Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bonny »

Lilian1975 schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik vind het echt ongehoord wat we nu meemaken met het aflasten van kerkdiensten. Dit is nog niet eerder voorgekomen gedurende mijn leven.

Ik hoop niet dat dit een precedent schept, en de regering dit in de toekomst vaker gaat doen bij een uit de kluiten gewassen griepvirus.

Ik begin me echt af te vragen wat er ontwrichtender is, het virus of de maatregelen.
Klopt. Maar eerder deze week schreef ik al over de angst waar de wereld binnen en buiten de kerk mee besmet is. (En waar er waren die het overdreven vonden)In tijden van mond en klauwzeer, vogelgriep of welke vee ziekte ook die mensen konden overdragen gingen diensten gewoon door. Eerder vroeg ik hoe ging men in de reformatie om in tijden van cholera; pest of wat dan ook...
En dan het normaler vinden dat scholen openblijven en kerkdiensten verhinderd wirden.
Het is de Satan due angst zaait. Binnen en buiten de kerk laten we ons besmetten. Zodat de diensten gehinderd worden. Mensen vol zijn van Corona ipv het Evangelie.
In vroeger tijden was er nauwelijks kennis van het gedrag van infectieziekten. dat men toen gewoon naar de kerk ging, wil niet automatisch zeggen dat dat verstandig was....
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Dodo »

Een paar honderd jaar geleden wist men niet hoe ziekten overgedragen werden. Men dacht waarschijnlijk dat je met azijn en knoflook een heel eind kwam.
Nu weten we veel meer van hoe het overgedragen wordt, dus daar moeten we mee rekenen.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Erskinees »

J.C. Philpot schreef:Ik vind het echt ongehoord wat we nu meemaken met het aflasten van kerkdiensten. Dit is nog niet eerder voorgekomen gedurende mijn leven.

Ik hoop niet dat dit een precedent schept, en de regering dit in de toekomst vaker gaat doen bij een uit de kluiten gewassen griepvirus.

Ik begin me echt af te vragen wat er ontwrichtender is, het virus of de maatregelen.
Gemeenten die kerkdiensten geheel afgelasten doen dat helemaal zelf. Er zijn genoeg creatieve opties te verzinnen om kerkdiensten door te laten gaan in kleinere groepen en eventueel te spreiden over zalen of locaties bijv. https://www.maranatha-urk.nl/1056-gaat- ... t-wel-door. Helemaal afgelasten komt dus niet bij onze overheid vandaan.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Lilian1975 »

Bonny schreef:
Lilian1975 schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik vind het echt ongehoord wat we nu meemaken met het aflasten van kerkdiensten. Dit is nog niet eerder voorgekomen gedurende mijn leven.

Ik hoop niet dat dit een precedent schept, en de regering dit in de toekomst vaker gaat doen bij een uit de kluiten gewassen griepvirus.

Ik begin me echt af te vragen wat er ontwrichtender is, het virus of de maatregelen.
Klopt. Maar eerder deze week schreef ik al over de angst waar de wereld binnen en buiten de kerk mee besmet is. (En waar er waren die het overdreven vonden)In tijden van mond en klauwzeer, vogelgriep of welke vee ziekte ook die mensen konden overdragen gingen diensten gewoon door. Eerder vroeg ik hoe ging men in de reformatie om in tijden van cholera; pest of wat dan ook...
En dan het normaler vinden dat scholen openblijven en kerkdiensten verhinderd wirden.
Het is de Satan due angst zaait. Binnen en buiten de kerk laten we ons besmetten. Zodat de diensten gehinderd worden. Mensen vol zijn van Corona ipv het Evangelie.
In vroeger tijden was er nauwelijks kennis van het gedrag van infectieziekten. dat men toen gewoon naar de kerk ging, wil niet automatisch zeggen dat dat verstandig was....
Inderdaad. Maar liet men zich door angst lijden? Ik bedoel de PKN Tilburg had de beslissing al voor de persconferentie genoemen. Was al breed in het nieuws.
Daarnaast is het meer de angst dat het negatief in nieuws komt...
Wie hier heeft te maken me t Corona in de gemeente?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Een paar honderd jaar geleden wist men niet hoe ziekten overgedragen werden. Men dacht waarschijnlijk dat je met azijn en knoflook een heel eind kwam.
Nu weten we veel meer van hoe het overgedragen wordt, dus daar moeten we mee rekenen.
Alleen gaan de meeste kerken hygiënisch al een aantal weken. En is er daar geen verspreiding. Wel via andere kanalen. Hoeveel zieken zijn er? En pak nu de griepepedemie van een paar jaar geleden bij. En kijk welke maatregel er toen is genomen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door windorgel »

