Maatregelen kerk ivm coronavirus

Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Niemand ziek?

Ben je gek geworden? In Brabant is er geen plek meer in de ziekenhuizen twee weken na het carnaval. In Italië creperen mensen op straat. Dat is gewoon in ons Europa, en vele Nederlanders komen daar net vandaan.

Ik vind heus dat iedereen op een forum moet kunnen meepraten, maar je vertelt klinklare nonsens.
Onderbouw het ‘creperen op de straat’ eens met wat goede bronnen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bezorgd »

Lilian1975 schreef:
DDD schreef:Het gaat er ook om dat we anderen geen overlast geven. En in café's is het niet erg druk meer hoor. Bovendien hebben we deze hele ellende deels aan leden van een grote kerk in Korea te danken. Wat dat betreft mogen we nu wel het goede voorbeeld geven.
Ja uiteraard. Maar we hoeven niet door te slaan. Het voorbeeld is gegeven door al veel aanpassingen in de afgelopen weken. Het H.A is op veel plaatden aangepast of zelfs uitgesteld.
Er zijn (alle hygiëne maatregelen zijn voldoende?) Nog steeds niemand ziek. Ik vermoed dat de diensten in Korea iets anders gaan...
Verder @bezorgd. Spreken hoogleraren en wetenschappers elkaar tegen. Niemand weet precies hoe en wat. Maar ondertussen regeren zij de boel. Want hoe wil de kerk dit gaan doen als dit maanden gaat duren?

Ik vermoed dat er al veel meer zijn die het virus bij zich dragen.
En voordat je gaat nuanceren, lees dan artikel even. Als artsen gespannen worden is er echt wel wat aan de hand:

Er is maar één remedie tegen een totale verstopping van de zorg, denkt Van der Kuil: nog extremere maatregelen. ‘Al die mensen die nu nog naar het café gaan, moeten beseffen dat ik ze straks wellicht moet vertellen dat ik hun vader niet meer kan opnemen.’


https://www.volkskrant.nl/cs-b0335c91
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Juist tijdens het autorijden vind ik dit heel fijn. Het is geen vervanging, maar een toevoeging.
Jij hoeft geen hoed op. ;)

Maar ik vind het dan meten met twee maten worden. Als je zegt dat je een preek luistert terwijl je een werkje doet, maar op zondag moet je ineens een hoed opzetten.
Je knoopt na het eten ook geen hoofddoekje om.
Of als je in bed ligt bijvoorbeeld.
Laten we nu alsjeblieft niet gaan overdrijven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Ik doel op de tentjes bij Ziekenhuizen waar mensen van oudere leeftijd zonder beademingsapparatuur buiten moeten verblijven omdat er geen plek is op de intensive care. Op de NOS maar ook in andere media zijn daar voorbeelden van genoemd. Maar een ziekenhuisbed zonder beademingsapparatuur als je die wel nodig hebt, is niet veel beter.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Juist tijdens het autorijden vind ik dit heel fijn. Het is geen vervanging, maar een toevoeging.
Jij hoeft geen hoed op. ;)

Maar ik vind het dan meten met twee maten worden. Als je zegt dat je een preek luistert terwijl je een werkje doet, maar op zondag moet je ineens een hoed opzetten.
Je knoopt na het eten ook geen hoofddoekje om.
Of als je in bed ligt bijvoorbeeld.
Laten we nu alsjeblieft niet gaan overdrijven.
Een preek beluisteren is iets anders dan een kerkdienst over verschillende locaties spreiden. Thuis een kerkdienst houden, is iets anders dan een preek beluisteren. Een preek is ook niet een gehele dienst. In een kerkdienst is de preek belangrijk, maar de zegen en de lofzangen zijn dat evenzeer.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik doel op de tentjes bij Ziekenhuizen waar mensen van oudere leeftijd zonder beademingsapparatuur buiten moeten verblijven omdat er geen plek is op de intensive care. Op de NOS maar ook in andere media zijn daar voorbeelden van genoemd. Maar een ziekenhuisbed zonder beademingsapparatuur als je die wel nodig hebt, is niet veel beter.
Dus waar je anderen beschuldigd van ‘klinklare nonsens’, gooi je er zelf ook een paar zware termen in? Ik heb die tenten ook gezien. Maar die apparatuur was er wel. Het is natuurlijk zeer de vraag of alle IC apparatuur nodig is per persoon of dat alleen bv de beademing afdoende is. Ik heb helaas ook een aantal keer op de IC moeten verkeren en die zijn zeer goed uitgerust. Volgens mij moet de MC een deel van deze patiënten gaan overpakken. Wat ongetwijfeld ook zal gebeuren.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Juist tijdens het autorijden vind ik dit heel fijn. Het is geen vervanging, maar een toevoeging.
Jij hoeft geen hoed op. ;)

