Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:
Bezorgd schreef:
Nathanaël schreef:Inmiddels heeft de kerkenraad van de HHG Staphorst een nieuw besluit genomen:

https://www.destentor.nl/kop-van-overij ... ~a7942efc/
Gelukkig, maar hoe dom kun je zijn, als je de reacties niet verwacht.
Deze mensen leven in een geheel eigen werkelijkheid. Soms is dat schattig, andere keren is het ergerlijk.

Klopt, maar je kunt toch inschatten dat het hier niet om toeristisch gerelateerde zaken gaat als groene luiken, gestippelde jasbeschermers en zilveren bijbels?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Roos2018 »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Beste mods, gezien de situatie en het delen van deze bijzondere gebeurtenissen. Is het misschien een idee om het forum gedurende deze crisis tijd op zondag open te houden?
Het is technisch ook niet mogelijk op korte termijn, omdat de helpdesk van EMG dat moet doen: wij kunnen dat niet zelf.
1. Hoe doen ze dat met de website van het RD, mocht dit nodig zijn?
2. Je kunt de tijd aanpassen. Mensen van overzee zoals @gallio posten wel eens als het al bijna zondagochtend is.
Ik houd daar rekening mee: zaterdags na 3 uur ´s middags niet meer posten.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Respect! Overigens valt er voor jou dan natuurlijk ook niet zoveel meer te discussiëren. ;)

Of het moet @gallio zijn. Maar ik heb hem ook al weer eventjes niet gezien hier.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
Bezorgd schreef:
Nathanaël schreef:Inmiddels heeft de kerkenraad van de HHG Staphorst een nieuw besluit genomen:

https://www.destentor.nl/kop-van-overij ... ~a7942efc/
Gelukkig, maar hoe dom kun je zijn, als je de reacties niet verwacht.
Deze mensen leven in een geheel eigen werkelijkheid. Soms is dat schattig, andere keren is het ergerlijk.
Denken we dat echt? Ja, als er polio heerst lopen Staphorsters in de media ook 100 jaar achter... Dat is mediapraat. Een Staphorster staat echt wel met beide benen op de grond, althans niet minder dan een Urker.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
DDD schreef:
Bezorgd schreef:
Gelukkig, maar hoe dom kun je zijn, als je de reacties niet verwacht.
Deze mensen leven in een geheel eigen werkelijkheid. Soms is dat schattig, andere keren is het ergerlijk.
Denken we dat echt? Ja, als er polio heerst lopen Staphorsters in de media ook 100 jaar achter... Dat is mediapraat. Een Staphorster staat echt wel met beide benen op de grond, althans niet minder dan een Urker.
Dan ben je inderdaad heel erg dom.
In Italië staan de lijkwagens in de file voor de crematoria en worden corona slachtoffers begraven zonder dat familie aanwezig mag zijn.
Dagelijks honderden slachtoffers die in eenzaamheid en in afzondering moeten sterven.
Daar staan de artsen dagelijks voor een duivels dilemma of er nog plaats kan zijn voor 60 plussers op de IC.

Eerst het overheids advies en later een verordening willen negeren als kerk is allesbehalve het willen afgeven van een goed signaal naar de maatschappij.
Dat zou ik niet willen afdoen met "mediapraat", maar eerder betitelen als met beide poters verankerd staan in het drijfzand van domheid en gebrek aan verantwoordelijkheids gevoel.
Dat is niet alleen ergerlijk, maar vooral ook egoïstisch.
mark1985
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mark1985 »

En hoe was het in het land gisteren?
Scholen dicht tot 6 april.
Kerk denk ik dan ook.
Vraag me af of die 100 nog gehanteerd mag blijven.
Nu nog geluisterd naar live predikant
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hollander »

mark1985 schreef:En hoe was het in het land gisteren?
Scholen dicht tot 6 april.
Kerk denk ik dan ook.
Vraag me af of die 100 nog gehanteerd mag blijven.
Nu nog geluisterd naar live predikant
Kerk kan gewoon doorgaan met dominee en één ouderling. Maar die 98 anderen zullen zoveel als mogelijk thuis moeten blijven.

