Maatregelen kerk ivm coronavirus

merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:Ik vind het ongehoord dat jij zo laconiek doet over dit virus en de gevolgen die dit heeft. Jij hebt de spreekwoordelijke plank voor je hoofd. In Italië nemen ze mensen van 70 jaar en ouder al niet meer op in de IC. Met andere woorden, die zullen overlijden. Nog even en die situatie is er ook in Nederland.
Allereerst zou je willen vragen respect te tonen in je houding naar anderen. Dat is een essentieel bijbels gebod.

Ik wil het virus niet onderschatten, maar kan ik in deze chaos niet meer onderscheiden wat de gevolgen zijn van het virus, de media, en wat de gevolgen zijn van de maatregelen.

Ik denk dat als deze chaos over is er erg goed geevalueerd zal moeten worden door de regering (en de media) wat er precies gebeurd is, wat er precies mis gegaan is, wat de causale verbanden zijn van het virus, de media, de maatregelen en de gevolgen alvorens op een effectievere wijze met dit soort zaken om te gaan in de toekomst.
Ik denk dat de maatregelen in Nederland nog rustig opgebouwd worden. In China ging direct alles op slot en zijn wij drie maanden verder voor het op zijn retour is. In Italie is het nog niet eens op zijn hoogtepunt en de situatie is daar dramatisch en ook daar is nu alles op slot
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Dodo »

Ik sprak woensdagavond een arts die onder andere bezig is met het terughalen van mensen uit het buitenland. Hij zit er midden in, al het gedoe rond corona. Hij zei inderdaad ook dat het nu het belangrijkste is om de ziekte vertraagd uit te rollen, zodat het zorgsysteem niet overbelast raakt. Ze willen niet graag dat er heel veel mensen tegelijk op IC moeten, en dat ze moeten gaan kiezen wie ze wel en wie ze niet kunnen helpen.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door deschpin »

Lilian1975 schreef:
Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Inderdaad. Maar liet men zich door angst lijden? Ik bedoel de PKN Tilburg had de beslissing al voor de persconferentie genoemen. Was al breed in het nieuws.
Daarnaast is het meer de angst dat het negatief in nieuws komt...
Wie hier heeft te maken me t Corona in de gemeente?
Jij geeft duidelijk blijk de ernst van de situatie niet te begrijpen. Als in korte tijd het aantal besmettingen sterk stijgt, implodeert ons zorgsysteem.

Iedereen in Nederland moet er dus aan bijdragen om de verspreiding van het virus te remmen door contact zoveel mogelijk te beperken.

Jouw nonchalante houding en ook die van anderen vind ik onbegrijpelijk.


600 mensen ziek waarvan ook al genezen. En Nederlamd ligt stil. Hoeveel met een gewone griepepedemie. En de economie is de drijfveer. Echt niet of jij ziek wordt als mens.
En ja. Ik ben van mening als je hygiëne in acht neemt het best met kerkdiensten wel meevalt. En dat er zeker ook technische en praktische oplossingen zijn. Voor het meerendeel. Echt het us bijna Pasen. De Satan weet dat hij verloren heeft. Maar wil dat zo min mogelijk mensen door dat blijde Evangelie gevoed worden. Het is te triest om met +1 reacties te komen.
Laat de cijfers maar voor wat ze zijn, collega en partner geveld door "heftige griep," evenals wederzijdse ouders waarvan twee met longontsteking. Worden niet eens getest. Ga er maar vanuit dat de cijfers véél te laag zijn.

Laten we verstandig en nuchter blijven en dus niet de verspreiding stimuleren.

Persoonlijke heb ik geen enkele angst, maar als ik tegelijkertijd kan voorkomen dat mijn dementerende moeder niet met een longontsteking in een tent buiten het ziekenhuis moet liggen (a la Italië). Dan doe ik graag een stapje minder buiten de deur. Ook al weet ik dat ik zelf niets te bepalen heb over leven en dood.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
mark1985
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door mark1985 »

Nou ieder zijn mening toch?
Wie is er nu ziek, graag reageren
Wie heeft er mee te maken in familie / werk, graag reageren

Dus kerk niet doorgaan door dit virus.
Nou dat is ook een oordeel en een lachende vijand.

Het is gewoon praktisch niet mogelijk om 100 leden per ruimte te houden.
Bij ons niet in ieder geval en zo zijn er veel meer die het niet kunnen.
En dan nog - je zit in de kerk, maar niet aan elkaars arm, lip, hoofd etc.
Dus wat kan er gebeuren?
Wat denk je van een normale griep dan?
Dit is iets erger en zwakke mensen overlijden.
Maar gaat 90% overlijden? Nu nog minder dan 1% en dan is het de vraag of deze mensen echt aan het virus zijn overleden.
Ieder zijn mening
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

In 2017/2018 bedroeg de oversterfte van de griep in Nederland 9400 personen (waarschijnlijk mee omdat dit niet altijd aan de griep word toegeschreven).

Een vraag, voor de experts op het gebied van zorg: hoe heeft men dit toen gedaan op de IC? Of was dit toen meer verspreid over de tijd?
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 13 mar 2020, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

Precies! Mijn dementerende oma ligt nu ook met torenhoge koorts en longontsreking op bed. Mijn ouders kunnen niet komen, zijn ook verkouden en hebben keelpijn. De cijfers kloppen niet.
J.C. Philpot schreef:In 2017/2018 bedroeg de oversterfte van de griep 9400 personen.