Maar ik vind het dan meten met twee maten worden. Als je zegt dat je een preek luistert terwijl je een werkje doet, maar op zondag moet je ineens een hoed opzetten.
Je knoopt na het eten ook geen hoofddoekje om.
Of als je in bed ligt bijvoorbeeld.
Laten we nu alsjeblieft niet gaan overdrijven.
Een preek beluisteren is iets anders dan een kerkdienst over verschillende locaties spreiden. Thuis een kerkdienst houden, is iets anders dan een preek beluisteren. Een preek is ook niet een gehele dienst. In een kerkdienst is de preek belangrijk, maar de zegen en de lofzangen zijn dat evenzeer.
Juist. Ik vind eveneens een kerkdienst niet hetzelfde als individueel een preek luisteren. Wat niet wil,zeggen dat je niet hoeft na te denken over randzaken.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door parel »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:Ik doel op de tentjes bij Ziekenhuizen waar mensen van oudere leeftijd zonder beademingsapparatuur buiten moeten verblijven omdat er geen plek is op de intensive care. Op de NOS maar ook in andere media zijn daar voorbeelden van genoemd. Maar een ziekenhuisbed zonder beademingsapparatuur als je die wel nodig hebt, is niet veel beter.
Dus waar je anderen beschuldigd van ‘klinklare nonsens’, gooi je er zelf ook een paar zware termen in? Ik heb die tenten ook gezien. Maar die apparatuur was er wel. Het is natuurlijk zeer de vraag of alle IC apparatuur nodig is per persoon of dat alleen bv de beademing afdoende is. Ik heb helaas ook een aantal keer op de IC moeten verkeren en die zijn zeer goed uitgerust. Volgens mij moet de MC een deel van deze patiënten gaan overpakken. Wat ongetwijfeld ook zal gebeuren.
Als we gaan volgens de curve in Italië, waar het nu op lijkt, hebben we in heel Nederland niet genoeg hart longmachines en gaan we dus moeten kiezen tussen patiënten, waardoor mensen (onnodig) komen te overlijden. Ik werk in een ziekenhuis en de voorbereidingen zijn een oorlogsverklaring. Zoveel mogelijk thuis blijven is zeker geen overbodige maatregel.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

parel schreef:
Zeeuw schreef:
DDD schreef:Ik doel op de tentjes bij Ziekenhuizen waar mensen van oudere leeftijd zonder beademingsapparatuur buiten moeten verblijven omdat er geen plek is op de intensive care. Op de NOS maar ook in andere media zijn daar voorbeelden van genoemd. Maar een ziekenhuisbed zonder beademingsapparatuur als je die wel nodig hebt, is niet veel beter.
Dus waar je anderen beschuldigd van ‘klinklare nonsens’, gooi je er zelf ook een paar zware termen in? Ik heb die tenten ook gezien. Maar die apparatuur was er wel. Het is natuurlijk zeer de vraag of alle IC apparatuur nodig is per persoon of dat alleen bv de beademing afdoende is. Ik heb helaas ook een aantal keer op de IC moeten verkeren en die zijn zeer goed uitgerust. Volgens mij moet de MC een deel van deze patiënten gaan overpakken. Wat ongetwijfeld ook zal gebeuren.
Als we gaan volgens de curve in Italië, waar het nu op lijkt, hebben we in heel Nederland niet genoeg hart longmachines en gaan we dus moeten kiezen tussen patiënten, waardoor mensen (onnodig) komen te overlijden. Ik werk in een ziekenhuis en de voorbereidingen zijn een oorlogsverklaring. Zoveel mogelijk thuis blijven is zeker geen overbodige maatregel.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Met dat laatste ben ik het volledig eens. Waarom moet iemand overigens aan een hart-long machine ipv beademing?
Mijn post was meer gericht op het feitelijk blijven weergeven van de situatie, het is al heftig genoeg nl.
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ouderling »

