften van anderen, we moeten het houden bij onszelf. Bij online diensten werkt dat toch hetzelfde? We (incl. ikzelf) kijken graag naar anderen zodat we onze eigen bedoeling niet hoeven te onderzoeken.
Plaats reactie