Maatregelen kerk ivm coronavirus

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Afbeelding

Als je deze foto ziet, denk je toch, hier gaat iets niet helemaal goed.
Geen anderhalve meter afstand tussen de mannen. :?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Om met Rutte te spreken: het is nog niet geïnternaliseerd bij iedereen.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

J.C. Philpot schreef:Uitzenden via Youtube maakt het de overheid wel makkelijk om de kerkdiensten te controleren. Je ziet het nu al op scholen, maar in de toekomst zal de overheid naar mijn inschatting zich steeds vaker inhoudelijk gaan bemoeien met de boodschap die verkondigd (mag) worden.

Dat probleem heb je denk ik minder bij een met accounts afgeschermd Audioserver kanaal.

Aan de andere kant heb je dan ook minder dat het evangelie verspreid word.
Een YouTube uitzending kan je ook afschermen voor alleen leden d.m.v. een verborgen link.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Posthoorn »

Ik heb woensdag ds. Zondag gehoord/gezien via YouTube, maar het 'zien' had voor mij niet echt meerwaarde.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Dodo »

Erskinees schreef:
J.C. Philpot schreef:Uitzenden via Youtube maakt het de overheid wel makkelijk om de kerkdiensten te controleren. Je ziet het nu al op scholen, maar in de toekomst zal de overheid naar mijn inschatting zich steeds vaker inhoudelijk gaan bemoeien met de boodschap die verkondigd (mag) worden.

Dat probleem heb je denk ik minder bij een met accounts afgeschermd Audioserver kanaal.

Aan de andere kant heb je dan ook minder dat het evangelie verspreid word.
Een YouTube uitzending kan je ook afschermen voor alleen leden d.m.v. een verborgen link.
Dat hebben ze bij ons ook gedaan. Zo maak je gebruik van youtube, zonder dat de hele wereld mee kijkt en luistert. Prima oplossing.
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mcgk »

Posthoorn schreef:Ik heb woensdag ds. Zondag gehoord/gezien via YouTube, maar het 'zien' had voor mij niet echt meerwaarde.
Hier juist hele goede ervaringen in mijn "half bewaar het pand gemeente". Vooral voor de ernstig zieken vanaf 50 jaar (en die zijn er steeds meer helaas) een ontzettend fijne ervaring. Ze geven aan zichzelf daarmee meer aan de gemeente verbonden te voelen. Ook voor de jeugd is dit nu echt een uitkomst, die zijn gewend aan beelden en vinden alleen audio maar moeilijk concentreren.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mannetje »

mcgk schreef:
Posthoorn schreef:Ik heb woensdag ds. Zondag gehoord/gezien via YouTube, maar het 'zien' had voor mij niet echt meerwaarde.
Hier juist hele goede ervaringen in mijn "half bewaar het pand gemeente". Vooral voor de ernstig zieken vanaf 50 jaar (en die zijn er steeds meer helaas) een ontzettend fijne ervaring. Ze geven aan zichzelf daarmee meer aan de gemeente verbonden te voelen. Ook voor de jeugd is dit nu echt een uitkomst, die zijn gewend aan beelden en vinden alleen audio maar moeilijk concentreren.
De jeugd is te generaliserend. Mijn kinderen luisterden zondag echt zonder moeite, zonder beelden. Ik denk dat ze dat eerder afleidend dan ondersteunend vinden.
-
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

Vinden ze de predikant op de kansel in real life dan ook afleidend?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

Mannetje schreef:
mcgk schreef:
Posthoorn schreef:Ik heb woensdag ds. Zondag gehoord/gezien via YouTube, maar het 'zien' had voor mij niet echt meerwaarde.
Hier juist hele goede ervaringen in mijn "half bewaar het pand gemeente". Vooral voor de ernstig zieken vanaf 50 jaar (en die zijn er steeds meer helaas) een ontzettend fijne ervaring. Ze geven aan zichzelf daarmee meer aan de gemeente verbonden te voelen. Ook voor de jeugd is dit nu echt een uitkomst, die zijn gewend aan beelden en vinden alleen audio maar moeilijk concentreren.
De jeugd is te generaliserend. Mijn kinderen luisterden zondag echt zonder moeite, zonder beelden. Ik denk dat ze dat eerder afleidend dan ondersteunend vinden.
Ik kan het me haast niet voorstellen. Ik heb zelf altijd als ik met m’n dochter thuis ben en de audio loopt dat is soms niet weet waar ik naar moet kijken. Ik ben dan heel onrustig. Nu had ik iets om naar te kijken en dat bevorderd bij mij althans het luisteren.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mannetje »

Ik denk dat het heel persoonlijk is. Zelf luister ik in de kerk ook graag met mijn ogen dicht, dan heb ik veel minder afleiders. Ik mis het beeld dus ook niet thuis. Wel het samen zijn met de gemeente.
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Ik denk dat het heel persoonlijk is. Zelf luister ik in de kerk ook graag met mijn ogen dicht, dan heb ik veel minder afleiders. Ik mis het beeld dus ook niet thuis. Wel het samen zijn met de gemeente.
En dan denken ze niet, mannetje zit nu alweer te slapen? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:
Mannetje schreef:Ik denk dat het heel persoonlijk is. Zelf luister ik in de kerk ook graag met mijn ogen dicht, dan heb ik veel minder afleiders. Ik mis het beeld dus ook niet thuis. Wel het samen zijn met de gemeente.
En dan denken ze niet, mannetje zit nu alweer te slapen? ;)
Er zijn mensen die dat denken ja.
-
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Klavart »

Mannetje schreef:
Mara schreef:
Mannetje schreef:Ik denk dat het heel persoonlijk is. Zelf luister ik in de kerk ook graag met mijn ogen dicht, dan heb ik veel minder afleiders. Ik mis het beeld dus ook niet thuis. Wel het samen zijn met de gemeente.
En dan denken ze niet, mannetje zit nu alweer te slapen? ;)
Er zijn mensen die dat denken ja.
Je ziet ze het in ieder geval niet denken...
Online
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door JvW »

Jantje schreef:Je zit me toch niet uit te lachen, hè? ;)
Natuurlijk niet! Ik snap best waar je mee zit, maar ik denk dat de verschillende kerkenraden hun handen redelijk vol hebben momenteel. Ik kan me goed voorstellen dat men eerder naar nadere zaken kijkt dan naar hoe de kerk via beeld uit kan zenden.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Online
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door JvW »

ejvl schreef:Youtube Livestream kan ook gewoon op lage kwaliteit.
Audiostream vergt zo'n 150 kbps, Youtube 480P (laagste beeldkwaliteit) zo'n 2000, dus met buffer heb je aan zo'n 6mbps uploadsnelheid genoeg.
De meeste verbindingen hebben wel meer dan dit aangaande uploadsnelheid.

Dat het niet zou kunnen via de kerkomroep zou kunnen maar via Youtube moet het zeker wel mogelijk zijn.
Tja, dan heb ik hier met m'n telefoonlijntje toch echt een probleem: Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 23 Mbit/s download- en 3 Mbit/s uploadsnelheid. En ik kan me zomaar voorstellen dat dat dus in de woonplaats van Jantje hetzelfde verhaal is....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Plaats reactie