Het was gisteren een vreemde zondag bij ons, maar ik ben toch erg dankbaar dat we mee hebben kunnen luisteren en kijken.
mark1985
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mark1985 »

Ja ik ook met livedienst meegeluisterd (van andere kerk).
Ik denk ook dat die 100 niet meer mogen komen.
Maar ja: op bv 2000 leden dan duurt het even totdat je naar de kerk kunt.
En thuis kan iedereen nu luisteren, gelukkig dat dat nog kan.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

Ik lees dat in Staphorst ook de catechisaties en de jeugdvereniging nog doorgaan:

https://www.hhkstaphorst.nl/

De catechisaties en jeugdverenigingen kunnen op de gebruikelijke wijze, tijden en plaatsen doorgaan

Deze maatregelen gelden in principe voor de zondagen 15, 22 en 29 maart.



Is dat in andere gemeenten ook nog zo?
Lijkt me beter om ook daar mee te stoppen, zeker na het advies om ook de scholen dicht te houden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:Beste mods, gezien de situatie en het delen van deze bijzondere gebeurtenissen. Is het misschien een idee om het forum gedurende deze crisis tijd op zondag open te houden?
Het is technisch ook niet mogelijk op korte termijn, omdat de helpdesk van EMG dat moet doen: wij kunnen dat niet zelf.
1. Hoe doen ze dat met de website van het RD, mocht dit nodig zijn?
2. Je kunt de tijd aanpassen. Mensen van overzee zoals @gallio posten wel eens als het al bijna zondagochtend is.
Technisch is het allemaal niet zo spannend: met de juiste kennis en rechten heb je het in 5 minuten gefixed.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Thuis via link op youtube mee kunnen luisteren.
Dubbel was dat we s ochtends een leesdienst hadden, hebben we anders ook nooit...
Maar goed geeft niet was een hele mooie preek.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Klavart »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:
Bezorgd schreef:
Gelukkig, maar hoe dom kun je zijn, als je de reacties niet verwacht.
Deze mensen leven in een geheel eigen werkelijkheid. Soms is dat schattig, andere keren is het ergerlijk.
Denken we dat echt? Ja, als er polio heerst lopen Staphorsters in de media ook 100 jaar achter... Dat is mediapraat. Een Staphorster staat echt wel met beide benen op de grond, althans niet minder dan een Urker.
Eerst het overheids advies en later een verordening willen negeren als kerk is allesbehalve het willen afgeven van een goed signaal naar de maatschappij.
Welke verordening bedoel je?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:
Bezorgd schreef:
Gelukkig, maar hoe dom kun je zijn, als je de reacties niet verwacht.
Deze mensen leven in een geheel eigen werkelijkheid. Soms is dat schattig, andere keren is het ergerlijk.
Denken we dat echt? Ja, als er polio heerst lopen Staphorsters in de media ook 100 jaar achter... Dat is mediapraat. Een Staphorster staat echt wel met beide benen op de grond, althans niet minder dan een Urker.
Dan ben je inderdaad heel erg dom.
In Italië staan de lijkwagens in de file voor de crematoria en worden corona slachtoffers begraven zonder dat familie aanwezig mag zijn.
Dagelijks honderden slachtoffers die in eenzaamheid en in afzondering moeten sterven.
Daar staan de artsen dagelijks voor een duivels dilemma of er nog plaats kan zijn voor 60 plussers op de IC.

Eerst het overheids advies en later een verordening willen negeren als kerk is allesbehalve het willen afgeven van een goed signaal naar de maatschappij.
Dat zou ik niet willen afdoen met "mediapraat", maar eerder betitelen als met beide poters verankerd staan in het drijfzand van domheid en gebrek aan verantwoordelijkheids gevoel.
Dat is niet alleen ergerlijk, maar vooral ook egoïstisch.
Hartelijk dank voor uw vriendelijke woorden. Mensen moeten soms terechtgewezen worden. Ik meen dat men nu ook in Staphorst de ernst van de zaak is gaan zien. Wat is de mens! Als God in onze voornemens en gedachten blaast staat geheel de wereld stil. Merk op!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Geytenbeekje »

Wat mij dan wel opvalt is dat een heel groot aantal kerken ineens nu wel uitzenden. Maar ik vond dat wel grappig om te zien.
Goed teken hoor.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mistig »

Het was gisteren een klein clubje in een grote kerk. Toch wel aangrijpend.
Ik had het voorrecht naar de kerk te mogen gisteren.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Plaats reactie