Maatregelen kerk ivm coronavirus

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Mistig schreef: En wat ik zo treffend vond is waar ds. Zondag de preek mee begon.
We moeten niet doen alsof het normaal is als alles goed gaan, als iets waar we recht op hebben.
God heeft ons niet beloofd dat het hier makkelijk zou zijn.
En wat die Chinese christen zei, dat wij hier in het westen ons druk maken om het aardse leven.
Sommigen waren jaloers op een ernstig zieke vrouw.
Dat kennen wij zo niet, toch?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jeremiah »

Jantje schreef:Toch zit daar een haper. Ik ken een grote gemeente in Zeeland, in weekdiensten zit er vaak maar 1% van het aantal leden in de kerk. En van die 1% is er ook nog eens meer dan de helft afkomstig van omliggende gemeenten. Waarom is er dán geen honger naar het Woord en zondags wel? Of waarom zouden de mensen nu wél willen luisteren naar Gods Woord, maar dán niet?

Is het geen aanklacht, als we in nood verkeren dat we opeens meerdere avonden per week luisteren naar Gods Woord, en als alles voor de wind gaat we zo makkelijk voortleven? En daar betrek ik ook alle 'preekappjes' maar even bij, die ik dag en ure krijg doorgestuurd.
1%? Ik neem aan dat je 10% bedoelt?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Sorry voor de verwarring. Ik bedoelde 10%, en van die 10% is meer dan de helft geen lid van de gemeente. Bij een ledenaantal van 2000 leden (willekeurig voorbeeld, heeft niets met de betreffende gemeente te maken), betekent dat 200 luisteraars en ongeveer een 120 toehoorders uit andere omliggende gemeeenten. Dan houd je nog 80 mensen uit de eigen gemeente over, dat is slechts 4%...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mulder »

familie van mij kerkt in de gergem van hendrikidoambacht daar gaan ze ook met video uitzenden voor de leden. mooi

in mijn ggin gemeente zijn we nu gestart met online uitzendingen via kerkomroep met geluid dat liep eerst nog via telefoonlijnen. dankbaar dat we deze stap gezet hebben
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Orchidee »

Plaatselijke ogg was afgelopen zondag nog "gewoon" open voor iedereen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Marion »

mulder schreef:familie van mij kerkt in de gergem van hendrikidoambacht daar gaan ze ook met video uitzenden voor de leden. mooi

in mijn ggin gemeente zijn we nu gestart met online uitzendingen via kerkomroep met geluid dat liep eerst nog via telefoonlijnen. dankbaar dat we deze stap gezet hebben
Ik verwacht dat heel wat GG's hier voor gaan zorgen. Ook in mijn omgeving hoor ik meerdere signalen. Goede zaak! Nood breekt wetten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Is de aversie tegen beeldschermen dan nu opeens weg?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

mulder schreef:familie van mij kerkt in de gergem van hendrikidoambacht daar gaan ze ook met video uitzenden voor de leden. mooi

in mijn ggin gemeente zijn we nu gestart met online uitzendingen via kerkomroep met geluid dat liep eerst nog via telefoonlijnen. dankbaar dat we deze stap gezet hebben
Ik zie op kerkomroep bij de ggin allemaal nog een slotje.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door crossmountain »

Tom schreef:
Bezorgd schreef:Hoor net dat zelfs GG Ridderkerk in beeld gaat uitzenden.
Bijzonder.
O.a. GG Kootwijkerbroek, Vlissingen, Kapelle, Rotterdam-Zuidwijk, Bodegraven en Dordrecht hebben afgelopen zondag ook via beeld uitgezonden. hoorde van een aantal andere gemeenten zijn ze het ook van plan maar nog aan het voorbereiden
Zelfs kerken luisteren naar Rutte: geen onderscheid meer tussen links en rechts. Normaal zou dit een quizvraag zijn: welke GG hoort in dit rijtje niet thuis? Kootwijkerbroek, Vlissingen, Kapelle, Rotterdam-Zuidwijk, Bodegraven en Dordrecht
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

Weet iemand of er een GGiN is waar live meeluisteren nu mogelijk is zonder login?
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mulder »

uit mijn hoofd gezegd
dat is vanuit de synode verboden alleen bij bijzondere diensten zoals intrede mag het openbaar
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

mulder schreef:uit mijn hoofd gezegd
dat is vanuit de synode verboden alleen bij bijzondere diensten zoals intrede mag het openbaar
Dat is idd de normale regel, maar ik bedoel: in de huidige omstandigheden?
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tom »

Mara schreef:Is de aversie tegen beeldschermen dan nu opeens weg?
De Gerefgem in Nunspeet gaat ook video-uitzenden. Vergrendeld achter een inlogsysteem voor leden. En aan de leden is wel al medegedeeld dat dit een tijdelijke maatregel is voor de coronacrisis en dat ze er niet op hoeven te rekenen dat beelduitzending normaal worden. De aversie is er op sommige plekken dus nog wel :D
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door crossmountain »

Tom schreef:
Mara schreef:Is de aversie tegen beeldschermen dan nu opeens weg?
De Gerefgem in Nunspeet gaat ook video-uitzenden. Vergrendeld achter een inlogsysteem voor leden. En aan de leden is wel al medegedeeld dat dit een tijdelijke maatregel is voor de coronacrisis en dat ze er niet op hoeven te rekenen dat beelduitzending normaal worden. De aversie is er op sommige plekken dus nog wel :D
Ze hebben afgelopen zondag al met beeld uitgezonden.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10419
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zita »

Tom schreef:
Mara schreef:Is de aversie tegen beeldschermen dan nu opeens weg?
De Gerefgem in Nunspeet gaat ook video-uitzenden. Vergrendeld achter een inlogsysteem voor leden. En aan de leden is wel al medegedeeld dat dit een tijdelijke maatregel is voor de coronacrisis en dat ze er niet op hoeven te rekenen dat beelduitzending normaal worden. De aversie is er op sommige plekken dus nog wel :D
Dat vind ik dan wel weer heel sneu voor degenen die door gezondheidsomstandigheden niet in staat zijn om naar de kerk te komen. Dan is de mogelijkheid voor een beelduitzending er wel, maar zijn zij niet belangrijk genoeg om die mogelijkheid ook te benutten.
Plaats reactie