Bezorgd schreef:Hoor net dat zelfs GG Ridderkerk in beeld gaat uitzenden.
Bijzonder.
Ik zie op hun site dat het gewoon om meeluisteren gaat.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Inmiddels is er hier ook meer bekend.

De kerkdiensten zullen plaatsvinden zonder gemeenteleden en worden (helaas alleen via geluid) uitgezonden via internet en scanner/kerktelefoon. Collectegeld kan via Ideal worden overgemaakt. Alle overige kerkelijke activiteiten, vergaderingen en bijeenkomsten worden tot nadere berichtgeving afgelast.
Dat is ook een element die door veel gemeenten nog niet overdacht is.
Interessant. Ook een onderdeel van de eredienst.
Digitaal collecteren is nu een goede optie. Wij gebruiken daar de GIVT-app voor.
Dat was een inkoppertje. :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
DDD schreef:Ik denk ook dat het goed zou zijn als het CIO nader overlegt over het advies. In een kerk waar 2000 mensen passen en die een goede luchtverversing heeft, lijkt mij het risico veel kleiner dan in een catechisatielokaal.

De adviezen zijn in de haast nog helemaal niet goed toegespitst op de feitelijke risico's. Het afsluiten van twee van de drie banken en het aanhouden van een afstand van twee meter per gezin zou mogelijk een veel zinvoller advies zijn. Vooral omdat café's wel open lijken.
Ja dat laatste is voor mij dus niet te begrijpen. Wel cafe. Wel restaurant. Geen kerk. En daar wordt vrijwillig door de kerk aan meegedaan. Terwijl wij al weken hygiënische maatregelen hebben. Zieken en verkoudheidjes wegblijven. Echt je hoort gewoon geen kuchje ( niemand durft meer ;) ) En ik nog van geen ene gemeente gehoord hebt van een Corona geval. Ondertussen regeert de angst. En gaan onze kinderen vrolijk naar school. In het openbaarvervoer etc.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je " het gevaar" van corona niet in wil zien en je stug je onkunde blijft herhalen.
Vandaag stond een stuk in het NRC van Louis Bont, hoogleraar kinderluchtweginfecties. Hij gaf aan dat kinderen het virus zeer waarschijnlijk nauwelijks verspreiden. Als zij al verkouden worden, verspreiden ze het licht en kort.. Hij vermoedt dat een receptor in de longen op die leeftijd nog ontbreekt. Dus scholen kunnen wat hem betreft beter openblijven.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3040
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Niemand ziek?

Ben je gek geworden? In Brabant is er geen plek meer in de ziekenhuizen twee weken na het carnaval. In Italië creperen mensen op straat. Dat is gewoon in ons Europa, en vele Nederlanders komen daar net vandaan.

Ik vind heus dat iedereen op een forum moet kunnen meepraten, maar je vertelt klinklare nonsens.
Ik had het over kerkelijke gemeenten. Niet over de dronken carnavalvierders in Brabant. Of de apres skiënde wintersporter. Dat zijn de bronnen.
En in Houten waar ook een uitbtaak is. Is daar een geval vanuit de Gergem bij?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door FlyingEagle »

In een gemeente van famile doen ze het weer heel apart, omdat de overheid samenkomsten niet verboden heeft verspreiden ze mensen over verschillende zalen. Er is verder niet gezegd wie wel en wie niet mogen komen, dus erg onduideljk.

Bij mijn ouders kunnen mensen zich opgeven, als je een bevestigingsmail hebt gehad mag je komen en anders thuis blijven.
Online
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

@ Lilian Zoals ik zei onbegrijpelijk! Dat de bron uit China of Italië komt en niet uit de Ger gem betekent toch niet dat er nu geen maatregelen genomen moeten worden?
Plaats reactie