Een vraag, voor de experts op het gebied van zorg: hoe heeft men dit toen gedaan op de IC? Of was dit toen meer verspreid over de tijd?
Klopt, in die winter was er een langdurige zware griep. Duurde 5 mnd.
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bertiel »

Ook toen waren er opnamestops op diverse IC's / ziekenhuizen

Ik vind alle paniek op dit moment zwaar overtrokken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:
J.C. Philpot schreef:In 2017/2018 bedroeg de oversterfte van de griep 9400 personen.

Een vraag, voor de experts op het gebied van zorg: hoe heeft men dit toen gedaan op de IC? Of was dit toen meer verspreid over de tijd?
Klopt, in die winter was er een langdurige zware griep. Duurde 5 mnd.
Maar dat zijn er toch 2000 per maand in dat geval. De mensen die genezen zijn, en toch bij het IC zijn geweest, zijn hier niet bij opgeteld. Dus stel dat 3kwart genezen is, 8000 extra personen op het IC per maand.

(ik stel hier overigens niets ter discussie, maar ik ben hier benieuwd naar om daarmee een vergelijking te hebben met de huidige situatie)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Maar dat zijn er toch 2000 per maand in dat geval. De mensen die genezen zijn, en toch bij het IC zijn geweest, zijn hier niet bij opgeteld. Dus stel dat 3kwart genezen is, 8000 extra personen op het IC per maand.

(ik stel hier overigens niets ter discussie, maar ik ben hier benieuwd naar om daarmee een vergelijking te hebben met de huidige situatie)
In plaats van je eigen kromme redeneringen te plaatsen, zou je eens moeten luisteren naar wat de mensen die er wel verstand van hebben zeggen. Datzelfde geldt voor Lilian1975 en mark1985.

Ik doel dus niet op mijzelf, maar op wat het RIVM zegt.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Nathanaël »

Ik vind de manier van reageren van Ambtenaar wel echt storend. Kom op zeg. Je geeft zelf aan dat je ook geen deskundige bent en dat je daarom maar de maatregelen van de overheid volgt.
Ik vind het weinig stijlvol om redeneringen van anderen weg te zetten als ´krom´ of ´dom´. Reageer dan gewoon niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Maar dat zijn er toch 2000 per maand in dat geval. De mensen die genezen zijn, en toch bij het IC zijn geweest, zijn hier niet bij opgeteld. Dus stel dat 3kwart genezen is, 8000 extra personen op het IC per maand.

(ik stel hier overigens niets ter discussie, maar ik ben hier benieuwd naar om daarmee een vergelijking te hebben met de huidige situatie)
In plaats van je eigen kromme redeneringen te plaatsen, zou je eens moeten luisteren naar wat de mensen die er wel verstand van hebben zeggen. Datzelfde geldt voor Lilian1975 en mark1985.

Ik doel dus niet op mijzelf, maar op wat het RIVM zegt.
Tot nu toe stel ik vooral vragen om de situatie duidelijk te krijgen.

Maar als jij liever niet zelf nadenkt, dan is dat uiteraard je volste recht.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

mark1985 schreef:Nou ieder zijn mening toch?
Wie is er nu ziek, graag reageren
Wie heeft er mee te maken in familie / werk, graag reageren

Dus kerk niet doorgaan door dit virus.
Nou dat is ook een oordeel en een lachende vijand.

Het is gewoon praktisch niet mogelijk om 100 leden per ruimte te houden.
Bij ons niet in ieder geval en zo zijn er veel meer die het niet kunnen.
En dan nog - je zit in de kerk, maar niet aan elkaars arm, lip, hoofd etc.
Dus wat kan er gebeuren?
Wat denk je van een normale griep dan?
Dit is iets erger en zwakke mensen overlijden.
Maar gaat 90% overlijden? Nu nog minder dan 1% en dan is het de vraag of deze mensen echt aan het virus zijn overleden.
Ieder zijn mening
Mark1985, nogmaals: het gaat niet om het feit of er iemand ziek wordt, maar om de hoeveelheid mensen die tegelijkertijd ziek wordt en een beroep moet doen op de (IC-)zorg. Dan is het ieders taak eraan mee te helpen dat het virus zich minder snel kan verspreiden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door refo »

Ongeveer nu krijgen de scriba's van de gergemmen advies over de zondagen.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:
J.C. Philpot schreef:In 2017/2018 bedroeg de oversterfte van de griep 9400 personen.

Een vraag, voor de experts op het gebied van zorg: hoe heeft men dit toen gedaan op de IC? Of was dit toen meer verspreid over de tijd?
Klopt, in die winter was er een langdurige zware griep. Duurde 5 mnd.
Maar dat zijn er toch 2000 per maand in dat geval. De mensen die genezen zijn, en toch bij het IC zijn geweest, zijn hier niet bij opgeteld. Dus stel dat 3kwart genezen is, 8000 extra personen op het IC per maand.

(ik stel hier overigens niets ter discussie, maar ik ben hier benieuwd naar om daarmee een vergelijking te hebben met de huidige situatie)
Ik begreep dat in dat jaar meerdere griepvirussen rondhingen en daar ook de hoge sterfte uit voortvloeide. Waar ik bij corona van schrik zijn de beelden uit Italië waar het totaal niet onder controle is en mensen op gangen overlijden, zonder dat de familie erbij mag. Dat zijn toestanden die in Nederland hopelijk voorkomen kunnen worden.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erasmiaan »

In Krimpen aan den IJssel (GG) vijf keer kerk; 100 in de kerkzaal en 100 in een andere zaal per keer. Je wordt per wijk verwacht.
Plaats reactie