Maatregelen kerk ivm coronavirus

Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Delftenaar »

Heel mooi :super
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Je kan je mobiel in de vliegtuigstand zetten.
Dan kun je niets betalen natuurlijk.

Ik denk dat ik meer geef als ik via mobiel kan betalen. Dat kan ik alleen als ik te gast ben, en dan heb ik meestal geen collectebonnen. Dus dan voegt het echt wat toe. Ook omdat je het kunt aftrekken van de belasting.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
Tiberius schreef:Je kan je mobiel in de vliegtuigstand zetten.
Dan kun je niets betalen natuurlijk.
Jawel hoor. Alle collecte-apps bieden de mogelijkheid om gewoon in de vliegtuigstand te geven en dan wordt het verwerkt als er weer verbinding met de server is, bijvoorbeeld op maandag.

Edit: je moet hem natuurlijk wel een keer aanzetten, anders werkt het niet.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bourdon16 »

Ik laat mijn mobiel thuis liggen. Dat zouden meer mensen moeten doen. Ik vind het storend als mensen in de kerk met hun mobiel bezig zijn.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Waar mensen zich al aan kunnen ergeren. Iemand bij ons in de kerk maakt aantekeningen op zijn mobiel. Het zou niet in mij opkomen om mij daaraan te ergeren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Vreemd inderdaad, gezien de vele functies van een mobiel in de dienst: bijbel-app, psalmboek, collecte-apps, vertaling voor anderstalige leden en bezoekers, preekaantekeningen, enz.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:
DDD schreef:
Tiberius schreef:Je kan je mobiel in de vliegtuigstand zetten.
Dan kun je niets betalen natuurlijk.
Jawel hoor. Alle collecte-apps bieden de mogelijkheid om gewoon in de vliegtuigstand te geven en dan wordt het verwerkt als er weer verbinding met de server is, bijvoorbeeld op maandag.

Edit: je moet hem natuurlijk wel een keer aanzetten, anders werkt het niet.
Dat geldt dan voor Givt ofzo. Maar vaak zie je toch een qr-code, en die werkt meestal als link.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:[
Ik denk dat ik meer geef als ik via mobiel kan betalen. Dat kan ik alleen als ik te gast ben, en dan heb ik meestal geen collectebonnen. Dus dan voegt het echt wat toe. Ook omdat je het kunt aftrekken van de belasting.
Eén van de gemeenten waarin ik actief ben heeft de traditionele collecte inmiddels afgeschaft. Er wordt nog uitsluitend gecollecteerd via de Givt-app. Dat werkt daar perfect.
https://givtapp.net/
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Bourdon16 »

Tiberius schreef:Vreemd inderdaad, gezien de vele functies van een mobiel in de dienst: bijbel-app, psalmboek, collecte-apps, vertaling voor anderstalige leden en bezoekers, preekaantekeningen, enz.
Dat is allemaal waar. Maar laat ik voor mijzelf spreken, je ziet toch al snel weer een appje binnenkomen of nieuwsbericht en voor je het weet ben je 10 minuten verder.
Ik wil de kinderen juist voorhouden om het bijbelgedeelte op te zoeken, de volgende psalm opzoeken, muntjes klaarleggen etc. Dan zijn ze er meer bij betrokken dan dat ik op mijn mobiel zit denk ik. Onze kinderen zijn nog jong.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
Tiberius schreef:
DDD schreef:
Tiberius schreef:Je kan je mobiel in de vliegtuigstand zetten.
Dan kun je niets betalen natuurlijk.
Jawel hoor. Alle collecte-apps bieden de mogelijkheid om gewoon in de vliegtuigstand te geven en dan wordt het verwerkt als er weer verbinding met de server is, bijvoorbeeld op maandag.

Edit: je moet hem natuurlijk wel een keer aanzetten, anders werkt het niet.
Dat geldt dan voor Givt ofzo. Maar vaak zie je toch een qr-code, en die werkt meestal als link.
Dat hangt er inderdaad van af wat er achter zit. Bij Givt functioneert de qr-code als een start voor de Givt-app met een ingestelde collectebestemming.
Als men er een tickie of betaalverzoek achter doet, heb je een werkend internetverbinding nodig.

Overigens ben ik zelf geen voorstander van de vliegtuigstand hoor.
Mijn beleid is: gebruik je mobiel als het nodig en handig is, en laat hem anders in je zak of thuis.
Maar voor mensen die bang zijn dat ze anders de hele zondag zitten te whatsappen of nieuwsberichten te lezen, is het misschien wel een idee.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Tiberius »

Bourdon16 schreef:
Tiberius schreef:Vreemd inderdaad, gezien de vele functies van een mobiel in de dienst: bijbel-app, psalmboek, collecte-apps, vertaling voor anderstalige leden en bezoekers, preekaantekeningen, enz.
Dat is allemaal waar. Maar laat ik voor mijzelf spreken, je ziet toch al snel weer een appje binnenkomen of nieuwsbericht en voor je het weet ben je 10 minuten verder.
Ik wil de kinderen juist voorhouden om het bijbelgedeelte op te zoeken, de volgende psalm opzoeken, muntjes klaarleggen etc. Dan zijn ze er meer bij betrokken dan dat ik op mijn mobiel zit denk ik. Onze kinderen zijn nog jong.
Ja dat begrijp ik.
Anderzijds is het misschien niet verkeerd om ze al van jongs af aan op te voeden met regels voor het gebruik van een mobiel. Het gaat er toch een keer van komen. Vroeg of laat komen ze toch voor de afweging te staan: blijf ik met muntjes geven, of via een app? En als jij als vader dan het goede voorbeeld kan geven (3 tellen op je mobiel en terug in je binnenzak), zijn ze er ook bij betrokken.
Voor kinderen en jongeren is het klaarleggen, selecteren en geven van muntjes niet persé eerbiediger dan een collectie via de Givt-app bijvoorbeeld.
Plaats reactie