mark1985 schreef:Reken uit wie er overlijdt met verkeer ongeluk per dag.
Het is echt overtrokken.
Alleen als je dus daar ben geweest of in contact ben gekomen met een besmet persoon.
Ik ken niemand in de omgeving die dat is....
Het virus waart nu al volop rond in Nederland, dus dit kan je niet meer als reden geven. Daarnaast is het afgelasten niet bedoeld om te voorkomen dat er iemand ziek wordt, maar bedoeld om de snelheid van de verspreiding van het virus te vertragen. Als het virus zich snel verspreid is binnen de kortste tijd de capaciteit van de zorg niet toereikend. Het lijkt mij verstandig dat ook kerken hierin hun verantwoordelijkheid nemen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8969
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Ik vind het ongehoord dat jij zo laconiek doet over dit virus en de gevolgen die dit heeft. Jij hebt de spreekwoordelijke plank voor je hoofd. In Italië nemen ze mensen van 70 jaar en ouder al niet meer op in de IC. Met andere woorden, die zullen overlijden. Nog even en die situatie is er ook in Nederland.
Allereerst zou je willen vragen respect te tonen in je houding naar anderen. Dat is een essentieel bijbels gebod.

Ik wil het virus niet onderschatten, maar kan ik in deze chaos niet meer onderscheiden wat de gevolgen zijn van het virus, de media, en wat de gevolgen zijn van de maatregelen.

Ik denk dat als deze chaos over is er erg goed geevalueerd zal moeten worden door de regering (en de media) wat er precies gebeurd is, wat er precies mis gegaan is, wat de causale verbanden zijn van het virus, de media, de maatregelen en de gevolgen alvorens op een effectievere wijze met dit soort zaken om te gaan in de toekomst.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
deschpin
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door deschpin »

Mooie test of we de overheid gehoorzamen of niet :tilt
Voor de zuiverheid, overheid grijpt niet in in kerkdiensten of geloofszaken.

Met een nieuw type virus wat behoorlijke ontwrichting van de maatschappij veroorzaakt is roekeloosheid niet gewenst. En dat zegt helemaal niets of je in afhankelijkheid van de drie enige God leeft.
Laatst gewijzigd door deschpin op 13 mar 2020, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: Inderdaad. Maar liet men zich door angst lijden? Ik bedoel de PKN Tilburg had de beslissing al voor de persconferentie genoemen. Was al breed in het nieuws.
Daarnaast is het meer de angst dat het negatief in nieuws komt...
Wie hier heeft te maken me t Corona in de gemeente?
Jij geeft duidelijk blijk de ernst van de situatie niet te begrijpen. Als in korte tijd het aantal besmettingen sterk stijgt, implodeert ons zorgsysteem.

Iedereen in Nederland moet er dus aan bijdragen om de verspreiding van het virus te remmen door contact zoveel mogelijk te beperken.

Jouw nonchalante houding en ook die van anderen vind ik onbegrijpelijk.
deschpin
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door deschpin »

Ambtenaar schreef: Jij geeft duidelijk blijk de ernst van de situatie niet te begrijpen. Als in korte tijd het aantal besmettingen sterk stijgt, implodeert ons zorgsysteem.



Jouw nonchalante houding en ook die van anderen vind ik onbegrijpelijk.
+1:) +1:)
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Inderdaad. Maar liet men zich door angst lijden? Ik bedoel de PKN Tilburg had de beslissing al voor de persconferentie genoemen. Was al breed in het nieuws.
Daarnaast is het meer de angst dat het negatief in nieuws komt...
Wie hier heeft te maken me t Corona in de gemeente?
Jij geeft duidelijk blijk de ernst van de situatie niet te begrijpen. Als in korte tijd het aantal besmettingen sterk stijgt, implodeert ons zorgsysteem.

Iedereen in Nederland moet er dus aan bijdragen om de verspreiding van het virus te remmen door contact zoveel mogelijk te beperken.

Jouw nonchalante houding en ook die van anderen vind ik onbegrijpelijk.


600 mensen ziek waarvan ook al genezen. En Nederlamd ligt stil. Hoeveel met een gewone griepepedemie. En de economie is de drijfveer. Echt niet of jij ziek wordt als mens.
En ja. Ik ben van mening als je hygiëne in acht neemt het best met kerkdiensten wel meevalt. En dat er zeker ook technische en praktische oplossingen zijn. Voor het meerendeel. Echt het us bijna Pasen. De Satan weet dat hij verloren heeft. Maar wil dat zo min mogelijk mensen door dat blijde Evangelie gevoed worden. Het is te triest om met +1 reacties te komen.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Allereerst zou je willen vragen respect te tonen in je houding naar anderen. Dat is een essentieel bijbels gebod.
Ik noem man en paard. Ik constateer op basis van jouw bijdrage dat je geen blijk geeft de ernst van de situatie juist in te schatten.
Ik wil het virus niet onderschatten, maar kan ik in deze chaos niet meer onderscheiden wat de gevolgen zijn van het virus, de media, en wat de gevolgen zijn van de maatregelen.
Als je zelf niet in staat bent om gevolgen in te kunnen schatten, moet je simpelweg de adviezen van de deskundigen volgen. Doe ik ook, en zou iedereen moeten doen.
Ik denk dat als deze chaos over is er erg goed geevalueerd zal moeten worden door de regering (en de media) wat er precies gebeurd is, wat er precies mis gegaan is, wat de causale verbanden zijn van het virus, de media, de maatregelen en de gevolgen alvorens op een effectievere wijze met dit soort zaken om te gaan in de toekomst.
Dit is in de afgelopen 100 jaar niet voorgekomen, een wereldwijde epidemie waarvoor mensen niet immuun zijn of waarvoor geen medicijn of vaccin is.

M.a.w., je kunt er weinig aan doen om te voorkomen, wel om snel, wellicht sneller over te gaan tot strenge maatregelen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8969
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door J.C. Philpot »

deschpin schreef:Mooie test of we de overheid gehoorzamen of niet :tilt
Voor de zuiverheid, overheid grijpt niet in in kerkdiensten of geloofszaken.
Een advies is vrijblijvend, ook al is het een dringend advies. Gehoorzamen is dus niet van toepassing hierop.

Al ben ik met je eens dat we er in ieder geval iets mee moeten, wat dat dan ook is.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 13 mar 2020, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Lilian1975 schreef:
Ambtenaar schreef:
Lilian1975 schreef: Inderdaad. Maar liet men zich door angst lijden? Ik bedoel de PKN Tilburg had de beslissing al voor de persconferentie genoemen. Was al breed in het nieuws.
Daarnaast is het meer de angst dat het negatief in nieuws komt...
Wie hier heeft te maken me t Corona in de gemeente?
Jij geeft duidelijk blijk de ernst van de situatie niet te begrijpen. Als in korte tijd het aantal besmettingen sterk stijgt, implodeert ons zorgsysteem.

Iedereen in Nederland moet er dus aan bijdragen om de verspreiding van het virus te remmen door contact zoveel mogelijk te beperken.

Jouw nonchalante houding en ook die van anderen vind ik onbegrijpelijk.


600 mensen ziek waarvan ook al genezen. En Nederlamd ligt stil. Hoeveel met een gewone griepepedemie. En de economie is de drijfveer. Echt niet of jij ziek wordt als mens.
En ja. Ik ben van mening als je hygiëne in acht neemt het best met kerkdiensten wel meevalt. En dat er zeker ook technische en praktische oplossingen zijn. Voor het meerendeel. Echt het us bijna Pasen. De Satan weet dat hij verloren heeft. Maar wil dat zo min mogelijk mensen door dat blijde Evangelie gevoed worden. Het is te triest om met +1 reacties te komen.
We kunnen wel opmerken: Dit is Gods vinger. Als we het opmerken. Daarom heb ik ook de link geplaatst naar de Biddagdienst in Capelle aan den IJssel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: 600 mensen ziek waarvan ook al genezen. En Nederlamd ligt stil. Hoeveel met een gewone griepepedemie. En de economie is de drijfveer. Echt niet of jij ziek wordt als mens.
En ja. Ik ben van mening als je hygiëne in acht neemt het best met kerkdiensten wel meevalt. En dat er zeker ook technische en praktische oplossingen zijn. Voor het meerendeel. Echt het us bijna Pasen. De Satan weet dat hij verloren heeft. Maar wil dat zo min mogelijk mensen door dat blijde Evangelie gevoed worden. Het is te triest om met +1 reacties te komen.
Tja, tegen zoveel domheid valt niet te redeneren.
Plaats reactie